Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povaha

12. 01. 2018
12
16
1321

„Všimli ste si? Mama je ako vymenená. Akási vyrovnaná, pokojná, ja ju nespoznávam. Nezvyšuje hlas, nevybuchne pre maličkosť, dokonca menej ohovára, je akási tolerantnejšia,“ uvažujem nahlas, či si zmenu všimli aj ostatní.

„Mám pocit, že Betka z domu oproti má na ňu dobrý vplyv. Odkedy s ňou chodí na prechádzky, pozorujem, že sa mení. Akoby jej pokoj bol nákazlivý, nasáva z nej pohodu. Škoda, že sa nenašli skôr. Bývajú tu celé roky a sotva sa pozdravili. Mame pripadala akási uzavretá, odmeraná, zdanie často klame. Je to dobrá osôbka,“ dodávam.

Prešli týždne, mesiace, možno aj dva roky.

„Tá Betka, ju nič nevyvedie z rovnováhy! Minule tam prídem, sedíme pri káve. Vonku čosi vrčí, pýtam sa jej – teba to nevyrušuje? A čo? Ja nič nepočujem. Ty nepočuješ, ako to tam celý čas vrčí? Už odkedy som prišla. Ahaaaa, už počujem. A zasa nič. No chápeš to? Ani sa nešla pozrieť, kľudne si chlipká ďalej. Alebo tie deti. My sa rozprávame, Jano nám skáče do reči, myslíš, že ho okríkla? Nie. Ešte aj keď sme hrali scrabble, nechala ho, nech nám do toho nazíza. Veď už je to veľký chlapec, poslala by som ho preč. Piekla pagáčiky. Máme jeden recept, ale nespoznala by si ich. Ona je taká. Nikdy tam nedá, čo treba. Vždy o jedno vajce menej, syrom len tak postraší, a potom sa čuduje, že moje sú lepšie. Na jedlo je lakomá. Pritom na zubnej paste nešetrí, čistiace prostriedky má od výmyslu sveta, ale v kuchyni... Ešte aj vodu zo slížov nevyleje, aj tá sa zíde,“ noha cez nohu, pokyvuje chodidlom a prudko gestikuluje.

Počúvam, neurčito sa usmievam, len sem-tam slabo zaprotestujem, nech ju nerozčúlim.

„A tú kávu, keby si len videla...mieša ju tou lyžičkou, jak o preteky, div ju neporozlieva,“ zúrivo predvádza, cinká o šálku, až si zo svojej vyšplechne na tanierik.

„Tak sa predsa turecká káva nepije! Zľahučka zamiešam, položím lyžičku na tanierik, nechám usadiť a viac sa lyžičky nedotknem!“

...a taká bola kľudná, kým ju Betkin kľud nezačal rozčuľovať.


16 názorů

práve som nakukla...potešilo, Lenka Lnice


Lnice
14. 01. 2018
Dát tip

hezky napsané, dobře se čte.-) prima text


nevadí, aj ja čuším, neprezradím ťa malej mame :)


revírník
12. 01. 2018
Dát tip

Čuš bylo na mě, ne na tebe!


Jarko :))) už čuším, psssst


revírník
12. 01. 2018
Dát tip

Čudná povaha, tá Betkina. Alebo mamina? Čuš!


ale tak...nemôžeme byť všetci rovnakí, Dodola :)zdá sa, že si aspoň sebakritická


Dodola
12. 01. 2018
Dát tip

Kéž bych byla Betka


presne, agátka

Ľuboš, tak so ženami pečieš, ty teda nie si Jánošík - keď ste si ma upiekli, tak si ma aj zjedzte :)


Kočkodan
12. 01. 2018
Dát tip
Já jsem byl asi pred 25 lety trochu jako Betka - do bábovky jsem dal o vajícko mín. Ale ted uz pecu jen se zenami. Líbí se mi ta poslední veta. Tedy obzvlást, ne jenom...

agáta5
12. 01. 2018
Dát tip

kdyby jenom nervákov.. ale i ty nespokojený.. ti můžou vyletět z kůže...

a přitom je to tak lehký.. zastavit se, hodit za hlavu kraviny jako zvyk a "to se nehodí" ... 


aleši a Andělka, vďaka, žýe ste boli a zanechali stopu

agátka, ty máš v paži, ja na saláme(hovorí Petra) a nervákov tým dooosť nasierame :)


agáta5
12. 01. 2018
Dát tip

:) jj,někdo tomu říká zrcadlo :)  vždycky nás rozčiluje to, co nemáme a chtěli bychom mít ... i když já jsem spíš ta Betka, co má všechno v paži :) je mi úplně fuk kolik čurbesu mi doma nadělají vnuci... jednou odejdou a pak si to uklidím ... člověk je zvláštní tvor :)) někdy na zabití a někdy pomilování...


Andělka1
12. 01. 2018
Dát tip

***


*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru