Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SMARAGDOVÁ CESTA 6.Nedopitý čaj Morgana Snakea

26. 03. 2018
0
0
364
Autor
Hugo Ramon

6. kapitola


„Alchymie je ženská práce a dětská hra, zahradničení a rybolov, nic než hmota, nic než styk s hmotou, práce na hmotě, práce s rukama.“
Fulcanelli

Kovy, tak jak existují, jsou nedokonalé, nemocné. Pokud byly vytaveny z rudy, tak jsou dokonce mrtvé. Jejich nedokonalost spočívá v jejich malé moci, kterou mohou vykonávat · jsou malomocné.

Podstatou alchymie není jen transmutace, tj. přeměna jedné hmoty ve druhou. Alchymisté při provádění transmutace zasahují do struktury hmoty s vynaložením minimálních energií a jednoduchými prostředky, tak jednoduchými jako je vybavení obyčejné kuchyně.
Přitom výsledky jsou úchvatné.
Jeden díl kamene mudrců postačí k proměně pěti tisíc dílů obecného kovu ve zlato a v některých případech se dokonce původní množství kovu promění ve dvojnásobek nebo trojnásobek zlata.
Alchymistickou cestou vzniklé zlato se od normálního liší na první pohled, zkušený zlatník je okamžitě schopen odhalit, že nevzniklo vytavením rudy je daleko čistější a jemnější.
Kámen mudrců nastartuje proměnu několika atomů transmutované látky, a tím se vyvolá řetězová reakce vedoucí k proměně všech atomů dané látky.

Alchymie však řešila i další úkoly :
2) alkahest neboli univerzální rozpouštědlo
3) separace tzv. „ducha světa", látky nasycené všemi planetárními vlivy
4) quintessence, extrakce působivých částí látek z rostlin, kovů atd.
5) aurum potabile (tekuté zlato), lék propůjčující odolnost proti všem nemocem
6) elixír života, látka způsobující omlazení těla a prodlužování života
7) příprava hermetických léků
8) palingeneze, tj. rekonstrukce organismů z jejich popelu
9) homunkulus, tj. vytvoření živé bytosti, resp. živého člověka
10) důsledkem realizace Velkého díla je proměna (transmutace) samotného adepta


OPUS MAGNUM - RECEPT NA PŘÍPRAVU KAMENE MUDRCŮ

Alchymista drtí po pět až šest měsíců v achátovém hmoždíři 95 procent rudy obsahující i arzenik nebo antimon (např. kyz arzénový nebo železný), dále nějaký čistý kov (železo, olovo, stříbro nebo rtuť) a organickou kyselinu (citronovou nebo vinnou). Dokonale rozdrcenou a promíchanou směs zahřeje v kelímku a asi po deset dní postupně zvyšuje teplotu. Musí dávat pozor především na unikající páry, které mohou být jedovaté. Obsah kelímku rozpustí pomocí kyseliny octové, dusičné nebo sírové, a to v polarizovaném světle, např. ve svitu měsíce, nejlépe za úplňku. Potom kyselinu odpaří a vyžíhá pevnou látku, kterou znovu rozpustí v kyselině a opět vyžíhá. Celý postup opakuje asi tisíckrát, než usoudí, že první fáze skončila. Ke směsi přidá nějaké okysličovadlo, např. dusičnan draselný, a znovu rozpouští a znovu odpařuje, dokud se neobjeví znamení. Názory na povahu znamení se různí, nicméně když ho alchymista uvidí, určitě ho pozná. Potom směs vylije z kelímku a bez přístupu vzduchu a vlhkosti nechá uzrát až do příštího jara. První jarní den ji umístí do průhledné jímky ze skla, hermeticky uzavřené (není jisté, zda hermeticky zde znamená vzduchotěsně) a začne ji ohřívat. Účelem je dosáhnout určité teploty, ne však výbuchu. Když se to povede, vznikne v bance modročerná směs zvaná "havraní křídlo". Znovu se ohřívá a ochlazuje, po celé měsíce a roky. Nakonec tvůrce nádobu otevře v temné místnosti. Jediné světlo vydává fluoreskující tekutina sama. Ve styku se vzduchem zatuhne. Takto vzniknou zcela nové, v Mendělejevově tabulce se nevyskytující látky... To, co zbylo v baňce po odpaření kapaliny, tzv. "výpalky", propírá alchymista po celé měsíce v třikrát destilované vodě. Vodu pak uschová tak, aby k ní nemohlo světlo ani změny teploty. Taková voda má pak mimořádné chemické a léčebné vlastnosti. Je univerzálním rozpouštědlem (jak ho popisuje Paracelsus), všelékem, elixírem života. Alchymista pokračuje. Smísí ji s výpalky a přidá katalyzátory, o nichž se ovšem ve spisech hovoří velmi neurčitě. Obdrží potom substance naprosto podobné známým kovům, ale s jinými vlastnostmi. Alchymistická měď má oproti normální mědi velmi malý elektrický odpor, srovnatelný s odporem supravodičů. Vznikly by i další substance. Jedna z nich by byla rozpustná ve skle · doslova by se vpila do změklého skla těsně předtím, než by se začalo tavit. Takové sklo by za světla bylo rubínově červené a ve tmě by fialově fluoreskovalo. Prášek vzniklý jeho rozdrcením je údajně také zlatotvorný.

 

 


Nedopitý čaj Morgana Snakea                                  10:24 / Seattle, USA úterý 2016 A.D.

 

 

 

 

Druhé ráno se kostrbatě protáhlo a sluneční prst dobrou půlhodinu šimral šéfa J.R. Morgan Snake Bank & Co. na pečlivě oholené bradě. Vše se zdálo být na svém místě, jako obvykle. Asistentka přinesla oblíbený dopolední čaj Yelllow Gold před schůzí představenstva a Snake se tvářil nadmíru ustaraně.
Cena uranu v poslední době klesala a letos je na minimu za deset let. Velké investice do akcií světových komodit byly nestabilní. Nutně potřeboval kapitálovou jistotu pro uskutečnění fúze století. Splnění svého amerického snu při propojení speciálních divizí automobilového průmyslu a zvláštních zbrojních programů, podporovaných Pentagonem. Tlustý nevysychající proud životadárné subvence z kapes daňových poplatníků hřál na prsou. A to vše pod křídly vlastní bankovní skupiny. Návrh už ležel v senátním výboru.
A v této příznivé konstelaci se objeví jeho osobní taliánský mág i mazaný obchodník a specialista na dirty work Dani Reno, s informací  o nevyschlé cestě ke Kameni mudrců. Ve střední Evropě navádí nějaký starý alchymista nebo gnostik svoji nezkušenou žačku na cestu k uskutečnění transmutace a možná i dalším  historickým zdrojům skrytého vědění.
Kolikrát už podnikl dobrodružnou výpravu za získáním patentu na nezměrné bohatství, věčné mládí a možná i nesmrtelnost.

Vše ostatní už jsem zkusil.
Tento svět zmanipulovaným chudáčkům víc nenabízí.
Jen virtuální sny v compech a překračování prasečích hranic sexuální vyprahlosti.
Císař Tiberius by současným HiTech mrdákům rozuměl.
Kde se ten zatracenej Reno zdržel?
Měl tady stát v pozoru už v deset.
Málem jsem zapomněl na svůj čaj.
 


„Už ti vystydnul.“

Není to tak hrozný.

„Ale je, Morgane. Uran ztrácí hodnotu, kontrakt se ti rozplyne před očima a kámen sezením na týhle židli nikdy nezískáš.“

Co se děje?
Kdopak to mluví?
To jsem já?
Ten čaj je fakt studenej, jak psí čumák.
Jasně, že jde o kámen.
O prášek.
O transmutaci kovů.
O největší skrytý tajemství od stvoření člověka.

„Chceš-li se u koryta lucullsky cpát, aspoň nemlaskej a zapoj svůj spící mozek.“

Kdo jsi?

„Ptáš se jako řada ctižádostivých bezectných horolezců před tebou.
Ve tvý smrtelný schránce se skrývá nejlepší inteligence vesmíru, jakou je kdy člověk schopen poznat.
A jako sklízení úrody předchází čas kypření, setí, pletí, zalejvání a slunění – i člověk potřebuje čas poučit se s prožívání životních situací, které ho nakopnou, přestane lpět na zbytečnostech, naučí se předávat energii, smíří se se sebou samým a pochopí běh světa.“

A ty jsi ta skrytá inteligence v mé hlavě?
 


„I tak se to dá, mírně zjednodušeně, říci.
V lidské mysli jsou hůře dosažitelná obrovská pole zatím ladem.
Komu se podaří je objevit a obdělat, to znamená vnímat, nalezne klid a mír.
Stane se opět nedílnou součástí plynoucího vesmírného bytí.“

Každou chvíli přijde …

„Tvůj šarlatán Dani Reno jede od San Franciska a ještě stojí v zácpě na předměstí.“

Jak to můžeš …

„Není čas na zbytečný otázky.
Nauč se konečně ptát, jinak odpovědi protečou skrz tebe a ty je ani nezaznamenáš.
Vrať se k alchymii.“

Dobře, co s tou holkou v Evropě?
Jak dostat tajný dokumenty?

„Skupinka hledačů – Češka, Francouz a Italka -  sbírá data ze života vojevůdce Albrechta z Wallensteinu ve středu Evropy. Pátrají po všem, co by pomohlo rozluštit kresby z tajné obálky odeslané neodbytným starým židem mladé adeptce, která ještě neví, že nastoupila hermetickou cestu poznámí.
Musíš se s nimi spojit. V odcizení dokumentů valný užitek nevidím.“

Reno. Pošlu ho tam.

„Aha. Přijde, představí se – já jsem Dani Reno, pohádkový dědeček, který vám pomůže získat velký poklad. Blbost, že?“
 


Hmm.
Zkusím kontaktovat tu Italku.
Reno je též talián.

„Geraldinu?“

Jak říkáte.
Třeba by za nějakou větší sumu … pomohla naší věci.

„Zradila?“

To jsou silná slova.
Může z obapolně prospěšné spolupráce vytěžit maximum pro sebe i své přátele.

„Je pravděpodobné, že jim o zlato nejde tolik jako tobě a elixíry je v rozkvetlém mládí přece jen nezajímají.
Vlastně bys jim pomohl, aby nezpychli. Tedy přítel Lidumil. Haha.“

Tak. Přesně.
Konstrukce mi roste před očima.

„Pozor na babylonskou věž.“

Nestavím žebřík do nebe.

„To nebyl hlavní problém. Zmatení jazyků se ve tvém zrcadle odráží jako lov několika zajíců naráz.
Víš, co opravdu a jedině chceš?
Všechno?“
 


Můžu to aspoň zkusit a v pravý okamžik se rozhodnu.

„Tímto jazykem hovoří hráči.
Nejsi ve Vegas.
A pamatuj,  sebekvalitnější teorie nenahradí ani z desetiny vlastní prohry při poctivém úsilí v překonávání překážek na cestě za dokonalostí.
Obrázky a recepty jsou na nic.
Otázky neznáš.
Ani fyzicky přítomný těžký nazelenalý prášek by ti nepomohl.“
 

Snad červený!

„Když myslíš?“

V alchymistické literatuře je nejčastěji uváděn červený, občas šedý, těžký prášek.

„A kdo ty pergameny a knihy psal?“

??? Alchymisti?
„Byl-li autorem alchymista bez dokončení díla či plagiátor – barva jím uvedená je loterie.
Je-li autorem alchymista s úspěšnou transmutací – řekne pravdu?
Vždyť základní zákon zní :
Scire. Potere. Audere. Tacere.
Fialová s oranžovými puntíky ve tvaru kraviček je neméně pravdivá, jako tvá červená.
Máš prázdný ruce.“

 

 

 

Dobrá. Dá-li Bůh, sám se přesvědčím o pravém stavu věcí.

„Nedá.
Nic zadarmo nedostaneš a ve tvém případě speciálně, bych na soucit a milosrdenství nespoléhal. Raději se vrhni na další studium Wallensteina a středovéké Prahy.“

V tom evropském městě všechno začíná a končí?

„Začátek i konec je v jednom, a to jedno i v zrnku písku obsaženo jest, úplné a dokonalé. Jičínem prochází nit nekončícího příběhu.
Odtud však lze rozplétat její historicky zašmodrchaný uzlík, který tě může zavést kamkoli na planetě.“

I na jiný kontinent, nežli Evropu?

„Dosti pravděpodobně. První lidé, zatím poslední pozemské civilizace, se objevili v Africe.
A energetická centra Země jsou identifikována na více místech.
Dál si promazávej závity sám.“

Vážený majitel realit a významné korporace Morgan Snake stál zkoprněle uprostřed kanceláře a úspěšně pochyboval o svém zdravém rozumu.

 


„Pane Snaku, konečně jsem dorazil.“
„Prosím? A, Reno ...
Už je málem jedenáct! Kde jsi se flákal?“
„Měl jsem jednu prácičku ve Frisku a u Tacomy jsem cukal autem v zácpě.
Hodinky mi ale ukazují přesně 10:00h.“
„Čas se vrátil? Ale čaj je stejně ledový.“
„Pane? Děje se něco?“
„To mi nikdo neuvěří!
 ... nic, všechno v pořádku, Dani. Prostudovals dokumenty ze 17. století a Wallensteinův životopis?“
„Samozřejmě, šéfe. Jsem na konfrontaci připraven.
Pravá Wallensteinova ruka – žid Jacob Bassewi – pocházela z Verony. Trochu to tam znám. Cestou do Evropy bych tam raději prošmejdil terén.
Chci vystupovat jako alchymistův vzdálený příbuzný, třeba z Mantovy.“
„Slušný entrée. To by mohlo zabrat. Legenda je ti jasná. A když se ti podaří získat důvěru mladý krajanky, máme vyhráno. Informace jim ale pouštěj pozvolna.
Úplatky nešetři, ale s rozmyslem - neprozraď se!“
„OK. A co mý mušketýrský fousky a archaismy?“
„Nepřehánět!“
„Hmm.“
„Mezitím, než se objevíš v Praze, zpracuju to děvče - Geraldinu, aby poskytla zbylé dokumenty. Dostaneš je do mailu. Jisté indicie naznačují, že pátrání po tajemství alchymistů povede z Evropy do Afriky. Možná i dál. A centrály energie máme minimálně na čtyřech světadílech.“
„Alchymická tradice má kořeny už v egyptské Staré říši.
Doložená je Memfidská a Thovtova deska.
Víme o energetických přístupech v Jižní Americe v oblasti Titicaca a aztéckých pyramid, v Egyptě u pyramid a v Tibetu bájná Agartha.“
 

 

 


„Bohaté evropské zkušenosti se mísily s orientálním a později arabským tajným uměním v jednom ideálním bodě. Slovo alchymie pochází z arabského „al-kemia" = černá země.
Tímto názvem byl označován Egypt.
Bude prospěšné napřímit pozornost na souvislosti mezi Bassewim, lidmi kolem něj a egyptskou hermetickou naukou.“
„I kdyby ten žid provedl transmutaci, jsou to už čtyři století. Kdo skupinu řídí?“
„Možná on sám. Po reinkarnaci. Haha.“
„To bylo dobrý, šéfe.“


mail Snake – Geraldina                                                         11:03 den
„Vážená slečno, jen krátce. Jsem historik a bohatý sběratel. Za další kopie dokumentů, které mi pomohou v mém bádání a jsou v držení vaší skupiny, vám nabízím jeden milion dolarů. Mohu je složit předem na vaše konto v italské UniCredit Bank.  Mám zájem pouze o přísně  diskrétní jednání a pouze s vámi, v každém jiném případě se obchod neuskuteční. 
Odpověď očekávám do 24 hodin.
Morgan Snake, Seattle, USA“

 


mail Geraldina – Snake                                                         09:37 den+1
„Dobrý den, pane Snaku. Souhlasím. Po připsání slíbené odměny na můj účet - dodám kopie dokumentů na váš mail do 48 hodin.
G, CZ“

 

mail Snake – Geraldina                                                         11:04 den+1
„Pro svoji novou knihu Wallensteinova Evropa, sbírám spoustu informací. Vím, že toto téma zajímá i vás a tedy posílám pár drobných informací. Věřím, že se budou hodit :

1) Wallenstein skoupil v Čechách od král. fisku statků za 3,089.901 zl., od soukromníků (počítajíc v to i díl slaboduchého Smiřického) za 2,778.208 zl., dohromady za 5,868.109 zl. rýn; prodal statků za 3,977.396; měl platiti tedy ze svého 1,890.713 zl., načež zůstal dlužen 950.715 zl. Čísla tato uvádí Bílek na obranu Wallensteinovu;  fideikommissní statky Fridlandského vévodství odhadnuty byly r. 1634 na 4 mill. zl.; počítáme-li k tomu náležitost
Wallensteinovu na lenních statcích téhož knížetství summou 1 mil. zl. A dluhy rovněž na
1 mil. zl. (bez ohledu ke statkům, jichž nabyl později konfiskací nebo za hranicemi), lze páčiti zisk operací jeho v Čechách na 3-4 mil. nehledě k nesmírným summám, jež věnoval Wallenstein na nádherné stavby svých paláců v Praze, Jičíně a Zaháni, na rozsáhlé investice na panstvích a zejména na víc než knížecí nádheru dvora svého. Kde si takové summy opatřil, není jasno. Ani císař Ferdinand nevládl podobnou hotovostí.

Čásť příjmů svých čerpal Wallenstein   r. 1622-23 z účastenství v družstvu Hollanďana Vitteho a žida Basseviho, jimž svěřeno ražení mince; podnik, v němž zúčastněni byli přední rádci císařovi, zvrhl se v nestoudné paděláni mince a umožňuje mu zároveň kupovati konfiskované statky hluboko pod cenou. Vše to bylo lupičství, organisované ve velkém, ale kořistníci, mající císaře úplně v rukou, pracovali si do rukou výborně
 

 

2) na jediný oběd v Lehensteinu bylo na Wallensteinovu tabuli dodáno :
dvě telata, 4 skopci, půl krávy, 4 jehňata, 45 kapounů, 6 slepic, 20 kuřat, 1 šunka, 4 vlašské buřty, 4 uzené jazyky z divočáka, 4 zajíci, 4 kachny, 4 husy, množství ptáků, 4 špeky, 8 liber vepřového, množství zeleniny, raků, ovoce, půl měřice mouky, kopa vajec, čerstvé máslo, olivy, kapři, hroznové víno, cukr, koláče, holoubata, angrešt a rybíz.

 

 

 

 

3) Wallenstein ukradl stavovskou pokladnici s 96 tisíci tolary a přeběhl k císaři, když se mu předtím nepodařilo ke zběhnutí přimět celý pluk. Za to byl jmenován císařským plukovníkem.

 

 

4) generalissimus měl tolik finančních prostředků, že platil svým vojákům více než švédský král Gustav II. Adolf a pod císařské korouhve přebíhaly i celé pluky

 


5) byl sběratelem zbraní a brnění a jeho majetek byl po smrti odhadován až na 15 milionů tehdejších zlatých
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
S potěšením vám poskytnu nevratnou půjčku, abych svůj zájem o dokumenty dostatečně manifestoval. Můj člověk, pan D., vám předá finanční hotovost ve výši 20.000 amerických dolarů v Praze. Berte moji nabídku, jako projev přízně a důvěry.
Morgan Snake, Seattle, USA“


 


 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru