Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Patové triolety

01. 04. 2018
14
20
1079
Autor
atkij

Klasický triolet – ABaAabAB

 

Slibuju, že příště po veselejších stopách a trochu  inovativně.

Třeba někoho z vás naladím k vyzkoušení.

Forma  trioletu  si mě k sobě  přitáhla a nechce pustit, potvůrka:)

 

 

 

 

1.

Pod nohama jaro kvete.

Mezi duby podzim šustí,

 

sám si uschlé neodmete.

Pod nohama jaro kvete,

ptáci, nebe na rozletech.

Řeky řekám stejným ústím.

 

Pod nohama jaro kvete.

Mezi duby podzim šustí.

 

 

2.

Večer těžkne jako kámen

nad převisem skalní průrvy.

 

Jednou se snad dopotkáme.

Večer těžkne jako kámen

v nedopsaných tečkách. Amen.

(Jen vztek křičí: Tak se urvi!)

 

Večer těžkne jako kámen

nad převisem skalní průrvy.

 

 

3.

Na displeji ticho vteřin

nastavilo pauzu času.

 

Svití v nulách. Kdo teď změří

na displeji ticho vteřin.

Čemu, komu a v co věří?

Pravdě třené smutkem hlasu?

 

Na displeji ticho vteřin,

nastavilo pauzu času.

 

 

4.

Našla poklad krytý krovem.

Jeho duši v cizím domě

 

obalenou vlastním slovem.

Našla poklad krytý krovem

blízko zdání. Ve vsi Snové.

S nataženou šeptla:  Pro mě?

 

Našla poklad krytý krovem.

Jeho duši v cizím domě.

 

 

5.

Když se perou Pro a Proti

na patovém poli,

 

meze hranic neoplotí.

Když se perou pro a proti,

jenom vůle city krotí.

Na drť v přáních drolí,

 

když se perou Pro a Proti

na patovém poli.

 

 

 

 

 

 

 


20 názorů

CHT
08. 05. 2019
Dát tip

......neříká se přeci kams dal duši, ale kams dal oči!


atkij
05. 05. 2019
Dát tip

Tony, děkuju, že se s Tebou můžu vrátit k těmto trioletům. Svého času mě hodně bavily. Věřím, že se zase nechám zlákat.

Co se týká obsahu, dávám Ti absolutně volnou ruku v hledání obsahu:) pokud vidíš vnučku, je Tvoje. Svoji inspiraci raději rozvádět nebudu:) Však na srandičky mě užije. 

Jsem ráda, že ses stavil.


CHT
05. 05. 2019
Dát tip

velmi zajímaváje představa pokladu v cizím domě jako jeho duše.

Vzpomínka? První světová? Pravnučka se zasnila nad truhlicí se starými fotkami, již našla na půdě?

Možná je tohle ten příklad, kdy by slovíčko navíc textu neuškodilo anebo třeba zvolit jiná......


Umbratica
12. 04. 2018
Dát tip

atkij,

můj dnešní sonetek není jen pro Yana a když mi na něj odpovíš svým anlickým sonetkem,mohla by se třeba rozběhnout zajímavá hra. Ráda si hraju s hláskami.


atkij
09. 04. 2018
Dát tip
Budu ve strehu:)Diky

Umbratica
09. 04. 2018
Dát tip

Místo sonetku,který jsem měla v plánu dát do arény,jsem tam dala nové básničky,které jsou aktuální,co se roční doby týče. Sonetek o útěku od partnera je aktuální vždy a tak ho mohu zveřejnit někdy příště.


atkij
05. 04. 2018
Dát tip
Urcite omrknu...jsem napsala vsehovsudy jeden pochybneho obsahu na shakespearovske schema:)

Umbratica
05. 04. 2018
Dát tip

Já ted' píšu většinou jen anglické sonety. Psala jsem i španělské,ale to už je opravdu velký archaismus.

Pokouším se vyměňovat si názory s pomocí anglických sonetů s Yanem,ale z jeho strany to dost drhne. Každý asi není tak akční jako já.Ty ale vypadáš na to,že bys akční být mohla. Na pondělí mám naplánováno vložit sonetek "Rychlíkové blues". Moc by mě bavilo,kdybys mi na ten sonetek odpověděla jiným sonetem a kdyby se rozproudila nějaká sonetová diskuse.


atkij
03. 04. 2018
Dát tip
Lnice, diky moc. Mame vcelku podobny vkus:)i kdyz hodnotit vlastni veci je ponekud tezke:) qicalko, ...bugatka:) jsem zvedava, co prifrci priste:) Dodola, no to asi ne. Ani v historii nebylo pretrioletovano. Vsak diky za sanci:) Umbratica, mas pravdu, moc se tu stare formy nevidi. Bavi me, kdyz se jim siji nove kabatky. I retro muze byt pri trose invence in. Zkousim, jsem v zacatku. Bavi me:) Ty bys me mohla pomoci nasmerovat na nejake novodobe sonety. Pokud i sonet muze byt treba vtipny, nic tezkotonazniho apod. To by bylo moc fajn.

Umbratica
03. 04. 2018
Dát tip

Trochu mi to připomíná učebnici vázaného verše od Vrchlického,kterou jsem kdysi se zájmem studovala. Myslím,že nejlépe se ta forma hodí k přírodní lyrice.  - Jsem ráda,že už tu nejsem sama,kdo se věnuje archaické poezii.


Dodola
02. 04. 2018
Dát tip

To opakování je sugestivní, ale na tak malé ploše...  tohle se tu asi nechytne:)


Lnice
02. 04. 2018
Dát tip
Nejvíc 2:)

atkij
02. 04. 2018
Dát tip
Dekuju, qicalko. Jeste bych chtela neco mene kolovratkoveho. Jine, narocnejsi metrum, at je variabilnejsi. Ale to az v dalsi fazi:) Kdyby tak nejaky pomocnicek zde, no ... Kazdopadne tuto sbirku prejmenuju na trioletovou, v hlave jich mam vic. A jake krasne jsem uz nacetla. Holt tajne zdroje:)

atkij
01. 04. 2018
Dát tip
Kockodanku, diky za trioletikovou odpoved. Udelals mi radost. A pravda ... napeceno, nachystano:)

Kočkodan
01. 04. 2018
Dát tip
6. Těžce dře i na apríla, z hlavičky se Jitce kouří. Triolety skládá víla, těžce dře i na apríla, doufá jen, že budou síla. U nohou psík očka mhouří. Těžce dře i na apríla, z hlavičky se Jitce kouří. Pouze jsem se lehce následnicky urval. ;-)

atkij
01. 04. 2018
Dát tip
Diano, Goro, diky moc.

Gora
01. 04. 2018
Dát tip

Vydařené a nápadité.


Diana
01. 04. 2018
Dát tip

Také mne ta forma okouzlila. Zajímavé, poutavé! ***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru