Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Plesnivá lebka v trávě

17. 04. 2018
1
6
656
Autor
Ozzozorba

Nevěděl jsem, že i kost může plesnivět. Nahýbám se nad zelenou lebku a hledím do míst, kde bývaly oči. Temné ovály říkají víc, než oči.  

Blížím se na velikost stébla trávy. Nastražuji uši. Poslouchám. Šestým smyslem ohmatávám nekonečno.

Vnímám tep a dech temnoty. I temnota má svůj algoritmus. Studený, bez plísně a bez lesku. Prostor, do kterého padá vše stvořené, i nestvořené. Jako by mne někdo žduchl. Padám v předklonu do levé díry.

Protahuji se vlhkým sliznatým prostorem a vylézám pravou dírou. Jsem zelený a plesnivý. Nakazil jsem se rozkladem.

Nemám jinou možnost, a tak se vrhám zpět do lebky; pravou dírou. Strhává mě proud žíravé řeky. Jako bych skočil do kyseliny. Tělo se mi nafukuje a vybublává.

Připadám si jako v lázni peroxidu vodíku, který se používá na bělení kostí. Proudím prostorem mezi dírami jako hadr. Sem a tam. Vibruji a chvěji se v ozvěně ÓÓmm.

Vypadávám zpět na trávu. Plesnivina mi z kůže zmizela a lebka je bílá; jako nová.

 


6 názorů

Ozzozorba
16. 05. 2018
Dát tip
Za krásou nebo hnilobou se usmívá transformace.

Lakrov
15. 05. 2018
Dát tip

Přemýslím, co je to za tvora, který prolézá oním kosterním ostatkem,  ale ani odhlédnutí na název, kde tuším vysvětlení, neposkytuje odpověď.  A tak z toho na mě jde spíš hnus, což je ale nejspíš autorův záměr,  takže se mu to snad povedlo.  


Ozzozorba
18. 04. 2018
Dát tip
ÁÁch tááák. To je přesně ono! Je dost možné, že přijdeš na věci, na které ani autor příběhu nedohlédne.

Lerak12
18. 04. 2018
Dát tip

Takovou, která tě intenzivně (šťouravě) navádí k tomu, abys o příběhu přemýšlel. Tak nějak, Ozzo.


Ozzozorba
18. 04. 2018
Dát tip
ahoj, zajímalo by mne o jakou šťouravou myšlenku jde ... ?

Lerak12
17. 04. 2018
Dát tip

Morbido ommstrum bych nazval. Ale dlužno říci, že si akcí vypreparoval z lebky štouravou myšlenku, kterou oceňuji typem.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru