Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tuha a člověk

13. 10. 2017
2
28
861
Autor
Ozzozorba

Tuha a člověk mají hodně společného. Tuha se vytrácí s napsaným slovem. Člověk se vytrácí s prožitým dnem. V hloubce nitra, ukrývá tuha i člověk jímavou krásu. Málokdy dosáhnou na svůj poklad. Osud drtí člověka, tak jako palec rozdroluje tuhu. Je zapotřebí úsilí, a tlaku a vůle. Nevzdat se, nepodléhat panice, semknout se a vydržet. Dočkat se proměny. Zazářit tisícem Sluncí!  


28 názorů

Ozzozorba
08. 11. 2017
Dát tip
"Fyzikální bajka" název se mi líbí. Tip.

Lakrov
07. 11. 2017
Dát tip

 ...aby zazářil diamant? :-) Stručné...  a teprve překvapivý konec přináší jádro smyslu toho srovnání.  Je to vlastně jakási obdoba bajky -- fyzikální bajka.  Tip.  


Umbratica
30. 10. 2017
Dát tip

Pod autoři si zadej do "hledat autora " jméno Jolana a poznáš ji hned. Třeba si kápnete do noty. Mně se to ale nepodařilo.


Ozzozorba
27. 10. 2017
Dát tip
Být žhavým je úžasné. Člověk se stává pecí, ve které se může něco starého roztavit a něco nového vytvořit. Jolanu neznám, to je tvůj píseček.

Umbratica
26. 10. 2017
Dát tip

A ty myslíš,že se ti to podaří ? - Probud' třeba slečnu Jolanu ! Jsem celá žhavá vidět její dialog s tebou.


Ozzozorba
24. 10. 2017
Dát tip
Od toho jsme tady, abychom dušičky probouzely, vybudily z modrého spánku.

Umbratica
23. 10. 2017
Dát tip

Tvé přesvědčení o propojenosti všeho ve vesmíru naprosto sdílím(je to ostatně názor každé důležité východní filozofie),ale trvám na tom,že některé autory téměř nezajímá,jak na jejich díla čtenáři reagují. - Nedávno jsem slyšela jednoho psychologa mluvit o tom,že velká část "duše" některých lidí se dnes přestěhovala na sociální sítě. - Domnívám se,že z duše lidí,o kterých mluvím,je tady na Písmáku jen pranepatrný zlomek.


Ozzozorba
19. 10. 2017
Dát tip
třeba se bojí, ale propojení jsou. Ve vesmíru neexistuje nic co by nebylo propojeno, ani bůh. Potřebujeme ke svému životu dýchat, gravitaci a dalších tisíce záležitostí obstarávají buňky, molekuly, atomy atak dále a tak dále. Život je naprosto úžasný a fascinující, už vůbec myšlenka že existujeme ...

Umbratica
19. 10. 2017
Dát tip

Kdyby platila ta první věta ve tvém komentu,bylo by to skvělé. - Já zde naopak pozoruji případy,kdy třeba i velmi dobří autoři jen zveřejní své dílo a pak se zase třeba na půl roku vypaří,aniž by je vůbec zajímala reakce čtenářů.


Ozzozorba
16. 10. 2017
Dát tip
Ten, který skládá slova a ten, kde je čte jsou propojeni pupeční šňůrou. Kdybych v textu vyjadřoval vše (zmiňovaný diamant) nenechal bych prostor pro vlastní přemýšlení, Připravil bych tak čtenáře o jeho objev a podceňování se nemůže vyplatit.

Umbratica
16. 10. 2017
Dát tip

Na grafém jsem si nemohla vzpomenout.

Jinak,Ozzozorbo,oceňuji,že uveřejňuješ příspěvky k diskusi a k zamyšlení. Tvůj styl psaní má cosi do sebe,ale ještě to chce trochu vykrystalizovat. Myslím,že časem se objeví nová krystalická mřížka - ta diamantová. Ty totiž mluvíš s lidmi,diskutuješ a to se časem zúročí.Píšu hodně kritik,ale většina lidí nereaguje. - Osobně se domnívám,že jenom ti,kteří jsou schopní komunikace se čtenáři,mají nějakou literární budoucnost.


Ozzozorba
16. 10. 2017
Dát tip
krysa se ozvala. Někdo ji patrně šlápnul na ocásek.

Ozzozorba
16. 10. 2017
Dát tip
... anebo jako grafém atak dále a tak dále.

Umbratica
16. 10. 2017
Dát tip

Možná bys do své úvahy mohl zahrnou fakt,že uhlík se vyskytuje bud' jako tuha nebo jako diamant.


Movsar
16. 10. 2017
Dát tip

jinak text je taky stupidní skládačka těch nejhorších klišé.


Movsar
16. 10. 2017
Dát tip

protože on to neví. je jako ta masa blbečků z fesjbuku: někde něco přečtou a pak to drmolí bez ohledu na smysl.


Ozzozorba
16. 10. 2017
Dát tip
Ještě něco. Bez hvězdných pecích, by byl život jen čirou spekulací. Ale chytrák, zneužije pro svůj krysí ocásek, vše a ničeho se neštítí.

Gora
16. 10. 2017
Dát tip

No, nevím, a co ta slunce, jak se tě ptal movsar???


Ozzozorba
16. 10. 2017
Dát tip
Yan73 na to kápnul. Sladký med existence se vytlačuje tlakem.

Yan73
16. 10. 2017
Dát tip

Já bych řek, že kde je tlak, je i svobodná vůle. Čloověk si pořád může vybrat. Y.

 

 

 


Gora
13. 10. 2017
Dát tip

výbuch atomovky?


Movsar
13. 10. 2017
Dát tip

narážel jsem ještě na něco jiného. je jistá metafora.


Gora
13. 10. 2017
Dát tip

movsare, myslíš: ~~Khaled Hosseini: Tisíce planoucích sluncí ?


Movsar
13. 10. 2017
Dát tip

zajímalo by mě, zda autor ví, v jaké souvislosti byla metafora tisíce sluncí v poezii použita


Ozzozorba
13. 10. 2017
Dát tip
Na tlak!

Gora
13. 10. 2017
Dát tip

Tak dík:-)


Ozzozorba
13. 10. 2017
Dát tip
Jedná se o vnitřní tlak. Tlačíme sami na sebe, abychom dostali sladkou šťávu. Nebo jinak, řecké přísloví: Čím více se drtí olivy, tím více šťávy vytéká.

Gora
13. 10. 2017
Dát tip

Trochu mi to srovnání pokulhává...kde je tlak, není /svobodná/ vůle. Tato věta se mi líbí: Nevzdat se, nepodléhat panice, semknout se a vydržet


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru