Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Parížsky kapric

29. 01. 2018
6
9
905

„Čo ti mám upiecť k tej šesťdesiatke, synček?“ ponúka sa mama.

„Parížsky kapric.“

Obaja spokojní, len mne nedá, keď vopred viem, ako to dopadne.

Ozvem sa: „Mami, prečo mu to zasa sľubuješ? Zajtra mi zavoláš, že čo s tými žĺtkami, čo ti zostanú. Ako minule, predminule.“

Mama prekvapená: „Áno? A čo som s nimi teda nakoniec urobila?“

„No nič. Lebo si mu ho neupiekla.“

Brat sa len usmieva a zmierlivo odpovedá: „ Ale raz mi upiekla, pamätám sa, že som ho už jedol aj Na vinohradoch.“ Býva tam najmenej trinásť rokov.

Na druhý deň Monka uvažuje: „Ja by som strýcovi ten kapric upiekla, len či sa babka neurazí, radšej sa jej opýtaj.“

*** 

„Mami, budeš piecť ten kapric?“ pýtam sa jej v telefóne.

„Tak som rozmýšľala, ten sneh sa šľahá nad parou metličkou dvadsať minút, ja už s tými mojimi paprčami si to netrúfam. Ale šak voľajako by som to zvládla.“

„Nechaj tak, Monka sa ponúkla, že ona ho upečie, len sa bála, aby si sa neurazila.“

„To budem naozaj rada. Len ma to mrzí, že bude mať s tým robotu, nemá toľko času ako ja...“

„Je to dohodnuté, nešpekuluj!“

Mením tému.

Po polhodine sa znova vracia ku koláču, ako ju to mrzí.

„Vieš čo, mami, ak ťa to má takto mrzieť, tak ho radšej upeč!“ skúšam.

Chvíľu ticho, zaskočená, potom smiech: „Ale budem rada.“

„Tak už buď len rada a nevymýšľaj.“

 


9 názorů

Luboš, ja by som si tiež dala radšej s tebou ten čokoládový parížsky, ten biely necháme bratovi :)


Kočkodan
29. 01. 2018
Dát tip
Tak to by ten vás kapric pro mne asi nebyl, já mám rád tmavé krémy. Paprce by mohly být neco jako pazoury, ale nevím, jestli s nimi nejak souvisí proklate podobný výraz být napaprcený. Joj, ta absencia hácika robí cudné veci. Tedy "cudné" práve moc ne... (rumencove omluvný smajlík)

Gora
29. 01. 2018
Dát tip

ne, moje liknavost je na vině...sladké nesmím, a tak se mi nechce péct, protože to nikdy nevydržím:-)


chápem, čo potom s tými žĺtkami :))))))))

 


Gora
29. 01. 2018
Dát tip

Gabi, ten istý je stále v mejlu, leč nevyzkoušen:-(


Ľuboš, parížsky krém je čokoládový, do nášho kaprica ide sneh z bielkov

Andělka, vďaka za nápady

Gora, akoby si si nepamätala, veď aj recept ti gabi poslala a k si ho stratila, aj gabi tá istá pošle, ten istý :)


Gora
29. 01. 2018
Dát tip

Na tuhle epizodku si vzpomínám od tvé předchůdkyně - gabi, a paprče se mi pořád líbí...


Andělka1
29. 01. 2018
Dát tip

Ušlehat s cukrem v mixéru ( TEN BY BYL DNES RETRO..CHICHT...)...to jsem se sestrou mlsaly...mŃAM...JINÉ SLADKOSTI NEBYLY...NEBO VYSOKÁ TZV. OMELETA S NĚČÍM NEJČASTĚJI S POKRÁJENÝMI BRAMBORY - ČILI OMELETA SE ŽLOUTKŮ A ZBYTKU UVAŘENÝCH BRAMBOR. Místo masa, jako příloha. 


Kočkodan
29. 01. 2018
Dát tip
Hlavní je, aby se všechno, co se doma upeče, také doma snědlo... :-) Dorty s pařížským krémem mi maminka k narozeninám také dělávala. Proboha, ale jaký býval tenkrát osud žloutků???!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru