Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Skoky na lyžích, smrt komentátora

17. 03. 2017
0
0
428
Autor
Gustavo

Skoky na lyžích, smrt komentátora

(9.1.2016, sobota odpoledne)

(účastníci debaty – MUDr. Benda, Ing. Martinovský, Josef Martinovský t.č. v tercii na gymnáziu, Mgr. Marie Martinovská. Na stole prázdné talíře od oběda, kafe, koláč.)

 

Ing. Martinovský:"Myslím, že to venku taje."

Josef Martinovský:"To je pěkná blbost!"

Ing. Martinovský:"Vždyť je tam nad nulou, ne?"

Josef Martinovský:"Ne, je tam mínus nula celá pět."

Ing. Martinovský:"Tak to jo."

MUDr.Benda:"Á, mudřec promluvil."

Ing. Martinovský:"Jak se vlastně skloňuje mudřec? ...To řeknu, zeptejte se mudřece? To je divný."

MUDr.Benda:"No, asi jo, mudřec bez mudřece."

Ing. Martinovský:"Mudrc, to je lepší. To se lépe skloňuje."

Josef Martinovský:"Mudřec?! To neexistuje!"

MUDr. Benda:"Ale jistě, existuje! To je staročeština."

Josef Martinovský:"Ježíš!"

Ing. Martinovský:"Blbě se to ale skloňuje. Nebo třeba bych řekl..."bylo tam dvacet mudřeců"..., ha ha, to je divný. Možná proto se začalo víc používat to slovo mudrc. Protože to jde líp skloňovat....Bylo tam dvacet mudrců."

MUDr.Benda:"Jo, je to možné, že to tak bylo"....odmlčí se... "Pepo, ukaž?!" Uchopí ruku Josefa Martinovského a mezi dvěma prsty ji drží za kůži. „Co ta řasa?!"

Josef Martinovský:"Jaká řasa? Co jako?!"

MUDr. Benda:" Máš tlustou podkožní řasu. Tomu se tak říká. To je tuk!"

Josef Martinovský:"Tohle? To neni žádnej tuk. To je kůže."

MUDr. Benda:"Ne, to není kůže, to je tuk."

Josef Martinovský:"To je kůže!"

MUDr.Bedna:"Ale prosimtě! Takhle tlustá kůže, to ani hroch nemá!" stále drží J. Martinovského za ruku.

Josef Martinovský:"To jsou svaly."

MUDr. Benda:"To nejsou svaly. To je tuk. Porovnej to támhle u vychrtlíka maminky."

Naproti sedí Mgr. Martinovská a směje se.

MUDr.Benda pokračuje:"To je kostra! Nebo se podívej tady." A sám sobě stiskne kůži na ruce.

Josef Martinovský:"Tak to je teda pěkná kravina! Jako bys nevěděl, že stará kůže ztrácí pružnost a proto to vůbec nemůžeš porovnávat. Starou kůži!"

MUDr. Benda se směje.

Ing. Martinovský se napije kafe a nenápadně si stiskne kůži na ruce: „Vy jste oba dobrý. Jeden je mudrc, protože je MUDr. a druhý je mudřec bez titulu..."


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru