Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Měnová politika

17. 03. 2017
0
0
432
Autor
Gustavo

Měnová politika

(7.11.2015, sobota večer)

(účastníci debaty - MUDr. Benda, Ing.Martinovský. Na stole čaj, suchý krajíc chleba, noviny, běží zprávy na ČT1.)

 

MUDr. Benda:"To je taky blbec."

Ing.Martinovský:"Kdo?"

MUDr. Benda:"Singer."

Ing.Martinovský:"Jako myslíte, s tím eurem?

MUDr. Benda:"Jo, kvůli němu je všechno dražší."

Ing.Martinovský:"Víte, že já jsem byl také proti těm intervencím a znehodnocení koruny, ale myslím, že všechno dražší není."

MUDr. Benda:"Je všechno dražší. Kvůli němu."

Ing.Martinovský:"Počkejte, dražší jsou věci z dovozu. Cenová hladina ale za posledních několik let roste pomalu. Nějak třeba půl procenta ročně, nebo tak něco."

MUDr. Benda:"Všechno je dražší."

Ing.Martinovskýnervně:"Tak asi není všechno dražší, když inflace je půl procenta ročně. To ani nepocítíte. Něco je možná dražší, ale něco je třeba i levnější."

MUDr. Benda:"Třeba ten oběd, jak jsme jeli do Znojma. Dřív stálo menu 69 korun a teď sto korun."

Ing.Martinovský:"Tak moment. Za stovku tam bylo to nejdražší menu. Měli tam menu i za 89...."

MUDr. Benda skočí ing.Martinovskému do řeči:"...Dyť to říkám. Zdražili."

Ing.Martinovský:"Moment. Dobře, asi za těch pět let, co tam jezdíme, zdražili. 89 korun je stejně dobrá cena. A navíc zrovna za tohle asi Singer nemůže."

MUDr. Benda:"Jakto? Může za to!"

Ing.Martinovskýzvýšeným hlasem:"Jak?! Co jsme měli k obědu?! Vepřoknedlozelo a vy jste měl rýži s nějakým vepřovým závitkem. Pan Novák (motorest, kde oba pánové obědvali se jmenuje U Nováků pozn. aut.) tedy jde a koupí vepřový v Moravských Budějovicích, knedlíky udělá z housek z Jihlavy a zelí koupí tady vedle ve vesnici! Tak mi řekněte, jak na to má vliv to, že euro místo 24 korun stojí 27 korun!"

MUDr. Benda:"Samozřejmě, že má!"

 

Ing. Martinovský se zahledí na televizi. Chvíli je ticho.

 

Ing.Martinovský se nadechne:"Tak znovu! Všechny ty suroviny pan Novák koupí u nás a jsou to věci, které vyprodukovaly naše firmy a sedláci a tak dál...A to, že stojí menu dneska 89 korun je rozhodnutí pana Nováka."

MUDr. Benda:"Třeba servírka chtěla větší plat..."

Ing.Martinovský:"...No, třeba. A za to nemůže Singer. I když já ho taky nemusím, za to co udělal."

MUDr. Benda:"Může za to."

 

Ing. Martinovský se zahledí do zdi a cítí krev hrnoucí se do hlavy.

 

Ing.Martinovský přiškrceným hlasem:"To není možný! Tak ještě jednou! Kdyby si pan Novák koupil Espresso mašinu z Itálie za eura. Zdůraňuji - za eura! Tak potom by kvůli Singrově zásahu mohlo být kafe dražší, protože pan Novák za tu mašinu musel dát víc těch našich korun."

MUDr. Benda:"No vidíš, takže je to pravda..."

Ing.Martinovský: "Počkejte, nechte mě domluvit. Ale týká se to jenom některých cen a věcí..."

MUDr. Benda:"Ale ta servírka chce větší plat, protože je všechno dražší."

Ing.Martinovský:"Ééé, no...není všechno dražší, ale jen něco, to už jsme si snad vysvětlili. Ale je pravda, že mzdy nějakým způsobem rostou."

MUDr. Benda si kousne do suchého chleba:"Takže jsem měl pravdu, všechno je dražší."

 

Ing. Martinovský odchází z kuchyně.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru