Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NĚJAKÝM ZPŮSOBEM

20. 10. 2017
5
25
908
Autor
PACHATEL

V předvečer voleb...

 

NĚJAKÝM ZPŮSOBEM

 

Nějakým způsobem nastolíme zdraví bez poplatků.

Nějakým způsobem vyhlásíme válku levné práci.

Nějakým způsobem neuhneme.

Nějakým způsobem pojedeme v rychlém pruhu EU.

Nějakým způsobem se odvážíme převzít odpovědnost.

Nějakým způsobem obstaráme nižší daně, méně byrokracie, více svobody.

Nějakým způsobem můžeme méně úřadovat.

Nějakým způsobem můžeme zůstat bezpečnou zemí bez kvót.

Nějakým způsobem zaručíme důstojné stáří.

Nějakým způsobem můžeme zachovat českou korunu.

Nějakým způsobem budeme stálí v názorech, odvážní v činech.

Nějakým způsobem budeme zodpovědní.

Nějakým způsobem budeme bojovat za schopné a pracovité.

Nějakým způsobem dokážeme neblábolit.

Nějakým způsobem bezpečnou zemí jsme a budeme.

Nějakým způsobem zavedeme spravedlnost pro každého občana.

Nějakým způsobem pusťte nás na ně!

Nějakým způsobem porveme se za vás!

Nějakým způsobem se odvážíme nestarat jen o sebe.

Nějakým způsobem se odvážíme zastavit korupci.

Nějakým způsobem nenecháme se zastavit.

Nějakým způsobem zařídíme rychlejší růst penzí.

Nějakým způsobem zastavíme nelegální imigraci a diktát EU.

Nějakým způsobem vyhlásíme ne islámu, ne teroristům.

Nějakým způsobem zajistíme bezpečnou Českou republiku.

Nějakým způsobem bude stát službou, ne šikanou občanů.

Nějakým způsobem změnu dotáhneme.

Nějakým způsobem se budete ohýbat a my za vás myslet.


25 názorů

annnie
28. 12. 2020
Dát tip

Tahle je moc dobrá! Překvapuje mě, že nedostala o hodně víc tipů. Tak přidávám (i když s tříletým zpožděním, bohužel)


PACHATEL
27. 02. 2018
Dát tip

Díky za pochvalu!

 

Jak jsem tak před volbami jezdil po naší zemi, tak to prostě na mě útočilo ze všech (nejen politických) stran. Ta absurdita, vágnost, zahlcenost úplně přirozeně přešla do této básně. Omýlání do zblbnutí, že už to člověka vlastně ani nezajímá a svým způsobem ho to otravuje... to je přesně ten pocit, který to má vyvolat. A u Tebe, zdá se, to vyšlo ;o)


cvrcka
04. 02. 2018
Dát tip
akceptuji nastroj opakovani jako formu vyjadreni ubijejiciho mnozstvi impulsu smerem k volicske casti cloveka - ovsem shledavam to zde jako ubirajici sdeleni na udernosti. Me taky vagnost politickych hesel a nedostatecna komunikace podkladu a realnych nastroju k jejich naplneni dost sejří, presne zpusobem, ktery jsi pouzil. Takze mi to neni cizi. Ale nefunguje na me kombinace zahlceni //potazmo smerujici k rezignaci// a dobre kritiky. (chach, a svoje "ja bych" si necham :D pises v pohode)

Umbratica
18. 01. 2018
Dát tip

Asi největší chybou naší doby je to,že neustále zdůrazňuje,že jsme každý originál. Mne spíše zajímá to,co mám s ostatními společné,než to,co nás rozděluje. Pouze člověk,který aspoň instinktivně tuší,jak lidé myslí a cítí a v co věří může lidi oslovit.

 

Počítač v případě Rembrandtova obrazu vytvořil pouze variaci na jeho obrazy,čili "dalšího Rembrandta". Už jsem se tady bavila kdysi s kvajem o tom,že počítač by byl opravdu tvůrčí,až tehdy,když by si vytvořil sám svůj vlastní umělecký styl.

Nějakou dobu nic nového zveřejňovat nebudu,ale zajímal by mě určitě i tvůj koment pod některými staršími básničkami.


PACHATEL
17. 01. 2018
Dát tip

Tak jak jinak si vysvětluješ existenci díla, které velké procento lidí považuje za geniálně krásné a přitom jsme všichni originál (díváme se na svět "svýma" očima)? Nemá toto dílo v sobě něco, co je obecně platné, universální?

 

Problém počítače, který dokonale maluje Rembrandta je velice zajímavá filosofická otázka. Přemýšlel jsem o tom... a proč by se nemohl i stroj dotknout podstaty, byť v tom hrála roli pouze náhoda?

 

Kritiku Ti pod dílo rád napíšu (ostatně Tvé věci se mi líbí), ale nevím, jestli jsem zrovna já ten pravý...


Umbratica
08. 01. 2018
Dát tip

Myslím,že takováhle "esence" je příliš velká abstrakce na to,aby taková teorie byla pravdivá.

Co říkáš na to,že počítač "namaloval" nový Rembrandtův obraz,který cení výtvarní teoretikové velmi vysoko ? Nejspíš se v tom počítači octla esence.

Jsi velmi přemýšlivý člověk a já bych si moc vážila nějaké tvé kritiky pod svým dílkem. A můžeš tam páchat cokoli.  Hlavně ale bud' upřímný.


PACHATEL
04. 01. 2018
Dát tip

Vůbec tu nejde o ideje ani teorie. Těch existuje nespočet. Mám na mysli "podstatu". Něco, co je stejné v každém z nás stejně tak i ve všem ostatním. Esenci, která je "všechno ve všem" (jestli mi rozumíš). Když se této esence dotkne jakékoliv dílo, tuším, že by se dalo nazvat objektivním.

Tvůj hudebník s kytarou, který dokáže strhnout svoje posluchače tuto esenci ve svých písních patrně má ;o)

Jinak Ti přeji hodbě inspirace v novém roce!


Umbratica
21. 12. 2017
Dát tip

Ve tvém způsobu myšlení existujě určité úskalí - pokud by se Umění opíralo o velké ideje,nutně se musí objevit vykladači,kteří budou zkoumat,zda toto Umění dané ideje správně vyjadřuje. A budou tito vykladači objektivní ?

Věřím spíš v hudebníka s kytarou na pódiu,který dokáže strhnout svoje posluchače a čerta se stará o nějaké teorie. Někdo by mi namítl : manipulátor - má to promyšlené. Ale já říkám takovým lidem : Ano ? Tak zkus napsat melodii,která vyhraje hitparádu ! Zkus to !


PACHATEL
15. 12. 2017
Dát tip

Dobrá otázka. Jelikož si myslím, že existuje něco obecně platného, co se nachází ve všem. Dejme tomu, že mám na mysli "boží jiskru", esenciální pravdu, elementární universálii, tak analogicky by měl existovat i objektivně dobrý text, případně objektivně dobré umění. Abych to ale trochu zamotal, tak taky muže existovat tolik objektivně dobrých textů, kolik je jejich čtenářů :o)


Umbratica
01. 12. 2017
Dát tip

A ty si myslíš že doopravdy existuje něco jako "objektivně dobrý text" ?


PACHATEL
30. 11. 2017
Dát tip

A potom tu je vlastně ještě otázka: co to je "dobrý tex" (?)...


Umbratica
27. 11. 2017
Dát tip

Pravda je někde uprostřed. Uspěje dobrý text člověka,který má stálé čtenáře,dobrou pověst a pomůže mu určitý druh reklamy. Samozřejmě je nutné mít na své straně aspoň nějaké kritiky. (Není třeba mít na své straně všechny kritiky,protože oni se mezi sebou hádají a někteří budou říkat A už proto,že ten druhý říká B.)


PACHATEL
23. 11. 2017
Dát tip

Myslím, že pokud texty za něco stojí a obstojí sami o sobě, tak si své čtenáře najdou a člověk se ani moc snažit nemusí. S tím je spojená samozřejmě i kritika... Sláva nebo popularita jsou jen zbytečnosti i když ,připouštím, sladké.


Umbratica
23. 11. 2017
Dát tip

Mně o tom povídej. Měla jsem možnost docela velké publicity,měla jsem možnost zažít ten pocit,kdy se na tebe nabaluje zájem obrovského počtu lidí,ale uprostřed té vřavy jsem si uvědomila : proboha,mně už nejde o to,co těm lidem říkám,mně už jde jenom o to ,aby moje popularita rostla,rostla a rostla. Zavčas jsem tomu hladu po popularitě dokázala říct : Apage satanas. A proto jsem "jenom" na Písmáku.


PACHATEL
20. 11. 2017
Dát tip

Tak ona ta publicita je děsně lákavá mrcha (!)... Spíš jsou zvláštní lidé-autoři, kteří na literárních serverech budí jen negativní atmosféru svými ultrachytrými komenty a sami nenapíší ani zbla.


Umbratica
20. 11. 2017
Dát tip

Já nechápu,proč někteří lidé,kteří si stačí sami,na literárním serveru vlastně jsou. Možná jim jde jen o to,aby je tady objevil nějaký pan redaktor a nabídl jim ,co by géniům,vydání sbírky nebo otištění básní v prestižním časopise.


PACHATEL
16. 11. 2017
Dát tip

Zpětná vazba je pro autora - umělce jistě důležitá (i když jsou tací, kteří tvoří naprosto bez odezvy), spíš mi to tu, např. oproti TOTEMu, přijde moc strojené... mám na mysli funkčnost stránek. 


Umbratica
06. 11. 2017
Dát tip

Záleží na tom,jak diskusi "rozjedeš". Někdy je to k nezastavení a moc mě to baví,jindy to nějak drhne. Nechápu ale lidičky,kterým na zpětné vazbě nezáleží. Já jsem tu hlavně kvůli zpětné vazbě. 


PACHATEL
02. 11. 2017
Dát tip

Díky... popravdě mi přijde zdejší komentovací prostředí trochu "jůzr anfrendly"


Umbratica
26. 10. 2017
Dát tip

Pachateli,

posílej avíza. - Zamodříš je jméno toho,komu chceš odpovědět,stiskneš Ctrl a odešleš.


PACHATEL
25. 10. 2017
Dát tip

MartineBurgete, nezáleželo by na tom... ale to bychom museli žít úplně v jiném světě.

 

Díky...


PACHATEL
25. 10. 2017
Dát tip

Děkuju Umbratico!


Umbratica
23. 10. 2017
Dát tip

Ze všech příspěvků na téma volby mi tenhle připadá nejpravdivější. Tip.


No jo, každý to zvládáme po svém. ;)

Nějakým způsobem se odvážíme převzít odpovědnost - kdybych šel k volbám v něčem se shodneme.

Jo, cítím z toho trochu bezmoc - ale záleží na tom vlastně?

Tipa za shodné volební preference.


Danny
20. 10. 2017
Dát tip
:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru