Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

neuletím

03. 12. 2017
16
23
2049
Autor
atkij

 

 

 

doufám   

že svým předsevzetím

nehnu   máchnu   neuletím

možným snahám    

 

hluší slepí

(bez diagnóz) těžko vlepí

očím vlídnost  

ústům přezky

na slova

co spíš než česky

znějí jako trapné skeče

 

hadr gestům ruce vleče

 

fleky zítřka patou zmatu …

 

bez schopnosti automatu

komukoli plivnout kávu

 

iluzemi zřejmě plavu

divnostylem s trochejemi

a z nich smutno

 

smutno je mi

 

 

 

 

 


23 názorů

atkij
před rokem
Dát tip

Díky, díky, milá slučí...


atkij
před rokem
Dát tip

Díky za návrat. Občas si to zde ráda připomenu:) Ještě před chvílí celá špinavá od líčení staré cihlové zdi vápnem. Ale - je vůbec vápno špína? Možná spíš kýbl plný radosti:))


stanislav
před rokem
Dát tip

kapku abstraktní kapku konkrétní, fajné

smutek je neumytá radost. :)


atkij
22. 06. 2021
Dát tip

To Ti bylo včera jako mně je dnes a zítra, milý Dane. Uvidím, co pozítří...


Dan TM
21. 06. 2021
Dát tip

To ti bylo 3.12.2017 stejně jako mně dnes... 


atkij
06. 12. 2017
Dát tip
fialka..., dekuju za mily koment, udelalas mi radost.

fialka...
06. 12. 2017
Dát tip

Mám ráda vázaný verš, spíše než ve volném v něm nacházím myšlenku, i když zrovna v této básni trochu smutnější.


atkij
05. 12. 2017
Dát tip

Miroslawek, děkuji za vlídnost a shovívavost. V mnohém s Tebou souhlasím. 

Svázanost ... hmm, něco na tom bude, Čím jsem ve sdělení osobnější, tím víc mám tendenci maskovat, uzlovat, vrstvit, jen aby ... Ale né vždy, někdy ventiluju i napřímo.  

To, co píšeš o gramatických rýmech ... ano.

Jsem na vázaný verš hodně zaměřená, přestože současný trend je trochu jinde. Nakonec i zde, jak je vidět. Ale stále ho považuji na nejvyšší level, výzvu.  Právě v něm vidím největší umění i kouzlo poezie. a smekám před každým, kdo v tradičním pojetí pokračuje.

 

 


Miroslawek
04. 12. 2017
Dát tip
Forma tě pořád ještě svazuje, není to vyloženě neobratné, ovšem samozřejmost, nevyhnutelnost a také sevřenost zkrátka někdy schází. Po několikerém čtení mi hlavou pobleskl jeden můj starší text, takže nakonec beru i tento na milost ;) K diskuzi na téma gramatických rýmů. Samy o sobě nejsou nic špatného. Je-li vše, jak má, jsou stejně platným způsobem konstrukce souzvuku jako všechny ostatní. Ze tří funkcí rýmů se totiž nakonec ukazuje podstatnou ta významová. Význam jako všude jinde v poezii je tím pojidlem, které drží tvar. Problémem v případě gramatických rýmů bývá to, že často symptomaticky poukazují na neschopnost autora zatížit svá slova nějakými skutečnými významy. Pak díky jejich nenápadité podstatě, nic dalšího nezbývá, co by onu prázdnotu zakrylo, naopak se onen bezradný dojem posílí.

atkij
04. 12. 2017
Dát tip
Umbratica, udelalas mi velkou radost. Diky:)

Umbratica
04. 12. 2017
Dát tip

Umíš si hrát se slovy a s rýmy a mně se takové hrátky líbí. Tip.


atkij
03. 12. 2017
Dát tip
Bohuzel na ge erka jsem jsem vysazena a otravuju tim kde koho:) pokud tedy obsah nadlimitne neprevazuje. Kryl byl genius.

CHT
03. 12. 2017
Dát tip

toho si cením. je mi jasné, že Redl není smutný z "divnostylu s trochejemi", takže jsem to nemínil jako kritiku, jen jsem se ptal. 

mj.: právě takoví borci jako třeba Kryl kašlali třeba i na hnidopišské cancy kolem gramatických rýmů, takže na "smutno mi je" nemá nikdo patent. 

já zase děkuji za objasnění vztahu k "depkoidní lince". to je sympatické.


atkij
03. 12. 2017
Dát tip
No vida, co vse ti evokovalo cteni viz vyse. Ano, na Redla jsem pomyslela, to je fakt, konec jsem predelavala vicekrat, ale nechala takto, prestoze ... pasuje mi to, jak potrebuju:) Zlomeny srdce ... no ... na ryze depkoidni lince az tak nebyvam ... urcity socialni apel,konfrontace ano. Diky za vhledy, osvezily:)

CHT
03. 12. 2017
Dát tip

​je Karel Šiktanc lepší prozaik nebo básník?

a myslelas při tom na Vlastu Redla?

(aby mi nebylo špatně rozuměno: "smutno je mi, smutno je mi, na ten smutek není lék"?)

Lék je asi jasný: taky jsem vyplivaný a to jsem si nikdy nemyslel, že musím mít kávu pro všechny. Všechny. Mezí námi: tajemství Lásky Automatů je příprava z Instantních Ingrediencí, proto jsou to Laciné Děvky.

ale zase máš recht, jak říká R. Fulghum: hřejou a vydávaj konejšivé zvuky.

trochu mi ta "poetika zlomených srdcí" připomíná (nejen) zdejší Lewandulowou.

tu máš něco víc než tip:

http://www.totem.cz/enda1.php?a=330931

 


atkij
03. 12. 2017
Dát tip
Diky ... a tak nejak:), qicalko.

atkij
03. 12. 2017
Dát tip
:)dik za cteni.

atkij
03. 12. 2017
Dát tip
to vis, i sito optimismu leccos dovoli:) Dik, Goro.

Gora
03. 12. 2017
Dát tip

Nemusí ti být smutno - iluze můžeš utnout:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru