Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Průša je úchyl

20. 02. 2018
20
42
1891
Autor
agáta5

Od té doby, co žiju opuštěná jako kůl v plotě, dochází u mě k určité periodě. Jednou za půl roku ze sebe sklepu domácí prach a hrábnu do klávesnice směrem k seznamce. Naivně prohlížím fotky a profily svých budoucích mazlíků a případných manželů. Co kdyby se nade mnou bůh přece jen slitoval a seslal mi někoho, kdo by zaplnil to příslovečné místo pod žebrem.
A začnu randit. Ne sice v nějakém měřítku podobném migraci, ale občas zajdu s Rudou, Honzou nebo Zdeňkem na kafe.


Ruda přijel vlakem. Neřídí auto, protože ho to prej už nebaví. Nádraží vyplivlo shrbeného muže, který se narovnal v okamžiku, když mě zahlédl. Přivezl tři krásné růže a povídal o modelářství a hlavně o bitevních lodích. Dozvěděla jsem se, kde všude nachází koše hub a že obývá malou garsonku někde, kam bych bez navigace netrefila. Byl vážně milý. Bohužel hodně za zenitem. Podle fotky to byl mužskej v nejlepších letech. Nejlepší léta ho minula tak před třiceti lety. Vrazila jsem mu do ruky hlavolam a on si s ním dvě hodiny hrál. Nepřišel na to. Nakonec jsem z téhle schůzky byla děsně smutná. Byla asi nejklidnější a nejnormálnější, kterou jsem zažila.

 

Honza přijel fárem, navoněnej tak, že jsem začala kýchat. Připadal mi jako by byl zrovna v nějaký manický fázi. Pořád sebou škubal.  Říkal, že mu je padesát, ale vypadal na lepších pětašedesát. Ale co, každej potřebujeme nějakou tu oblbovačku pro diváky, nedbala jsem a neuváženě ho pozvala do mého krásného domečku. (pro tyhle neuváženosti mám připravenýho syna v prvním patře. Kdyby cokoli, zařvu)
Pan Honza se rozvalil na gauči v obýváku a do půl jedný v noci se z něho nedal vyhnat. Postavil mi dva krby, opravil štíty, vzal na dovolenou na Karibik a sežral deset palačinek. Podrbal se v rozkroku a krknul.  Byla jsem okouzlena. Nakonec se mi ho podařilo vytlačit ze dveří. Po jeho „a pusinku mi nedáš?“, jsem kapku na seznamku zanevřela a dala si rok rekonvalescence.

 

Mirek přijel ve služebním voze s nálepkami Radegastu. Vyprávěl mi o manželce, jaká to byla běhna a jak ho vyhnala s „dvouma igelitkama“ (všimla jsem si, že takhle odchází většina chlapů) Docela jsem se bavila a nechala ho vykecat. Dokázal mluvit dvě hodiny o křivdách, které na něm napáchala za deset let manželství a ranách, které se nikdy nezacelí. Měla jsem chuť si říct o její telefonní číslo.  Když pronesl do ticha, že jsme všechny stejný, měla jsem chuť jednu ránu k těm nezaceleným přidat. K dobru mu mohu připsat, že nekrkal a nedrbal se v rozkroku.

 

David byl alkoholik. Přivezl si v tašce deset lahváčů, oznámil mi, že přespí a všechny ty lahve ztrestal. Je pravda, že byl děsně vtipnej, padaly z něho příběhy, že by mohl napsat knihu a já se smála, až mě bolela žebra.  Ráno byla káva na stole a míchaná vajíčka se špekem voněla až ven. Celej Hyde. Kupodivu se z nás stali přátelé. Přes den jsme pobíhali po lesích a polích s hledačkou, psali články pro muzeum o nalezených šípech, dokreslovali jsme střepy, obraceli haldy kamenů, abychom našli pár fosílií. A celý noci jsme popíjeli pivko z plechovek, kouřili jako indiáni a probírali všechno možný i nemožný… Naučil mě umět se dívat a milovat život.
David nic neměl, a když zmizel, bylo to takový normální, jako když kolem vás někdo projde, chvíli s vámi pobude a je zase pryč. Skončil v lesích Krušných hor, kde kácí stromy a nevidí živou duši jak je rok dlouhej. Občas zavolá. Prý mu lidi pořád nechyběj. 

 

Jindřich byl anděl, o kterých se píše v knížkách, a po kterém vzdychají všechny ženy světa. Nešlo mi do hlavy, že je sám. Krásnej chlap, vysportovanej, pracovitej, chytrej… jo, chytrej jako rádio s přesně naplánovanými dny až do smrti se svatou jedinou pravdou od boha (aby taky ne, když mu byl nejblíž, anděl jeden), což jsem pochopila ve chvíli, kdy mě měl pěkně na udičce. Ještě, že píšu a tak jsem spřádala plány jeho odstranění z pozemskýho světa aspoň na papír. Těch smrtí, co zažil. Ulevilo se mi.
Nakonec došlo k nejhoršímu a mě vyletěla z pusy sprostá věta. Tři dny nemluvil a pak si zabalil ty dvě igelitky a bylo po nebeským životě. 

Vyškrtla jsem se ze seznamky.  Jeden nebeskej život mi stačil.

 

Nebudete mi věřit, potkala jsem ho.
Ne, někde ve virtuálnu, ale venku před barákem. Jel na takový orvaný hapině a usmíval se jako sluníčko.
„Koukám, sousedko, že jste si pořídila slepičky.“ Mrkal přes uvolněnou plaňku.
A pak seskočil z kola, vytáhl z montérek šroubovák, srovnal plaňku a přišrouboval.
„Naschle,“ zamával a byl pryč.
Sakra, to je chlap!

V sobotu jsem ho pozvala na oběd. Bude slepice na paprice.

 


42 názorů

agáta5
24. 02. 2018
Dát tip

jiný poslání, než rozesmát tahle blbůska neměla :))) díky lnice


Lnice
23. 02. 2018
Dát tip

nasmála jsem se .-)*


agáta5
23. 02. 2018
Dát tip

:)) tak on žádnej takovej není, to já jen sranduju... ale třeba je, jen jsem ho nepotkala :)


Josephina
23. 02. 2018
Dát tip

jen aby se ještě nevyvrbil ... ale těch v montérkách ubývá, to joo!


agáta5
22. 02. 2018
Dát tip

tak přesně tuhle hapinu jsem měla na mysli _))))


Silene
22. 02. 2018
Dát tip

PS. Na objasnění případných regionálních nuancí se předem těším!


Silene
22. 02. 2018
Dát tip

Happyend s hapinou :). Nedalo mi to, přilepím:

http://ydiot.com/texty/?fenomen-hapina


Umbratica
22. 02. 2018
Dát tip

U tvých mužských miniportrétů se vždycky hodně zasměju.

Tipuju a na sobotu držím palce.


agáta5
21. 02. 2018
Dát tip

hapina se u nás říká něčemu, co vypadá jako kolo :) starý rachotině

po čem ženy touží? To kdybych věděla :))


kuča
21. 02. 2018
Dát tip

Co je to hapina? Kolo? Proč?

Po čem (kom) ženy touží?  *


agáta5
21. 02. 2018
Dát tip

:)))) jo, dám ....do úsměvu :))))


Kočkodan
21. 02. 2018
Dát tip
Ne agáto, já Solsticovi nedám. Ale doufám, ze dás ty mně, az za tebou prijedu... (lascivne-omluvný erotikon)

agáta5
21. 02. 2018
Dát tip

:)))))))))))))))))) jo takhle :)))

počkej, kočka ti dá :)))


Solstic
21. 02. 2018
Dát tip

Sakra, proč asi. To i ten Kočkodan by byl snad lepší (škoda, že se nechci vytahovat).


agáta5
21. 02. 2018
Dát tip

Diano, to víš, že čerpám i z vlastních zkušeností, ale co je úplně pravda a co ne, to se nikdo nedoví :))) díky, jsem ráda, když se bavíte :)


Diana
21. 02. 2018
Dát tip

Konečně jsem se dověděla něco o seznamce a jak to případně chodí :-)))

Ohromně pobavilo! *** (Že je to fickce, je jasný, ale napsáno velmi vtipně a uvěřitelně)


agáta5
21. 02. 2018
Dát tip

díky všem za čtení a že se bavíte :) to bylo mým plánem :) pobavit

solsticu, proč vadí???.. on to vůbec nebyl mazlík nejspíš, ale normální chlap :)

evžo, jj, přesně tak :))

Jituš, radím nezkoušet:)


Solstic
21. 02. 2018
Dát tip

Svižné, zábavné, osobité. Jen mazlík se šroubovákem mi (v tvém případě) vadí.


Lerak12
20. 02. 2018
Dát tip

Početl jsem si! Je to prima.


A tak to má být. Jak bychom potom mohli poznat, který je ten pravý, kdybychom nepoznali ty levé. :-)))


atkij
20. 02. 2018
Dát tip
:) pekny, ... ani nevim, o co prichazim:)

Čudla
20. 02. 2018
Dát tip

Moc se mi to líbí. /*


Silene
20. 02. 2018
Dát tip

Je tu s vámi sranda:).

 


:)))*


agáta5
20. 02. 2018
Dát tip

Lastgaspe, tak, člověk si musí trošku pohrát :) v tom šíleným svjetě :)) děkuju

Goro, jj, David byl skvělej .. prej Andersen.. ale jo, tohle jméno by se k němu hodilo :)  já díky, že jsem tě pobavila


Gora
20. 02. 2018
Dát tip

Chachá, to je bomba bombička...prostě Průšové...přemýšlím, kdo mi byl v tvém podání nejsympatičtější...Jindřich Despota neee, Mirek Kecal nee, Honza Maník taky ne, tak nakonec asi taky David Andersen:-)

Díky za ...


lastgasp
20. 02. 2018
Dát tip

Agy, vím že je zbytečné opakovaně pronášet slova obdivu, ale dovol ať ti řeknu, že jsem se opravdu již tak dlouho nepobavil. Nejen povídkou, ale i obratnými a pohotovými dialogy ke komentářům. Jste fajn lidi, díky!


agáta5
20. 02. 2018
Dát tip

KK, ty jsi básník, ty dobře :)


Ktovie ako by som dopadol ja ;-)


agáta5
20. 02. 2018
Dát tip

njn, ale pak si ti adepti na manžela budou myslet, že jsem moc emancipovaná.. trošku něhy mě nezabije :))) kví

kočko, taky jsem natěšená :))))

Aleši, toho bohdá nebude, aby mi nějakej opravář jedný plaňky sežral slepičky :)))


Kočkodan
20. 02. 2018
Dát tip
Ano, 2 Plastiktaschen + 1 pytlík (natesený smajlík)

jasně...:o)

ty slepice mi tam taky nesedly, ale říkal jsem si, že je asi už všechny snědl okolojedoucí opravář plotu...:o)


agáta5
20. 02. 2018
Dát tip

chlapy... jsem tam udělala hrubici!


agáta5
20. 02. 2018
Dát tip

Aleši, takový věci se píšou lehce ... a chlapi miluju a úchylové jsou o tom žádná.. ne všichni, ale hodně jich je, hodně :))))

 

kví, jj, bo nemám slepice (ale budu mít)


a Průša je Ruda, Mirek, Honza, David nebo Jindřich? nebo snad ten babetista? :o)

podané je to s lehkostí...to se musí uznat...:o)


agáta5
20. 02. 2018
Dát tip

kočko :))))))))) dvě igelitky, prosím!!!


agáta5
20. 02. 2018
Dát tip

:) kvíčalko, ty víš, že to je fikce, že jo? :))))


Kočkodan
20. 02. 2018
Dát tip
Agáto, tvoje dílko mne tak zaujalo, ze jsem se dokonce na chvilku zapomnel skrábat v rozkroku! Uz si balím igelitky, brzy na videnou , brouku... krk... pardón, mrk

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru