Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ukradený měsíc

30. 06. 2017
3
4
589
Autor
Ozzozorba

Během deště se vytvořily dvě louže. V noci se probudily a zadívaly se do sebe.

Velká zvolá: „ÓÓCH, jak jsem krásná! Nastěhovaly se ke mně, zářící hvězdy.“

Malá vypískne: „ÁÁÁCH, to je krása! Jsem naplněna kulatým měsícem.“

Nastal den, ve kterém každá z louží odrážela modrou oblohu.

„ÓÓCH, taková ztráta! Kam se poděly mé hvězdy?“

„ÁÁÁCH, kam se poděl můj měsíc? Utopil se snad?“

Obě jsou zmatené a začínají podezírat jednu druhou.

Nastane jasná noc.

„Ty zlodějko! Vrať mi můj měsíc!“

„Pokud je tvůj, tak si ho vem“, pískne druhá.

Óójjj, píchlo malou loužičku přímo do srdíčka, a usilovně přemýšlela, jak získat ztracený měsíc zpět.

Čekala a čekala. Inspiraci hledala ve hvězdách, na které se dívala svým vlhkým očkem.

Aby měsíc přilákala, vymyslela si básničku:

„Měsíčku můj milovaný
měsíčku můj ukradený.
Vrať se ke mě
ty zatoulaný.“

Každým dnem louže vysychaly a pomalu se vytrácely. Měsíc zmizel i z velké kaluže a nebyl nikde k nalezení.

„Měsíčku můj milovaný
měsíčku můj ukradený.
Vrať se ke mě
ty zatoulaný.“

Když se loužička scvrkla do velikosti kávové lžičky a ztrácela poslední naději, měsíček vklouznul. „Óchh ty zatoulaný! Nikdy tě už nepustím“ odkápla poslední větička, kterou loužička tiše pronesla, než se dočista vypařila. Ale měsíček ten si držela pevně na své cestě vzhůru … 


4 názory

Ozzozorba
04. 07. 2017
Dát tip
Děti jsou úžasná stvoření, chápající jednoduchou linku,protože v existenci není nic složitého.

Lakrov
03. 07. 2017
Dát tip

Roztomilé, říkám si a doufám, že i děti, pro něž je nejspíš tenhle textík  určen, by z něj měly stejnou radost.  Tip.  


Ozzozorba
02. 07. 2017
Dát tip
Ach jo. Ok.

K3
30. 06. 2017
Dát tip

Jako dětská říkanka. To mě napadlo. Pro mě by bylo lepší používat citoslovce zkráceně. Och, ach. To by stačilo.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru