Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Anna, cukr a ztracená hodina

17. 03. 2017
0
0
472
Autor
Gustavo

Anna, cukr a ztracená hodina

(2.10.2015, pátek po obědě)

(účastníci debaty – MUDr. Benda, Anna Martinovská t.č. v mateřské škole, Ing. Martinovský. Na stole magazín Lidových novin z března 2015, káva, pastelky a papíry.)

 

MUDr.Benda:"Co to je?!"

Anna Martinovská:"Bobón."

MUDr.Benda:"Jéžiš, ty jich máš nějak moc! No, nejez to! To je samej cukr! To je hrozný svinstvo!"

Anna Martinovská:"Mňam."

MUDr.Benda:"A co je to vevnitř?"

Ing.Martinovský pobaveně:"Asi cukr, ne?"

MUDr.Benda dál naléhá na svoji vnučku:"Nejez to svinstvo! Jéžiš, ty to jíš všechno! Nejez to takhle najednou! Bude ti špatně! Dej to pryč! Tomu se musíš vyhýbat! A to už jsi tohle všechno snědla?" kouká na prázdné obaly na stole.

Anna Martinovská:"Jó... Nech to být. Chceš?"

MUDr.Benda s odporem:"Ne, děkuji. A nejez to pořád! Jedla jsi vůbec něco k obědu?"

Anna Martinovská:"Jo, ve školce jsem jedla ten oběd."

MUDr.Benda:„To není možný, tolik toho sníst. Aspoň u toho nemlaskej! A víš co?! Jdi to vyhodit do koše!"

Anna Martinovská:"Tady mám žvýkajdu."

MUDr.Benda:"Ty bys neměla žvýkačku! Spolkneš to! To by neměla!"

Ing. Martinovský:"Ona ví, že to nesmí spolknout, viď Aňo."

Anna Martinovská přikývne:"Tak já jdu do pokoje." Odběhne do dětského pokoje.

Přichází Marie Martinovská s kávou

MUDr.Benda:"To je dost. Tady člověk ztratí takového času!"

Ing. Martinovský:"Diem perdidi."

MUDr.Benda:"Nikoli „Horam perdidi".

Ing. Martinovský:"Já vím. Já jen nevěděl, jak se řekne hodina, tak jsem si vzpomněl na „Ztratil jsem den", takže „Oram perdidi" znamená „Ztratil jsem hodinu, že?"

MUDr.Benda hlasitěji:"Ne „Oram perdidi", ale „Horam perdidi"!

Ing. Martinovský:"Aha."

Anna Martinovská se vrátí ke stolu, kde sedí MUDr.Benda.

Anna Martinovská:"A tady je bobón po Fantu."

MUDr.Benda s úsměvem:"No, pěkný,  nechala jsi mu jeden..."


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru