Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Gottlandia

17. 03. 2017
0
0
481
Autor
Gustavo

Gottlandia

(7.11.2015, sobota ráno)

(účastníci debaty - MUDr. Benda, Ing.Martinovský. Rozhovor se odehrává v restaurace Hotelu Morava ve Znojmě. V rohu na stole je nabídka běžného „švédského stolu".   V pozadí rozhovoru běží rozhlasové vysílání Radiožurnálu)

 

  rádio:"....Zůstanu svůůůj....".  

Ing. Martinovský se zaposlouchá do vysílání rozhlasu:"....to je Gott, ne?"

MUDr.Benda:"Co?"

Ing.Martinovský:"No to, co hrají v rádiu. To je Gott, ne? Zůstanu svůj....!"

MUDr.Bendakousne do chleba: „Já nevim. Hm. Jo... zůstanu svůj. To jo, ten zůstal svůj, ha ha."

Ing.Martinovský:"No. A teď ta celonárodní tryzna...Jak má nějaké ty zdravotní problémy."

MUDr.Benda:"Všichni se můžou zbláznit za mistrem."

Ing.Martinovský:"No u nás, ale i v Německu."

MUDr.Benda:"Jo, ta včelka Mája."

Ing.Martinovský:"Zlatý hlas z Prahy mu taky Němci říkají."

MUDr.Benda:"Hm."

Ing.Martinovský:"Mě to přijde divné. Takových lidí, kteří mají potíže jako on, takových je a pes po nich neštěkne. A Gott má problém a už ho oplakává celý národ."

MUDr.Benda vrtí hlavou:"Hm... Tenhle národ....Vždyť to byl jeden z těch hlavních mluvčích, co tam mluvili na tom, no na tom....."

Ing.Martinovský:"Na antichartě."

MUDr.Benda:"Jo, tam. On a ta baba komunistická!"

Ing.Martinovský:"Tam ale tehdy byli všichni. I Svěrák tam myslím byl, Abrhám, Werich....Oni to pak omlouvali, že prý mysleli, že, že, co to bylo...?"

MUDr.Benda:"Jo, že si mysleli, že když hlasovali, že je to zasedací pořádek."

 

Ing. Martinovský uřízne párek a namočí v hořčici.

 

MUDr.Benda:"Já ho nikdy moc nemusel. Emigroval a pak se vrátil.Vždyť on se pak domluvil i s Husákem."

Ing.Martinovský:"Kdy to bylo?"

MUDr.Benda:"Nevim. Asi nějak v šedesátým osmým. Odjel, prošly mu všechny ty lhůty k návratu a pak už se bál vrátit."

Ing.Martinovský:"Já myslel, že tam byl jen nějak krátce. Třeba měsíc, nebo dva..."

MUDr.Benda:"Néé, ten tam byl asi rok, nebo víc. Zjistil, že mu tam..."

Ing.Martinovský:"....pšenka nepokvete..."

MUDr.Benda:"Jo, přesně. No, ale bál se vrátit kvůli těm prošlým lhůtám. Tak napsal Husákovi dopis. No a Husák mu napsal „My pomůžeme vám, vy pomůžete nám"...ale lidi si tyhle věci nepamatujou. Zapomínaj to."

Ing.Martinovský:"Hm, tyhle věci by se neměly zapomínat."

MUDr. Benda se napije kafe a zopakuje:"My pomůžeme vám, vy pomůžete nám."

Ing.Martinovský:"A tak se také stalo." Napije se čaje.

 

Do hotelové restaurace přicházejí další hosté. V rádiu se ozývá:"Radiožurnál, rádio naší Moravy...."


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru