Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Televize

17. 03. 2017
0
0
443
Autor
Gustavo

Televize

(2.8.2015, neděle ráno)

(účastníci debaty – MUDr. Benda, Ing. Daniel Martinovský. Na stole jogurt, chleba, švestková marmeláda, máslo)

 

MUDr. Benda:"Co to zase je?!"

Ing. Martinovský:"To je filmový týdeník, jak ho pouštěli před filmem. Padesát let starý."

MUDr. Benda:"Ať s tim jdou do háje! Toho mám plný zuby. To je hrozný...ta televize."

Ing. Martinovský:"Zase je dobrý si takhle něco připomenout. Jak dřív podávali lidem informace. Co se dávalo v kině a tak podobně."

MUDr. Benda:"Samej kolchozník a plnění plánu. Ať jdou s tím do háje. To je socialismus!"

Ing. Martinovský:"Já myslím, že je to neškodné a aspoň mladý lidi vidí, jak to tady dřív vypadalo."

MUDr. Benda znechuceně:"Komunistická televize."

 

Týdeník skončí a začíná „Hledání ztraceného času" s K.Čáslavským.

 

MUDr. Benda:"Ten je taky mrtvej! To je taky nějaký starý. Proč to pouštěj?!"

Ing. Martinovský:„Ale to je přece jedno, jestli tenhle pořad pouštějí teď nebo před patnácti lety. Ty záběry jsou stejně z první republiky, tak je to jedno, kdy se na to koukáte..."

MUDr. Benda:„Opakujou to pořád dokola. To je jak s tou nemocnicí."

Ing. Martinovský:""Nemocnice na kraji města"?  Dávají ji v hlavním čase od osmi večer. To máte pravdu, to je fakt síla. To asi už opravdu nemají co dávat."

MUDr. Benda:"No a pak taky ten, no, jak se to jmenovalo?"

Ing. Martinovský:"Vím, co myslíte... "Byl jednou jeden dům."

MUDr. Benda: „Jo! Taky kravina!"

Ing. Martinovský:"A pak taky dávají "Velké sedlo"."

MUDr. Benda:"Cože? Taky?!"

Ing. Martinovský:"Jo a taky samozřejmě"Majora Zemana"."

MUDr. Bendaznechuceně:"Jo, to vím. To dávaj pořád."

Ing. Martinovský:"A o těch koních. Jak se to...., jo "Všichni dobří rodáci". A "Chalupáře" dávaj. A "Zítra to roztočíme drahoušku", haha."

MUDr. Benda:" Jo a taky to přiblblý, jak se to jmenuje...homo fobo nebo tak..."

Ing. Martinovský:"Homolkovi?"

MUDr. Benda:"Jo."

Ing. Martinovský:„Ale to není tak špatný. Ta jednička je dobrá. Pak to jde s kvalitou už dolů. Ta trojka, jak tam jsou na té odborářské rekreaci na horách, to už není nic moc."

MUDr. Bendaznechuceně:„To není televize to je retrovize!"

Ing. Martinovský:"Za některá starší díla se už ani nemusejí platit autorská práva. Ale je to myslím prodlouženo z padesáti na sedmdesát let. Pak už to můžete zveřejňovat bez poplatků. Tak třeba proto dávají tolik starých věcí."

MUDr. Benda kousne do chleba: "Jak říkám, Retrovize je to. Člověk by měl přestat platit poplatky!"


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru