Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Minuty v Liře

15. 06. 2017
14
29
2787
Autor
Gora

inspirace: autor kvaj - Dohlédnu dní dalekých /konkrétně V.díl/

+ vzpomínka na exkurzi - Lira - závod na výrobu lišt a rámů s exportem m.j.do Orientu 

 

Děvčata tančí mezi hučícími mašinami
ladněji než na podnikovém večírku
S melírem  z  pilin  a klapkami na uších
vytvářejí pro Orient dokonalou krásu 

Pracovité paže voní dřevem
Zaječími pacičkami  třou  patinu
s plátky zlata do rámů v nichž zrcadlí se  
ženy samy


29 názorů

RUZIGEL
17. 07. 2017
Dát tip

Byla by to hrůza. Dobře to dopadne, Zlín je od vás hodně daleko.


Gora
14. 07. 2017
Dát tip

Zvířátka se mají k světu:-))jen se bojíme prasečího moru:-(


RUZIGEL
14. 07. 2017
Dát tip

-Totéž přeji i tobě. Co je nového na vaší farmě?


Gora
12. 07. 2017
Dát tip

Růži, díky moc, a hezké léto přeju:-)


RUZIGEL
12. 07. 2017
Dát tip

Opět úplně jiná báseň,než na jaké jsem u tebe zvyklá.Jsi mnohstranná.


Gora
29. 06. 2017
Dát tip

Méďo, fakt...asi doteď, na tenoučké plátky zlata je prý pacička nejlepší...díky:-)


Gora
18. 06. 2017
Dát tip

Štírko, díky ti:-)


Gora
18. 06. 2017
Dát tip

blackie, děkuji...


Štírka
18. 06. 2017
Dát tip

Krátká, přes pocity podaná, zpráva z určitého konkrétního místa a času...

ad tvé povidky


voní dřevem......zrcadlí se.........*/**


kvaj
17. 06. 2017
Dát tip

No vidíš. Já jsem zhruba půl roku dělal jako dělník, pak asi  dva a půl roku jako tobalový technik a tři roky jako výtvarník a fotograf propagace napřed v papírnách a pak ve strojírnách. No a jako obalový technik a pak jako redaktor jsem byl v desítkách různých fabrik a provozů. Pro mě tahle prostředí nejsou ničím překvapivým. Je ale fakt, že je to obecně specifické prostředí a každý ten provoz zvlášť má svá další specifika. ČČK a předtím ČSČK (jde doufám o Červený kříž) jsem také trochu poznal.


Gora
17. 06. 2017
Dát tip

kvaji, díky, hlavně jsem ráda upozornila na tvůj seriál, který se mi moc zamlouvá...

Jako původně zdravotní sestra a pak pracovnice ČCK jsem se do fabrik nedostala, byl to pro mne šok a nechtěla bych to dělat.


Gora
17. 06. 2017
Dát tip

Aleno, moc děkuju za tvůj komentář


Gora
17. 06. 2017
Dát tip

Hugí, díky, jsi milý:-)


kvaj
17. 06. 2017
Dát tip

Konečně jsem se dostal k tomu, abych se vyjádřil i já. Jak už jsem ti napsal, báseň se mi líbí a jsem rád, že jsem tě k ní inspiroval, protože vidím a čtu, že se líbí i dalším lidem. Samozřejmě - tip.

Mám ale dotaz. Ty jsi byla v nějaké fabrice nebo dílně jen na exkurzi?


Alenakar
16. 06. 2017
Dát tip

Chaplinovská "moderní doba" v poetičtějším vydání. Trochu mi to připomělo Holky z porcelánu od Juraje Herze. Tip.


Hugo Ramon
16. 06. 2017
Dát tip

každého cestovní koberečku se držím jako klíště, kouzelnice :-)))


Gora
15. 06. 2017
Dát tip

Jani, díky za návštěvu...no, těmi pacičkami se tam pracuje na pozlacování stále, není nic jemnějšího než ty zaječí chloupky:-)


vesuvanka
15. 06. 2017
Dát tip

Irčo, pěkně jsi vykreslila  atmosféru dílny. Také mám ráda Tvoje návraty do dřívějších dob :-))) TIP


Gora
15. 06. 2017
Dát tip

Luboši, díky za vtípky:-)


Gora
15. 06. 2017
Dát tip

Evženie, díky za hezká slova:-)


Kočkodan
15. 06. 2017
Dát tip
Do haly vstoupil ředitel s melírem. Kadeřník vytvořil dokonalou zkázu. Nervy se roztančily. Ženy si třou oči, ve kterých se zrcadlí hrůza. Mnohé zaječí…

Tvé pohledy do dřívějších dob jsou moc pěkné. /T


Gora
15. 06. 2017
Dát tip

Čudlí, díky:-)


Čudla
15. 06. 2017
Dát tip

/*


Gora
15. 06. 2017
Dát tip

agáto, dík...no, tohle byly naše dívky a ženy...byla jsem tam vlastně jen pár minut - hluk, piliny se vznášely vzduchem, těžká dřina, ale ony měly úsměvy na tvářích...

Kubánky...no, to už úplně muselo být jedna báseň:-)


agáta5
15. 06. 2017
Dát tip

zajímavá báseň...

to tančení mi připomnělo Bonex v osmdesátých letech, tam tančily Kubánky v gumákách u šicích strojů, plnily normy na třicet procent, ale boky se jim natřásaly na stopadesát :)) kde je jim konec, holkám kudrnatým :) nejspíš válejí na stehnech listy doutníků.... a večer eroticky rozvlní boky při západu slunce u nějaké té skleničky kubánského moku... :)))  


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru