Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Idiot z lidu

22. 04. 2018
10
22
1253
Autor
William Goat

Jak se pozná idiot z lidu? 

Znáte ty chlápky : nejsou moc výřeční, mumlají, z ptačí perspektivy se jim v podstatě nic nedaří, po večerech vaří čočku… Pak ho vyzve šampion v těžký váze a on do toho jde – protože nic jinýho než boxovat neumí. A tak dostane od Apolla přes držku („Adriano, kde máš klobouk?“) : Pár let se drží stranou, zkouší všechno možný a nic se mu nedaří, už tolik nemumlá, dál vaří po večerech čočku… Po třech letech vyzve Apolla na odvetu – dostane přes držku, ale vyhraje. Pořád boxuje, protože nic jinýho neumí... Pak ho vyzve Clubber Lang na souboj. Všichni mu říkaj, aby do toho nešel, ale on do toho jde – protože nic jinýho neumí. Dostane přes držku…

Já tomu boxu moc nedám, ale když jsem v raným mládí zjistil, že se nikam a do ničeho nehodím – začal jsem psát – protože nic jinýho neumim. Snaživej moc nejsem, výřečnej taky ne, po večerech vařím čočku...Po pár letech jsem oslovil prvního nakladatele. Odmítli mě. („Kdyby ses tak víc snažil v práci.“) Ale já sednul, psal - protože nic jinýho neumim a po večerech vařil čočku… Oslovil jsem další nakladatele. Odmítli mě. („Kdyby sis mě tak víc všímal. Pořád jen nad něčím dumáš.“) Sem tam jsem si někoho všímal, sem tam mě někdo odmítl nebo opustil a já když jsem nevěděl co, tak jsem sednul a psal, protože nic jinýho neumim. Sem tam jsem i něco vydal a pořád a pořád po večerech vařil čočku… Minulej měsíc jsem oslovil další nakladatelství. Odmítli mě. (Víš, že se už skoro vůbec nepodílíš na realitě, Rocky,- teda Luboši?“) A tak zas sedím a píšu – protože nic jinýho neumim…

Jak to říkal ten mumlavej boxer: „Dokud nezazní gong – není konec.“

Večer se blíží – čas uvařit si čočku.

 


22 názorů

Jinys
před 9 měsíci
Dát tip

Pěkný!!!


Jeff Logos
11. 06. 2018
Dát tip

Jsi nadaný a také zkušený.


:-) To není třeba. Děkuju.

agáta5
23. 04. 2018
Dát tip

:))) miluju čočku!

kdybych byla redaktorem, dostal bys výběr


Dobré, luštěninové vyjádření. Díky.


Kočkodan
23. 04. 2018
Dát tip
Za tohle dílko ode mne přes držku nedostaneš. A ne proto, že se jmenuju Luboš. :-) Chtěl jsem tě začít přemlouvat, abys nejed furt jenom čočku, ale to bych asi házel hrách na zeď...

O fazolých jsem psal loni. Čočka už je trochu dražší, teda ta dobrá. Díky. :-)


Lerak12
22. 04. 2018
Dát tip

Pěkně vyšroubovaný hrdino sarkasmus. Čočka je málo akční. Napsal jsem kdysi poem o fazolích a prorazil jsem s tím v nakladatelství "Zamlžené brýle" Nadýmá mě to pýchou. 


V pohodě. :-)


Gora
22. 04. 2018
Dát tip

Forrest Gump:-)

a promiň za dlouhou diskusi...


To nééé. :-)


Gora
22. 04. 2018
Dát tip

:-))) velké dítě, něco jako ten, jak pořád utíkal...


Je to takovej "jednoduchej" HRDINA z lidu s dobrýma hláškama. Třeba ta jeho motivační řeč z Rocky Balboa (2006) je všudyslavná. :-)


Gora
22. 04. 2018
Dát tip

Ano, a moc se mi líbí, jak mluvil /dětinsky, a přitom s láskou a respektem/ k Adrianě:-)


Taky myslím. Mě se nejvíc líbí první a šestý díl - jsou takový upřímný a opravdový.


Gora
22. 04. 2018
Dát tip

Ano, asi čtvrtý díl...ráda na to občas kouknu, on se fakt nikdy nevzdal...dobrý vzor:-)


Vážně ho opakovali? To jsem nevěděl... Zrovna včera jsem to psal. Dobrá náhoda. :-)

Díky.


Gora
22. 04. 2018
Dát tip

Jednou to vyjde...a pak budeš jíst jiné pokrmy než čočku... včera to opakovali, viď, Rockyho xy:-))

vtipné


Díky. Čočka sbližuje. :-)


atkij
22. 04. 2018
Dát tip
Jo, to me bavilo cist. Asi ze mam rada cocku:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru