Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo je tu kočka?

03. 04. 2018
5
14
1763
Autor
bixley

Kdo je tu kočka?

 

Kočka  Žakelinka bydlela u kluků Filipa a Kryštofa a měla se u nich  moc dobře.  Kluci ji měli rádi, hezky ji hladili, společně  s maminkou jí dávali  různé dobroty.

            Žakelinka  měla sice pěkný mourovatý kožíšek, ale byl pořád stejný.  Zato maminka  si oblékala každý den něco jiného, jednou šaty,  jednou sukni, pak zase  kalhoty a k tomu pěkné halenky a svetříky.  Kéž bych si svůj kožíšek taky  tak mohla měnit, napadlo  ji jednou, když na Kryštofově klíně spokojeně  předla. Já  sice předu, ale nic nenapředu, žádné vlákno, ze kterého by  se  daly ušít šaty.

            Jednou,  když  oba kluci odešli do školy a maminka s tatínkem do práce, se  Žakelinka protahovala ve svém pelíšku a vtom uviděla u stropu  pavoučka.  Ten přece umí příst! Přede pavučiny. Ten by jí  mohl pomoct. A hned na  něj zavolala.

            Pavouček se  lekl: „Ty bys mě chtěla sníst, kočičko?“

            „Ale kdepak,“ zasmála se Žakelinka. „Chtěla bych  tě požádat, abys mi upředl šaty.“

            „Šaty?“  divil se pavouček. „Ale ty by nebyly hezké. Moje pavučina je  celá šedivá.“

            „Tak  si vypůjč barevné nitě z maminčina šití,“  poradila mu Žakelinka a  ukázala na košík, kde měla maminka  špulky s nitěmi nejrůznějších barev.

            „Dobře, zkusím  to,“ souhlasil pavouček.

            Žakelinka  ho chvíli pozorovala, jak pracuje, ale nakonec usnula. Když se  probudila, nestačila se divit. Na koberci ležely pestrobarevné  šaty.

            „Jé, pavoučku, moc ti děkuju, ty jsou krásné!“

            Žakelinka byla štěstím bez sebe. Hned si ty krásné šaty oblékla.  Stoupla si na zadní a šla k zrcadlu jako maminka.

            „Ty jsou úžasné!“ ocenila pavoučkovo úsilí. „Co  můžu udělat já pro tebe, pavoučku?“

            „Víš co?  Otevři okno a pusť mě ven. Mám tam své příbuzné,“ poprosil.

            Žakelinka sice nebyla ráda, že zůstane sama, ale vyskočila  na okno a přední packou ho otevřela.

            „Děkuji,  Žakelinko, měj se tu hezky,“ rozloučil se s ní pavouček.

            „Já taky děkuji, a pozdravuj příbuzné.“

            Žakelinka  mu zamávala a lehla si zpět do pelíšku.  Za chvíli uslyšela, že jdou  kluci s maminkou domů, protože  zarachotil klíč v zámku. Hned je šla  v nových šatech  přivítat. Zase si stoupla na zadní a ladnými pohyby  kráčela  do předsíně.

            „Jé, naše Žakelinka má šatičky!“ zvolal Kryštof  nadšeně. „Kde jsi je vzala?“

            „A sluší  ti to, ty parádnice jedna!“ přidal se Filip.

            Maminka jen kroutila hlavou. „Ty chceš být modelka?“

            Když přišel večer tatínek domů, taky Žakelinku obdivoval.

            V sobotu šli všichni do divadla a maminka si oblékla  nové šaty.

            „Maminko, ty jsi krásná jako naše kočka Žakelinka!“  volal Kryštof.

            Na  tom se shodli i tatínek s Filipem. A protože mamince  slušely i jiné  šaty, tak už říkali jen „maminko, ty jsi  jako kočka“ a nakonec „maminko,  ty jsi kočka.“

            A potom to svým maminkám po jejich vzoru začali říkat i další kluci  a další tatínkové.

            Jenom Žakelinka o tom nic nevěděla a slastně ve svých  šatech hajala v pelíšku.

           

           


14 názorů

bixley
29. 12. 2019
Dát tip

Díky. :-)


vesuvanka
29. 12. 2019
Dát tip

Moc hezká a milá pohádka, jsem "kočkomilka" :-))) TIP


bixley
04. 04. 2018
Dát tip

Díky.


fialka...
03. 04. 2018
Dát tip

Ráda jsem četla :)


bixley
03. 04. 2018
Dát tip

Díky a zdravím tvé čtyři kočky. :-)


Kočkodan
03. 04. 2018
Dát tip
Být kočkou (jako naše čtyři), tak při čtení spokojeně předu. Ale jako člověk mohu zase pochválit.

atkij
03. 04. 2018
Dát tip
Ano, taky cesta.

bixley
03. 04. 2018
Dát tip

Cituji z Wikipedie:

Pavučina je síť na chytání hlavně létajícího hmyzu, kterou vytvářejí pavouci snováním lepkavého vlákna.

Snováním! 

To předení jsem tam dala kvůli tomu předení kočky, aby tam bylk pavoukovi nějaký oslí můstek.Asi by tam mohlo být, že vytváří pavučinu, tedy síť, která je podobná látce. Popřemýšlím.


atkij
03. 04. 2018
Dát tip
To si trochu nerozumime ... Pri technologickem procesu predeni vyrobis pouze prizi ... Takze bud neuvadet, ze pavoucek prede nebo vic promyslet, co by z barevnych upredenych niti(prize)mohl vyrobit ... tka se tkanina(latka) ... plete pletenina. Nerikam parodovat Krtecka, ale jen trosku domyslet.

Gora
03. 04. 2018
Dát tip

Jasně, verzi pro konkrétní děti beru, ale v případě publikování jinde bych jméno změnila:-)


bixley
03. 04. 2018
Dát tip

atkij: Máš pravdu, pavouček mohl asi upříst jen "látku". Ale autor má právo na autorskou licenci, ne?


bixley
03. 04. 2018
Dát tip

Díky. Psala jsem to na přání dětem své kosmetičky, které skutečně mají kočku Žakelinku. :-)


atkij
03. 04. 2018
Dát tip
Mile. Jen takova fakticka poznamka... z vlaken se prede prize ... a z te se bud plete nebo tka. Takze by nebylo veci tuto pasaz malinko domyslet.

Gora
03. 04. 2018
Dát tip

Bixley, to je moc dobré...jen pár poznámek:

když na Kryštofově klíně spokojeně  předla - slovosled - když spokojeně předla na...

jméno kočky - to už není ani zdrobnělina:-), ale zdrobnělinka:-)

v poslední větě slovo hajala---bych vyměnila a možná ukončila slovem nevěděla.

Nápad se záměnou koček skvělý a pavouk - krejčím také!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru