Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Patetický listopad

19. 11. 2017
14
14
1343
Autor
Dodola

 

Zával

nad hlavami

jako by to tušili

ptáci ulétli neznámo kam

jen černá letka mezi řetězy

zavěšenými shůry

dál nepřítomně prochází

zdmi jejich rozkyvu 

 

zával bez východu

v tříšti zšedlých láv se kalí ocel

staří říkají

že nad nimi je prý nebe

a modř a výška

a že nic netrvá věčně

ani nekonečná průtrž všech hrází severu

nad vyhořelými lesy

 

jednou prý z jihu přitáhnou rozjařené jízdy 

a vláda temnot pomine

kdo ví...

nezabíjejme sny

 

 


14 názorů

zvedavec
21. 12. 2017
Dát tip

:)  vďaka


Umbratica
23. 11. 2017
Dát tip

Nad Vyhnálovem takové mraky visí skoro pořád.  - Minulý týden jsem byla v Ostravě,konkrétně v Radvanicích a tam byly taky takové mraky,navíc omšelé romské baráky a továrny,které jakoby vyskočily z některých mých básniček. Říkala jsem si v duchu - kdo žije tady,ten by se mohl s mými básničkami o továrnách opravdu ztotožnit.


Dodola
20. 11. 2017
Dát tip

Umbratico, tvá báseň vystihla mou podzimní náladu, ale inspirace přišla v době, kdy jsme byli tak před dvěma týdny doslova zavaleni mračny, připomínajícími přinejmenším výbuch v dole. Podobné mraky byly letos v létě při tzv. cirkulárních bouřích. Už hodně dlouho jsem tak impozantní úkaz neviděla.


Dodola
20. 11. 2017
Dát tip

Yane, "roz-jaření" bývá zpočátku nenápadné, jen tání, jehnědy, sem tam pípne pták. Ale v poslední době skoro žádné jaro ani není, hned naskočí léto.


Dodola
20. 11. 2017
Dát tip

Vesuvanko, Evži, Diano, dík za zastavení.


Dodola
20. 11. 2017
Dát tip

Revírníku, těší mě, že ses jimi nakonec prokousal, a dík, žes i tak četl. 


Umbratica
20. 11. 2017
Dát tip

Připadá mi to jako taková odpověd' na mého "Augura", nebo jako taková opoziční báseň vůči němu. - Ten optimistický závěr se mi líbí,ale nejvíc se mi líbí ona metafora o nebeské modři jakožto starém mýtu. Tip.


Yan73
20. 11. 2017
Dát tip

Mně se to líbí. Akorát mám problém s "rozjařenou jízdou". Spíš mám za to, že pokud vláda temnot pomine, bude to spíš spojené s velkým "Uf" než s rozjařením. To podle mně může nastat až potom. Dávám tip Ahoj Y.


Diana
19. 11. 2017
Dát tip

Velice působivé *


Ta naděje tu je. /T


vesuvanka
19. 11. 2017
Dát tip

Krásná báseň se zajímavými metaforami. Přirovnání oblačnosti k šedé lávě mě zaujalo, je výstižné :-))) TIP


revírník
19. 11. 2017
Dát tip

Velmi těžko se mi tvými verši prochází. To asi proto, že ty jsi básník.


Dodola
18. 11. 2017
Dát tip

Stačí se podívat ven :-)  i když teď už je líp, ale před pár týdny...


Gora
18. 11. 2017
Dát tip

Připadá mi to jako proroctví...zajímavé, Dodolo:-) - kam na to chodíš:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru