Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Účet

02. 05. 2018
0
1
341
Autor
arkonar
Heslovity vytah z toho dlouheho textu. Nenahradi jej a nenahradi vlastni proziti a jine zdroje, poznatky. Pruvodce (jeden z mnoha) 1. Komplexnejsi priklady na Jin a Jang: ano a ne, pravda a lez, citeni a mysleni, nevedomi a vedomi, celek a cast celku, Eros a Logos, prostor a cas, vysoka entropie a nizka entropie, relativni a absolutni, byti a nebyti. Dulezity, zvlaste dnes, je pohled Jungovy individuace - muz ma tendenci byt pohlcen zenou a musi ji umet v sobe rici ne, zena ma tendenci ignorovat muze a musi mu umet rici v sobe ano. Rozviji tim svoji muzskou/zenskou energii proti Anime/Animovi a tim zaroven nachazi v sobe prvky druheho pohlavi. Na konci je tak napr. muz plne sam sebou a ma vyvinute citeni a je pro nej normalni. Anima je Animus+Anima. 2. Svet samotny je cesta a celek. Jsou urovne byti: fyzikalni, ziva priroda, clovek, presah ja. Vyssi uroven je tvorena vzdy nizsimi urovnemi. Casto ani nedostojime sve urovni - ja, svobodne vule, vedomi - toto je na onom svete uz automaticke. Pod fyzikalni urovni je chaos. Vse vznika prirozenou selekci: fyzikalni zakony - vesmir, priroda, myslenky. Buh je jiz v plnem kontaktu s nebytim ("nejvyssi" urovni) a je diky tomu darce sveta. Sila nebyti je v udivu "proc je neco a ne nic" - odpovedi je snad bozska duvera. Nebyti muze byt i popreni vseho - tedy vse obsahuje neprimo. 3. Vyznam utrpeni je v lasce, bez nej by nebyla, je jejim zdrojem. Laska vznika a uz nezanika - a tak je to se vsim tady. Nic nezmizi. Kazde nekonecno ma svuj vznik. V lasce jsme maximalne spojeni ale i maximalne sami sebou. Laska ma plne fyzikalni vlastnosti svetla. Spojuje protiklady, opacne smery, Jin a Jang. 4. Smyslem zivota je "nemuset byt" - to neni jen tak. Tedy i byt uspokojen a smirit se s nedokonalostmi svymi a okolnimi, netouzeni apod. Laska, odvaha, potomstvo, poznani jsou presahem strachu. Vzdy neco chybi, plne uskokojujici je jen celek kde je ja zklidnene a eliminovane. Ve stavu lasky je nase byti jiz svobodne, muzeme byt a pak zas ne. Onen svet ma zaklad, ci primo je, nase nevedomi (neurony v mozku). Po smrti, co bylo vedome, je nevedome a naopak. Vsechny souradnicove soustavy si jsou rovny. Proto je dulezite propojeni vedomi a nevedomi a vymizeni nevedomych problemu jez nas tizi. Az nebudeme po Bohu nic chtit, pak muzeme za nim prijit. Islam, jakozto posledni nabozenstvi, mluvi v symbolicke rovine o poslednich okamzicich - lze se uz jen odevzdat Bohu a Tajemstvi, nic jineho nam nezbyde. 5. Snad v cele historii neni toto (zenske) reseni demonickych sil - nechte jej vyhrat, dejte mu co chce, vycita, darujte, podejte mu, dejte mu svoji bytost a zjistite, ze jste silnejsi nez predtim. Mizi tim i nase osobni dulezitost. Vy i on se i promenujete a presto jste stale sami sebou - to je dialog. Myslim bytost (mana) ne sebe zenu ci sebe muze. Projdete tim. Tim se to ukoncuje. Buh moc neresi. Asi je tak "sam sebou" a beze strachu ze demonu dal uplnou svobodu a vyhru (je to castecne lstive). Toto je vsak az zaver vyvoje a bylo mnoho dalsich modu, o kterych skoro ten cely dlouhy text vlastne je. 6. Smysl nasi civilizace je v poznani, konzum je jen potrebna masinerie pro vedu a vyvoj. Vyspele civilizace jsou jiz duchovni neb vi co je ceka po smrti. Nemaji duvod bojovat stejne jako stari lide. Vypustili panspermie do vesmiru. Nezajimame je a jsme jako mladsi bratr. Kdybychom my objevili planetu, kde jsou maximalne opice, take bychom se nemohli s nimi bavit. Uz potlacili posetilost - vi, ze se nema lezt tam, kam se nema. 7. Buh je dialog. Dialog skoro nezname. Priznat druhemu autonomii. Kontakt se sebou je to nejcenejsi a nic, nic jej nenahradi. Vsechny psychicke problemy jsou z vnitrniho potlaceneho ne. Skoro uplne vsemu co mame kolem a co jsme - masky. Zde ja vznika a i zanika. Ja je zivot, smrt a utrpeni, a jediny problem - je v nem lez a nevedomost. Kazde musi jednou zemrit. Skrze ja se nikdy neuvidime diky zpetnym vazbam. Kazda touha je touhou (ja) po ja (mem, druhych ci druhym, kterym ja prejeme), i neprimo. Ja je snazsi, Jungovo "Self" narocnejsi. I kdyz demon cloveku Self vezme je stale na dne. Jsou dva druhy tuh: unahlena, neuspokojitelna, predsudkovita - bezny zivot a druha, trvala zduchovnelost - Self, kde je ja i ne-ja, totalne vse, byt i neprimo. Prave ne-ja je dulezite. Ovsem znicit ja je jen jednoducha uleva. Vysvobozeni uskutecnuje clovek, ale i spolecnost (byt dele a treba vubec ne) a cely vesmir. Na konci je vysvobozen a muze byt. Kontakt se sebou je stav baze, prirozenosti, celku (celek i cast), Pravdy, potence, pred Treskem, obsahuje uplne vse, neni to (jen) ja, jeho narusenim se z nej zvyrazni demon, pred tim byl v jine podobe - mirne a chladne. Cilovy stav vsech duchovnich systemu je stejny (Moksa, Nirvana, Tao, Buh, Kristus, Self) - to je skutecnost. S Bohem se stale radime a ani to nevime. Laska a poznani jsou myslim to nejpodstatnejsi. V pritomnosti je vse, ziti, i snadne zapomenuti krivd. Teorie je kostra, praxe je telo.

1 názor

agáta5
02. 05. 2018
Dát tip

co odstavce? takhle se to nedá číst


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru