Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Čeština II:

11. 10. 2017
1
0
490
Autor
Gustavo

Čeština II

(5.10.2017, čtvrtek ráno)

(účastníci debaty – MUDr.Benda, František Martinovský, t.č. v tercii na gymnáziu, Ing. Martinovský. Na stole chleba, hrnek s čajem, svícen bez svíčky, jogurt.)

 

František Martinovský vstupuje do kuchyně.

 

MUDr.Benda:"Co tu děláš?"

František Martinovský:"Odpadla nám hodina."

MUDr.Benda:"Zase?"

František Martinovský:"No."

MUDr.Benda:"Nám nikdy nic neodpadlo. A co vám zase odpadlo?"

František Martinovský:"Čeština."

MUDr.Benda:"Hrozný! Pak máte něco umět.To je školství dneska."

František Martinovský:"To je jedno. Stejně čeština zanikne."

Ing. Martinovský zvedne oči od jogurtu:"Jo?"

František Martinovský:"Jo. Zaniknou všechny jazyky a zbyde angličtina, španělština a mandarinština."

Ing. Martinovský zamyšleně:"No, ale to bude asi ještě chvilku trvat, takže bych ti doporučoval ještě se češtinu učit."

František Martinovský:"Stejně jsou v češtině blbý slova, který nikdo nepoužívá."

Ing. Martinovský s úsměvem:"Jo? A který?"

František Martinovský:"No třeba bochník."

Ing. Martinovský:"Hm."

František Martinovský:"Nebo krajíc."

Ing. Martinovský:"Franto, přece..."

František Martinovský nenechá svého otce domluvit:"Stačí říct chleba...a pak taky uřízni mi kus chleba."

Ing. Martinovský:"Ale to přece znamená strašné zjednodušení toho jazyka. Jak to krásně zní: Franto, podej mi ten bochník chleba a ukroj mi jeden krajíc!"

František Martinovský se znuděným výrazem zavrtí hlavou:"Ne, to je hrozně blbý, to nikdo neříká. Bochník. Krajíc. Tak já jdu."

Ing.Martinovský:"Tak čau Franto a nezapomeň dnes koupit bochník chleba!"

 

František Martinovský odchází z kuchyně.

MUDr.Benda řeže bochník.

Ing.Martinovský maže máslem krajíc.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru