Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pravda a Faleš

13. 01. 2018
2
5
667
Autor
Ozzozorba

Faleš si pomyslí: „Spoutám Pravdu a budu vládnout! Stanu se opravdovým vládcem všech iluzí a nesmyslů. Budu jenom Já bez konkurence Pravdy. Nikdo mne nebude moci zničit. Lidé mi budou důvěřovat ...

Budu si dělat, cokoliv si zamanu. Nebudou mít na výběr!  Už se nebudou ptát „Je to pravda nebo lež?“ Jen Já s tisíci tvářemi a všechny budou dokonalé!"

Lstivě spoutá Faleš Pravdu a vhodí ji do propasti. Z jejího dna se ozve hlubokým hlasem:

„Jsi jen mým stínem. Pamatuj!“

Pak plynul den za dnem, ale nikdo se o Faleš nezajímal. Každý věřil tomu i onomu, ale nikdo se nedivil a nikdo po ničem nepátral, a když už to Faleš nemohla vydržet, ukázala se člověku a řekla mu, že to je ona, kdo vládne, ale nikoho to nezajímalo a nebylo nikoho, kdo by ji věnoval pozornost.

Faleš byla smutná a zklamaná. Nemohla se opřít o lidskou pozornost. Byla bezvýznamná.  Ale to, co ji drásalo nejvíce, bylo zjištění, že bez světla Pravdy ztrácí i ona svůj stín. Že nakonec měla Pravda pravdu.

A tak Jediné, co mohla Faleš udělat bylo, že pustila Pravdu z propasti do světa. Být stínem je přece jenom lepší než nebýt vůbec. 

 


5 názorů

Ozzozorba
16. 01. 2018
Dát tip
Ve slovíčku propast je past. Pozor pozor pozor!

Kočkodan
16. 01. 2018
Dát tip
Za tohle dílko te nemám chut hodit do propasti. A to je Pravda ;-)

Ozzozorba
13. 01. 2018
Dát tip
díky, opraveno! Ano žijeme v binárním světě, jinak bychom byli jen prostorem bez tvaru.

Lerak12
13. 01. 2018
Dát tip

Doré resumé. Bez ošklivosti nedoceníme krásu, bez smutku smích. Moudrá filozofie.


Gora
13. 01. 2018
Dát tip

Dobrá alegorie, právě pro nás jak vyšitá:-)

Opravila bych - Lstivě spoutá

Pod lstí spoutá

kdo by ji, věnoval pozornost. - čárku pryč:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru