Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Gothic

14. 12. 2017
14
21
846
Autor
Umbratica

 

 

 

 

 

Dřív nikdo v černé krásu nehledal

a pokud ano , v tichosti to tajil ,

dnes se však z černé pravzor krásy stal

a čistou krásu za parchanta mají.

 

                            William Shakespeare - sonet č. 127

                             překlad Martin Hilský

 

 

 

 

Gothic

 

Dnes za černou se nikdo nestydí

vždyt' černou rtěnkou rty si ženy líčí

Muž v mrákotách ta ústa nevidí

a líbá tmu když vášeň v srdci klíčí

Muž temným slovům stěží rozumí

Hle - černé drápy za ruku ho drží

Své siréně se vzepřít neumí

ač zpěvem z mlhy přiláká ho k strži

Má tvoje milá kérku na krku ?

Na bledé pleti pavouk v síti sedí ?

Už nerozeznáš krákot od vrků !

Už černá s bílou pletou se ti v šedi !

                  Dej pozor hochu čti si Shakespeara

                  Což jsi jen obět' jež se nevzpírá ?

 

 

 

 

 

 


21 názorů

Umbratica
15. 01. 2018
Dát tip

Moc děkuji za tip,Yane,

a jsem ráda,že jsi zase tady.


Yan73
11. 01. 2018
Dát tip

Líbí, ahoj Y.


Umbratica
21. 12. 2017
Dát tip

Mwk,

děkuji za upozornění. Už mě na ten způsob psaní upozorňoval Aleš. Myslím,že se to dá psát oběma způsoby,například se používá výraz Ghot móda , ale oba máte pravdu,že termín gothic je častější,proto jsem si název opravila.


Miroslawek
20. 12. 2017
Dát tip

jen technická: Gothic


Umbratica
18. 12. 2017
Dát tip

Knihomole,

vázané verše nabízím podle poptávky. Kdyby o ně byl větší zájem,psala byc jich i víc.

 

Goro,Rendle,

tak nevím - má zlý muž zlou animu,nabo animu hodnou ?

 

fialko,

díky za souhvězdí.

 

Dodolo,

ghotic je celkový životní styl. Tady vlastně ani tak nejde o módu. trochu se zajímám o ilustrace ghotic fantasy literatury. 


Umbratica
18. 12. 2017
Dát tip

Leraku,

tvůj koment mě velmi potěšil.Pochopil jsi dokonale,o co mi šlo.

 

Diano,Evženie,atkij,

móda ghotic poukazuje na to,že ženy byly ,jsou a budou  nebezpečné.Je ale pořád dost mužů,které vzrušuje třeba stříbrný pentagram zavěšený na krku.


Dodola
16. 12. 2017
Dát tip

Černá a šedá byly vždy považované za elegantní, černá rtěnka a nehty - to je spíš póza. Ty, co by ji měly nosit jako výstražné zbarvení, ji obvykle nenosí.


fialka...
16. 12. 2017
Dát tip

Moc se ti povedla. *****


Gora
15. 12. 2017
Dát tip

Moc fajn, hlavně krákot od vrků...Sh. by se to jistě líbilo:-)


Viazané je viazané. Verím, že to platí aj vo veršoch. Voľné obsahom nie sú horšie ale iba taký paperback. Drahý náhrdelník v krabici od topánok.


atkij
14. 12. 2017
Dát tip
Trefne napasovana myslenka do formy sh.sonetu. Jinak cernou dost muzu, i sedou:)

V 70. letech jsme takto goticky vymóděné byli už na střední škole.

Takže nic nového, móda se točí stále dokola. :-)


Diana
14. 12. 2017
Dát tip

Skvělé! Můj šálek čaje. To se ti povedlo! ********


Lerak12
14. 12. 2017
Dát tip

Bing. Tak to jsi mi uhodila do hlavičky. Jak dnes aktuální!! Jsem z toho všudy přítomného černého pokryvu auf. A vůbec, z těch kalných industriálních barev. Permanentní lidský funus. V módě  feminy je muž na okraji, jen snad geyové je spoluurčují. Málo chlapů, kterého uchvacuje žena v černém. Nakonec mi připadá, že ženám už tolik na vkusu mužů nezáleží. Jen si povšimnout, jak se ženy předvádějí samy mezi sebou!! O černých nehtech a ústech ani nemluvě. Ale copak se "nás" někdo na to táže? Tady jsme určili styl, a nacpem to do lidí. To by tak hrálo, abyse nám to nezačalo líbit. Z kamarádem si ten černý blebajs na ženách přiznáme. Ale veřejně v davu souzníme z tupým lidským davem. Tak jsem se nějak rozkecal. Rád jsem si s Tvými strofami porecitoval. Pěkné, Umbratico.   


Umbratica
14. 12. 2017
Dát tip

A ty celý víkend. Příští týden je ještě knihovna otevřená,takže tady budu a přání pěkných vánoc si nechám na příště. - Kdybys už u kávy neměšla co číst,tak mám ještě na panelu pohádku O pavím králi.


Štírka
14. 12. 2017
Dát tip

Ó ano ... A tobě - ať máš bezva den :-)


Umbratica
14. 12. 2017
Dát tip

Dorou chut' ke kafi,Štírko. Myslím.že černý sonet se k černé kávě může velmi dobře hodit.


Štírka
14. 12. 2017
Dát tip

 Proslov a báseň: parada. Skvela cetba ke kafi...(doufam, ze to neznevazuji :-) )

 

 


Umbratica
14. 12. 2017
Dát tip

Jako ornitolog asi poznáš vránu od holubičky a to je velký vklad do života,Kočkodane. Můj sonet se ale obrací k chlapcům,kteří se v ornitologii moc nevyznají, jako třeba jistý Wilík blahé paměti.


Kočkodan
14. 12. 2017
Dát tip
Já jen pípnu, ze muj vers favorit je ten ornitologický.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru