Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Suši

17. 03. 2017
0
0
449
Autor
Gustavo

Suši

(23.6.2015, úterý večer)

(účastníci debaty – MUDr. Benda, Ing. Martinovský, Mgr.Martinovská. Na stole zbytky po večeři, hrnky s čajem.)

 

Mgr. Martinovská:"Jedna restaurace se suši je na Andělu."

Ing. Martinovský:"Jo, je tam."

MUDr.Benda:"Co?"

Ing. Martinovský:"Suši. Mysleli jsme, že bychom za vysvědčení třeba šli na suši. Ale nakonec nepůjdeme. Půjdeme jinam. A neřeknu kam, vy byste to vyslepičil dětem."

MUDr.Benda se usmívá:"Suši? Nic moc to není. Je to vlastně odporné!"

Mgr. Martinovská:"A tys'to někdy jedl?"

MUDr.Benda:"Jo, jednou jsem to měl."

Ing. Martinovský:"Tak,...je to něco jiného... A je taky fakt, že je to dost drahé."

MUDr.Benda:"A hnusné."

Ing. Martinovský:"Tak hrozné to zase není..."

MUDr.Benda:"Syrová ryba bez chuti. A asi tam budou i paraziti."

Ing. Martinovský:"Jaký paraziti."

MUDr.Benda:"Difilobotrium latum."

Ing. Martinovský:"Co to je?"

MUDr.Benda:"Nejdelší parazit. Tasemnice dlouhá dvacet metrů. Česky se jí říká..., teď jsem to zapomněl. Hergot. Nějak Škulovec, nebo tak nějak."

Ing. Martinovský:"Jak jste to říkal? Latum?"

MUDr.Benda:"Latum. Široký. Má široký články."

Mgr. Martinovská:"Pepa už mi v Kauflandu dával mražené suši do košíku. Ale když je to zmražené, tak to ty parazity zabije, ne?"

MUDr.Benda:"Ne. Jedině varem..."

Ing. Martinovský:"Ale to nemají všechny ryby, ne?"

MUDr.Benda:"Všechny to mají..."

Ing. Martinovský:"Všechny? A kde to mají?"

MUDr.Benda:"Uvnitř."

Ing. Martinovský s nadějí v hlase, že parazit přebývá ve vnitřnostech:"Ale ty vnitřnosti se vyndají, ty se nejí."

MUDr.Benda: "Jsou uvnitř v mase. Boubele jsou přímo v mase."

Ing. Martinovskýodevzdaně:"Hm... Já nevím, tak třeba to jsou nějaké ryby z farem. To není tak, že vyloví něco z moře a dají to na talíř. To musí přece projít nějakou kontrolou. Jako u nás, když se kontroluje maso. A v Japonsku, tam si myslím, že to bude podobné jako u nás. Veterinární kontrola..."

MUDr.Benda:"Myslet si to můžeš..."

Mgr. Martinovská:"Tak to na suši nejdu!"


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru