Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Nemáte účet? Založte si!
Zapomenuté heslo

+7 neviditelných
Kapky slziček:
datum / id17.02.2018 / 485498Vytisknout |
autork.m.1
kategorieVolné verše
zobrazeno201x
počet tipů2
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Kapky slziček:

Kapky slziček stékají mi po tváři. Já nevím, jak mám dále bez tebe žít, když už nemůžu ani jíst. Sevřený žaludek a bolavé srdíčko, tak prosím odpusť mi má milovaná dušičko. Šel bych za tebou světa kraj, tam kde bych život za tebe daroval. 13.02.2018

Sdílejte dílo:



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

|< <
> >|

09.03.2018 17:39:17j.f.julián
dal bych to do slok, bohužel jsem nejprve četl ty komentáře, nejhorší je 2 řádky rozebírat na 50ti řádcích... to už mě, sorry, odradilo a votrávilo.
20.02.2018 18:20:01teleskopická prachovka z mikrovlákna

už ani nevím, kdy jsem naposledy četla něco tak průzračného. navíc tak odvážného, protože začít slovy kapky slziček, to je velká věc. to je vůbec výborné slovní spojení - jednak něžné, takže předznamenává celkový něžný hlas básně, a jednak sebeumenšující. jsou to pouhé slzičky, nikoli slzy jako hrachy. jako by se autor či subjekt sám svému utrpení vysmíval, nebo se nad ním lehce pousmíval. ostatně celá forma, kdy verše jsou v jedné kupě spolu s datem, podporuje možnost, že autor na utrpení pohlíží z nadhledu. báseň je výborně rámovaná prostorem, do nějž je zasazena, tj. literární server. jako by šlo nejen o báseň, ale i o její čtenářské odmítnutí, které může být předzvěstí toho, že subjekt bude odmítnut. bolavé srdíčko je další výborný moment podobně jako kapky slziček. závěrečná věta je palčivá otázka na téma, kam až lze dovést svůj cit. subjekt nechce jít světa kraj aby tam dostal trochu lásky, chce jít světa kraj, na němž je připraven zemřít pro svou lásku. je odhodlaný se plahočit pro smrt, zbavuje lásku její egoistické roviny. přesto ale ten podmiňovací způsob upozorňuje, že to je spíš pohádkový závěr, jaký by šel čtenáři příliš na ruku - příliš by rezonoval s čtenářovým sebeklamem altruismu - zatímco autor je odvážnější a nechá subjekta na pospas jeho nerozhodnosti a pasivitě. subjekt zůstane doma s kapkami slziček nad kusem chleba, který nemůže sníst. příběh, kde se nic nestane, a proto je tolik skutečný. nakonec se báseň vrací zpět do tělesnosti, kterou to všechno začalo. celé dílo je velmi tělesné, slzičky, tvář, žaludek, srdíčko, chůze - tělesnost jako nevyhnutelný a tragikomický prvek skutečnosti subjektu - do čehož přímo bodavě zasahuje slovo dušička, odpuštění a touha darovat život. dušička zde není umenšení subjektovy lásky, ale snaha vyjádřit ji co nejjemněji, protože autor ví, že "duše" je jako slovo příliš tvrdé a zaměnitelné. jistě by bylo možné i nevyjadřovat to nijak, ale autor se rozhodl nevyhýbat se slovům, která jsou obecně braná za patetická, klišovitá a podobně, a naopak z nich vystavil celý text a sám sebe dobrovolně vystavil velké pravděpodobnosti odmítnutí. je to myslím velmi promyšlený text, jehož další rovinou kromě samotného příběhu, citu a jeho způsobu zpracování je i způsob čtenářské percepce.

20.02.2018 17:50:36teleskopická prachovka z mikrovlákna

máš unikátní styl, nenech si ho vzít!

20.02.2018 08:16:43CHT

no, pokud je to jenom psaní.....

jojo, to máš pak pravdu. Internet snese všechno, ale slova by měla mít váhu. Což se tedy stejně časem pokazí i těm největším autorům. Takže pro psát? a proč takhle?

17.02.2018 13:47:19k.m.1

Každý má jiné cítění. Někdo píše drsněji a někdo empatičtěji. Já mám prostě tenhle styl psaní. A ne každému se to musí líbit.

17.02.2018 12:47:54atkij
Nebudu hodnotit podle jedine basne. A souhlasim ... mnoho lidi nema srdce z kamene, jsou empaticti, milujici ...
17.02.2018 12:40:24k.m.1

Ne každý má srdce z kamene.

17.02.2018 12:03:18Zdenda

Třeba je to pro děti.

17.02.2018 11:40:27atkij
Slzicky, srdicko, dusicka...mysleno vazne?

|< <
> >|
Všechny kritiky na jednu stránku



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Veškerá autorská práva na jednotlivá díla náleží výhradně jejich autorům. Právní odpovědnost za obsah uveřejněného díla nese jeho autor v plné míře.