Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

26-27

Výběr: Můra73, Elizabeta, snake_01
04. 01. 2018
15
12
1460
Autor
Darmo-šlap

Vzpomínka na podzim.

 

Ranní hvězdy -

co teprve rosa!

 





Květina ještě nezaschla

a už usedl -

motýl.


12 názorů

Darmo-šlap
10. 01. 2018
Dát tip

CHT. Vida, jak lze oscilovat mezi slovy neuschla - nezaschla :-).


Umbratica
08. 01. 2018
Dát tip

A ještě bych tady měla malou imrovizaci pro CHT a Můru :

 

Květina ještě nezaschla

a už na ni usedla

můra


Umbratica
08. 01. 2018
Dát tip

Tip za druhé ! - O více malířích se říká zase naopak,že na své obrazy malovali tak realistické motýly,že je lidé chtěli odehnat dlaní. Třeba v případě Švabinského bych tomu i věřila.


CHT
05. 01. 2018
Dát tip

....neuschla?

ne, moje remcy se nemají týkat autorovy licence (já vím, ideál je "tak a tak", takže žádná "licence"), jen mého vnímání. Barvy mi prostě příliš evokovaly malovaný obraz, což...může být OK. Proč to tak nevnímat?


atkij
05. 01. 2018
Dát tip
Dekuji za nahlednuti do taju haiku. Myslim, ze k nemu musi clovek bud dozrat nebo nebyt prilis dotknuty klasickou poezii. Kvetina jeste nezaschla ... stejne nabizi vice interpretaci ... zasychat ... vnimam v dlouhodobejsim casovem useku ... stejne jako barvy obrazu, pokud tedy neni mysleno prave tak ... vnimat obraz prirody jako obraz. Pro okamzik bych asi zvolila slovo ... neoschla. Jen tedy muj subjektivni nazor.

Můra73
05. 01. 2018
Dát tip

takle je text nedopovězený, je v něm dost prostoru pro mysl čtenáře. I první je fajn. Bezva free-form


Darmo-šlap
04. 01. 2018
Dát tip

Můrko, původní verze:Barvy ještě nezaschlya už usedl -motýl. 

atkij: metafory se v haiku užívají jen výjimečně. Přenášení významu na základě vnější podobnosti je akt mysli. Vzpomínám si na nějakého starého mistra z Japonska, který napsal, že podzimní javorové listy jsou ruce porodní báby. Nádherná metafora a byla do haiku přijata, tedy - nelze být zase příliš dogmatickým a jde-li mysl spolu se skutečností jakoby v jeden okamžik, není co namítat. 


atkij
04. 01. 2018
Dát tip
Krasa a otazka... metafory nehledat? Velmi tezke vnimat pouze prosty okamzik... Ctu a snazim se vnimat pouze obraz slov.

Můra73
04. 01. 2018
Dát tip

Pro mě druhé výborné! Jak zněla původní verze?

 


Darmo-šlap
04. 01. 2018
Dát tip

Aha. Ty barvy jsou zavádějící. Raději to změním.

 


CHT
04. 01. 2018
Dát tip

"barvy" kruciš, samozřejmě.

(momentálně mi Písmák nenabízí "smazat ještě 15 minut" jako za stara)

 

 

 

 

 


CHT
04. 01. 2018
Dát tip

​K prvnímu rozhodně gratuluji.

k druhému dodávám: pokud je vše v mysli, je jedno zda motýl nebo bervy? Vylíhl se zrovna?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru