Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tajný agent

05. 12. 2017
15
38
2723
Autor
atkij

Psát pro děti považuju za nejtežší disciplínu. Přivítám tipy na autory, které se této kategorii věnují. Doposud jsem na nikoho nenarazila. Děkuji.

 

 

 

Už se těším na cukroví

od mé milé babičky.

A které mám nejraději?

Vanilkové rohlíčky.

 

 

Maminka je vždycky schová

do krabice na svou skříň.

Bojí se, že neodolám

a do Vánoc všechny sním.

 

 

Já na ně však chodím tajně,

protože jsem chytrý kluk.

Že to na mě nepovíte?

Prosím, prosím, ani muk!

 

 

 

 

 


38 názorů

Silene
18. 01. 2018
Dát tip

Dámy, taktéž upřímně děkuji za reakci.

Jsem jednoznačně pro nápadité literární pokusy na potomstvu už jen pro jejich zajímavé výsledky!

​A patřičný nářez v přednesu. (Zubící se smajlík.)


atkij
18. 01. 2018
Dát tip

Silene, děkuju za Tvůj mile vstřícný,  vtipně chytrý a motivující komentář. 

Potěšil a velmi:)


Umbratica
18. 01. 2018
Dát tip

Máš samozřejmě pravdu,Silene. - Dívám se na ty veršíky z pozice dospělého,který dětem čte básníčky. Je fakt ,že nám jako dětem četl na dobrou noc otec Ilias a Odysseu nebo Ruské byliny a docela nás to poznamenalo.


Silene
18. 01. 2018
Dát tip

Plně souhlasím s první větou z prologu, Jitko, jde o extrémně náročnou disciplínu. Bezva, že sis založila na sbírku, i kdyby v ní přibývalo tempem vlahým, stojí za pozornost!

Já si narozdíl od Um nemyslím (zjednodušuji, vím), že by všechno dětské mělo mít nutně rošťácký (či jak ona definuje v dobrém slova smyslu potrhlý) podtón, naopak rozmanitost přístupu je přepotřebná. Milé, zamyšlené, rozverné, prčózní i závažné a něžné (a kdesi cosi). Krůček po krůčku pěkně od promakaných říkaček k duchaplné poezii. Ti malí neřádi jsou často velcí filosofové a věková osa je vícemístná.

 


atkij
11. 12. 2017
Dát tip
Tak to bezesporu. Navic jim tim predavame kus sebe, vcetne lit. vkusu:)

Umbratica
11. 12. 2017
Dát tip

Taky si myslím,že dobrá knížečka pro děti,zvlášt' pro ty nejmenší by měla bavit i rodiče,kteří dětem čtou.


fialka...
07. 12. 2017
Dát tip

Atkij - děkuji za avízo :-)

a2a2a - děkuji za doporučení, nesmírně mne těší :-)


a2a2a
07. 12. 2017
Dát tip

Není zač, obě píšete půvabně a psát pro děti je, ač se může zdát z formy, že jde o pouhé rýmovačky, hodně náročné, protože zaujmout dítě vyžaduje silnou empatii. 


atkij
07. 12. 2017
Dát tip
a2a2a, dekuji za nasmerovani. Uz se mi take postestilo a par basni teto autorky jiz jsem cetla.

a2a2a
07. 12. 2017
Dát tip

Doporučuji nick fialka, mám od ní půvabnou knížečku dětských říkanek a nepochybně si porozumíte


atkij
07. 12. 2017
Dát tip
Yan73, zdravim taky a dekuju:)

atkij
07. 12. 2017
Dát tip
Muamarek, diky mooc:) Kouknu se, jak jen ... vsak vis:) Umbratica, presne rozumim ... problem je, ze mne ty "potrhle"... treba zvireci proste nenapadaji, nemam na ne bunky. A neda se nasilim:) Takze mam prevazne klucici ... vidis invence prichazi ... nazev sbirky je tu ... klu(cici) Lakrov, radost velika. Dekuju. Tveho prizniveho hodnoceni si fakt povazuju. Ze je dneska ale pekny den:)

Lakrov
07. 12. 2017
Dát tip

Je to napsané tak hravě, takže i přes mou averzi k této fázi roku  (čas předvánoční) to shledávám jako přijatelné a myslím že děti  nebo aspoň tu nepřetechnizovanou část dějí by to, Jitko?, mohlo zaujmout.  Tip.  


Yan73
07. 12. 2017
Dát tip

Hezký. Ahoj Y.


Umbratica
07. 12. 2017
Dát tip

Tip ti dám za to,že jsou ty vešíky "dobře udělané",já si ale myslím,že dětské říkanky by měly být tak trochu potrhlé. Ty jsi vlídná a úsměvná ale  - nic víc.

Uvedu příklad,jak bych si básničku pro děti představovala já :

 

Žralok

Erich Sojka

 

V slovenské vsi Balog

bydlel jeden žralok

a nebyl vám vůbec hrozný

žral jenom seno a hrozny

Sem tam si zaskočil do krčmy na lok


Muamarek
07. 12. 2017
Dát tip

Tvorbě pro děti se tu věnuje například zzlatý. Já též něco málo měl, například: http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=394799.

 

 Rád jsem se tu stavil :-)))


atkij
06. 12. 2017
Dát tip
fialka..., :) i virtualni svet je vcelku maly. Prijdu si pripomenout. Dekuju. Muamarek, diky moc:))

Muamarek
06. 12. 2017
Dát tip

Poetické, milé, hravé :-)))


fialka...
05. 12. 2017
Dát tip

Milá básnička, v předvánočním čase se hodí :)

moje říkanky už znáš :)))


atkij
05. 12. 2017
Dát tip
Jj:) diky za vse.

Poznámku jsem myslel obecně...jen jako téma k zamyšlení, když už se pouští š do takového žánru...:0)


atkij
05. 12. 2017
Dát tip
Jeste jsem na Slabikar, fajn napad. Diky za pridani. Projdu si, jak bude vic casu. Agatko, ta poznamka naposled. Jako takovy mensi, ale hlavne dlouhodoby presah az do dospelosti atd.ne?:)) Zdendo, zamyslim se nad tim, proc pacham na svych nejblizsich takovou nehoraznost a vnucuju jim zrovna ty rohlicky v nasobcich davek. Ale predsevzeti az v novem roce:))

atkij
05. 12. 2017
Dát tip
Alesi, ted nevim, jestli byla tva poznamka ke mne. Tak ci onak, jasne, je treba psat pro deti. Na zzlateho jsem jen namrkla, na dve basne a uz je ma mazle s odkazem na knihu. Takze ... :)

agáta5
05. 12. 2017
Dát tip

ale hlavně je tam ještě jedna věc důležitá.. . žádná skromnost už! ale hezky se pochválit.. to jsem ale chytrý kluk  :))  myslím, že tohle dílko přesah má :)


teda průřez, žeano...:o) a přidám tě do klubu, s dovolením...


...a průřes písmákem pro děti se dá shlédnout ve slabikáři ...nepostihuje zdaleka všechno, jen co tak zachytím... :o)


agáta5
05. 12. 2017
Dát tip

Aleši, tak rozdíl snad poznám... tedy možná :))))) ale nedalo mi to, protože tahle blbůstka nemá chybu


pozor na to - někdy si myslíme, že píšeme pro děti, ale ve skutečnosti je to o dětech...:o) tohle je docela dobrý pokus...

z písmáku doporučuji  zde již zmíněného zzlatého , ten i úspěšně vydává knihy...


atkij
05. 12. 2017
Dát tip
:)))jo, to si i profesionalne rozeberu:) Super:)dik. Dneska si na to nekolikrat vzpomenu, to bude maso ...:)

agáta5
05. 12. 2017
Dát tip

lepší jsou blbůstky.. třeba 3lobyte:

 

letos bych si pčála klásné nové bačkolky

jak už sem ti psala plotoze jdu do školky

 dám ti pusu na lety a pěkně tě plosím plotože už tyhlety stlašně dlouho nosím

 mají hloznou dílu vidět je už z dálky no a ty máš sílu nadělovat dálky

 kdyby ses chtěl na mějánevímploč vyslat lači nasel máměze mě ucí sislat


atkij
05. 12. 2017
Dát tip
Goro, Danny, diky za nasmerovani. Jak bude chvilka, omrknu:)

Danny
05. 12. 2017
Dát tip
jinak básnička se mi líbí


Gora
05. 12. 2017
Dát tip

poezie - myslím, že zzlatý:-)


atkij
05. 12. 2017
Dát tip

Goro, díky za tip. Nejvíc by mě zajímala poezie.

 

Agátko, zas tak plodná v této oblasti nejsem. Takže žádný strachy. Dík.

Někomu možná přijde psát pro děti jako podřadný druh poezie, ale kdo vyzkoušel, ví ... 


Gora
05. 12. 2017
Dát tip

Moc pěkné pohádky píše např.bixley...


agáta5
05. 12. 2017
Dát tip

:)) probrouzdej tvorbu pro děti a uvidíš... hlavně to nepřeháněj jóó, aby z toho tady nevznikly druhý pp


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru