Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proč potřebujeme k probuzení sny?

10. 10. 2017
3
25
1179
Autor
Ozzozorba

Minulost a budoucnost jsou prostory, ve kterých se nedá učinit vůbec nic. Tam, kde se nedá učinit nic, je zbytečné něco dělat.

Pokud tam něco děláme, tvoříme si halucinace. Je to jako se sny, ve kterých sníme o tom, co nemůžeme provádět po probuzení.

Člověk je odsouzen, aby tvořil. A když nemůže tvořit z opravdového, vytváří si snový svět.

Tvořit je štěstí. Tady a teď je probuzení.

Vše bylo jednou snem. Hvězdy, planety, rostliny i člověk.

Kdo je vyrábí?

Ten, který spí; tedy spáč.

Nejdivočejší sen, který může snít, je snem o probuzení.

Po probuzení už hranice nejsou. Nikdy neexistovaly.

Jen v představě, ve spánku, ve snění, v toužení, zrcadlí milióny možností … ale to vše je už minulostí.

Po probuzení je jen, tady a teď. Žádné Já ani VY nebo MY, jen všeprostupující Jsoucno.

Rozteklý vesmír.   

 


25 názorů

Ozzozorba
07. 11. 2017
Dát tip
tak nějak. Já používám výraz Akashi.

Umbratica
06. 11. 2017
Dát tip

Ještě bych dodala : hodně přízně boží. Bez té se neobejde nic. Říká se : pomoz si sám a pak ti i pánbu pomůže.


Ozzozorba
02. 11. 2017
Dát tip
Hodně vůle, zdaru a píle. Hlavně nedoufat a nezoufat si.

Umbratica
02. 11. 2017
Dát tip

Jistě. - V tekutém stavu může člověk činit zázraky. A proto je také nyní mým tarotovým hrdinou  "rytíř pohárů" . To ale neznamená,že by se ostatní dvorské karty malých arkán někam vypařily.


Ozzozorba
02. 11. 2017
Dát tip
Jediná cesta je rozpuštění se. Dekrystalizace. V tekutém stavu může činit člověk zázraky. Opětovná krystalizace je zábavou a hraním. žádná povinnost nebo nutnost. Vždyť přeci modrá koule letící prostorem vyvolává úžas, né děs a hrůzu.

Umbratica
02. 11. 2017
Dát tip

Z celého srdce ti přeju,abys měl své pocity neustále pod kontrolou a aby k tobě osud byl natolik vlídný,abys nikdy nemusel opustit své přesvědčení,že člověk je pánem svých pocitů. - Mám ráda veselé a optimistické lidi. Usnadňují těm ostatním život.


Ozzozorba
31. 10. 2017
Dát tip
Předně jsem si musel vyhledat ve slovníku, co znamená výraz "ataraxie". Starý název pro nový kabát. Pokud se budeme točit neustále kolem slovíček a přešlapovat sem a tam, tak se nikam nedostaneme. Opět ta samá písnička: okolnosti kolem mne jsou natolik špatné, že se nemohu radovat. Okoní prostředí je jedna věc, ale jakým způsobem ji přijmeš je věc zcela zásadní a primární. Za okolí nemůžeme zpodpovídat, je to mimo naši dlaň, ale co se týče našich vnitřních pocitů, ty můžeme mít na 100 procent pod svou kontrolou.

Umbratica
30. 10. 2017
Dát tip

My sami jen (čistě teoreticky)  můžeme být tvůrci svých pocitů,respektive se spíše ocitnout ve stavu ataraxie,pokud bychom(opět jen čistě teoreticky)dosáhli velmi vysoké duchovní úrovně. - Myslíš,že kdyby tě zítra zavřeli do koncentráku,byl bys tvůrcem svých pocitů ?


Ozzozorba
30. 10. 2017
Dát tip
Možná se budu opakovat, ale je nutno: My sami jsme tvůrci svých pocitů. Vše je jedno. Není nic odděleného od zdroje. Ani bůh ani peníze ani dokonalá společnost ti nemůže pomoci. Jako příklad si zkus postavit proti sobě dvě zrcadla, to co vnich uvidíš je nekonečnost, za kterou se honí mysl člověka. Nikdy se ji nedopočítáš. Sama v sobě musíš rozbít zrcadla a dostat se z fraktálových kombinací mimo mysl.

Umbratica
30. 10. 2017
Dát tip

Já mám práh bolesti docela vysoko. Jsem totiž bývalá výkonnostní sportovkyně.

ale možná tuhle diskusi vedu příliš jednostranně jakoby z pozice nemocného nebo postiženého člověka. - Snažím se být pozitivní,takže to řeknu asi takto : proč bychom se netěšili,když nám pánu zdraví dá ? - Až nám ho vezme,bude to horší.


Ozzozorba
27. 10. 2017
Dát tip
Jak často pociťuješ fyzickou bolest? Většinou se řežeme my sami.

Umbratica
26. 10. 2017
Dát tip

Stačí aby tě například bolely zuby,abys měl třeba zánět okostice a můžeš si "pocit vytvářet sám".


Ozzozorba
24. 10. 2017
Dát tip
Co je na tom tak těžkého, být blaženým. Pocit si vytváříme my sami.

Umbratica
23. 10. 2017
Dát tip

To si rozhodně nemyslím. Mám blízko k budhismu a sdílím tedy názor,že podstatou života je utrpení. Obrovským úspěchem pro mnohé z nás( a to mluvím o lidech tady na Písmáku) by bylo jen to,kdyby zmírnili své utrpení. - Kdepak blaženost ! K té mají mnozí hodně daleko a to od narození až po smrt.


Ozzozorba
19. 10. 2017
Dát tip
být blaženým je základem, na kterém by měl člověk stavět

Umbratica
19. 10. 2017
Dát tip

Hlavně v něco pozitivního. Hezké a blažené už jest jen třešničkou na dortu.


Ozzozorba
16. 10. 2017
Dát tip
... hlavně v něco hezkého, pozitivního a blaženého. Jedu je na zemi až až.

Umbratica
16. 10. 2017
Dát tip

A proto je musíme v něco přetavit.


Ozzozorba
12. 10. 2017
Dát tip
Minulost i budoucnost se střetávají v peci přítomnosti.

Umbratica
12. 10. 2017
Dát tip

Mám jiný názor - myslím si,že můžeme něco dělat jak v budoucnosti,tak i v minulosti. Velmi totiž záleží na tom ,jak svou budoucnost nebo minulost vnímáme,velmi záleží na tom,jaký vztah jsme třeba měli v minulosti k nějakým lidem,nebo na tom s jakými předsudky budeme  v budoucnosti přistupovat k jiným lidem. Karma se dá měnit i tím,že  někomu odpustíme. Na odpuštění kladou velký důraz  křest'ané. Budhisté tomu říkají karmické vyrovnání.


Ozzozorba
12. 10. 2017
Dát tip
A kdo je ten, který o složitosti hovoří? Hlava nebo PC jsou pouhé nástroje, na to by se nemělo zapomínat.

upupa
12. 10. 2017
Dát tip

Hlava má chaos, lebo je príliš zložitá. Aj počítač je zložitý, preto ma vytáčajú tie jeho "sny" a "túžby".


agáta5
11. 10. 2017
Dát tip

:)


Ozzozorba
11. 10. 2017
Dát tip

Cinki linki


Gora
10. 10. 2017
Dát tip

Za spáče:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru