Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

odklad

Výběr: Santi€
29. 05. 2017
17
17
1243
Autor
agáta5

zdědila jsem obří knihovnu vesměs brakové literatury a našla jsem poklad: "Miluj svůj život"  a jak v knize listuju, vypadnou z ní čísla na sportku na maličkým papírku... půjdu si vsadit, že by?

kniha jí nepomohla, návod je pro pokročilé, pro všechno otevřené lidi, což většina těch hodně starých už nedokáže. Raději se budou trápit do smrti a prát se s dědičnými hříchy...

je to škoda, život je totiž strašně krásnej

Poté, co jsi rozřízla meloun, nebylo nic  tak světlé.
Je bílý, divíš se pod modrým nebem
                                                            a nemá pecky.
V červánkách topíš očekávání jako své nenarozené dítě.
Mám potrhanou dělohu, kývneš za rameno.

Moucha přenáší představivost do talíře.
Stavíš z ní melounové mosty.
Odklad si zaslouží, nemyslíš? Napíchneš kousek na vidličku.
Dospělost mě tak strašně bolí.


Zdálo se, jako by ani nebylo léto.
Na slunci se vyhřívali dva zánětliví hadi.
Přehodilas přes ně pléd.

              Z vymknuté sanice  odkapává bezmoc
              i večerní příměří, odřezané z dužiny.
              Ráno budu dobrá,  opakuješ naučenou větu.

Chtěla bych ti říct všechno jinou řečí, slibuješ.


Nakonec přišel listopad.
Vítr tlumočil pískání ve zdech, do slídy ulehl pták.
Na kost vyhublá zem pohnula odkrytými mosty a smích ti ze rtů nešel.


17 názorů

volamsa6
28. 06. 2017
Dát tip
Tip :)

Alenakar
17. 06. 2017
Dát tip

Když jsem dnes četla tuhle báseň,připadala jsem si jako svůj "Empatik"(viz Samá voda).   Tip.


agáta5
05. 06. 2017
Dát tip

tyme, jj, cinkrlátka :))  no jo, ale co by pak zbylo z básně? Jen "ráno budu dobrá"? hm... popřemýšlím, jestli nepsat jen ve zkratkách, třeba to bude víc dada


Tym
31. 05. 2017
Dát tip

Když to nemá pecky asi to nebude meloun nebo není dost zralý ale lidi dneska sežerou kdeco. Vlastně se mi to skoro vůbec nelíbí skoro. Mám rád když se do básně schová další báseň.Ráno budu dobrá,  opakuješ naučenou větu....a tohle se mi líbí moc a má to sílu samo o sobě. Všechno ostatní mi přijde jako taková zbytečná cinkrlátka

Díky T. 


agáta5
30. 05. 2017
Dát tip

Evžo, čudlo, díky :)

kočkodane, to je od tebe opravdu milé a jsem ráda, že se k mým výpotkům vracíš a čteš mě... někdy vlastně ani nevím, jestli píšu víc pro vás než pro sebe... nějak se mi to stírá a to je moc dobrý pocit. díky moc.. a tak :)


Kočkodan
30. 05. 2017
Dát tip
Chtel bych ti ríct vsechno jinou recí, ale islandsky neumím. Proto v materstine - treba mel Kolobajda tenkrát pravdu, kdyz se vyjádril nejak v tom smyslu, ze jsi tady v jistém smeru mozná nejlepsí.

Čudla
29. 05. 2017
Dát tip

Zaujalo. /*


I to smutné se někdy přitulí. /T


Santi€
29. 05. 2017
Dát tip
Děkuji za vysvětlení :-)

agáta5
29. 05. 2017
Dát tip

potěšíla jsi mé srdce :) santi, nohy - revmatoidní artritida... to nemůžeš znát :))  a je fajn, když záhada. Za hezký komentář si vysvětlení zasloužíš, jinak vysvětluju hrozně nerada :) díky  - báseň už upravovat nebudu, "ale" je fajn, ale... však to znáš, sedlo mi to napoprvé a i po dalším čtení to tak má být .. asi :))

 


Santi€
29. 05. 2017
Dát tip
Zvláštní alegorie, jakási zástupná melounová rovina a přitom zásadní debata. Ač mladá, rozumím potrhaným útrobám. Ale ještě jsem nenařízla dužinu života a světa do takové hloubky. Ve více ohledech u této básně smekám! Kromě červánků, mouchy, naučené věty...mě zaujali zánětliví hadi, zkoušela jsem si dosazovat zanícené, ale rozuzlení se nedostavilo, zůstávají mi záhadou-což nevadí. A ještě na mě silně působí poslední verš a obzvlášť jeho konec. Hodilo by se mi tam možná víc "ale" místo "a". Mohlas říct prostě "a ty ses nesmála", ale přidalas k emocionálnímu náboji ještě (ne)možnost pohybu. Tím záporem jako bys ještě víc umocnila (smutnou)náladu, bezvýchodnost, bezradnost, bezbrannost, na kost tvrdou realitu.

agáta5
29. 05. 2017
Dát tip

ano, smutné dnes velmi :) ale člověku se trochu uleví a život jde dál, díky... moc


Benetka
29. 05. 2017
Dát tip

Hezké,má to hloubku.Hezké třebaže smutné.Ale to patří k životu.Jakpak bychom pak věděli co je to radost,kdyby smutku nebylo?

A verš V červánkách...... Fakt síla!


agáta5
29. 05. 2017
Dát tip

díky za čtení všem

jj, kvíčalko, máš pravdu... ale znáš mě, ne? :))


Gora
29. 05. 2017
Dát tip

Až budu mít v talíři mouchu, řeknu si - to nic, jen přenáší představivost:-)

Vážněji - smutek až na hluboké dno.


Danny
29. 05. 2017
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru