Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Únik

05. 05. 2018
8
18
865
Autor
Mari13

CESTOU TAM

rozlévalo slunce chlad,
kapky popadaly stébla krajiny.
Byli jsme unavení: co po slovech mezi námi?
Laskavost rozpustily
hodiny úklidů.

TAM

nuda, společné rozpaky a déšť.
Opatrné mlčení a nedůvěra…
až výkřik ze spaní
nás vrátil zpět.

CESTOU ZPÁTKY

jsem nespatřila sedm paprsků,
ani krásu rozpouštějící víčka
tavící mne do rozhraní světa.
V dálce před námi jen vědomí dvou pastí,
povinností.
Děti a rodiče.

Pak jsem se vklínila
do poezie
míjejících pruhů trávy.


18 názorů

Mari13
06. 05. 2018
Dát tip

Dekujuza rozsahle hodnoceni a vysvetleni, budu se to snazit pouzivat


a2a2a
06. 05. 2018
Dát tip

Chtěl jsem napsat ...epických faktů...


a2a2a
06. 05. 2018
Dát tip

Evidentně máš co nabídnout, inklinuješ k lyrické poezii, která je vyvolána osobními prožítky,  což je ta nejlepší cesta. Možná je lépe méně než více té lyriky; zde například hned vstup do první básně je zbytečně toporný. Napíšeš slunce rozdává chlad, zdá se, že chceš napsat něco neobvyklého, protože slunce chlad běžně nerozdává.  Přitom ten tom jak cyklus je o něčem jiném. Také napsat vedle sebe povinnosti a pasti ve vztahu k dětem je zbytečné. Zajímavější je obraz. ...pastí..., nastoluje otazníky, zatímco povinnosti jsou konstatováním očekávaného. Také bych graficky oddělil názvy od textů a pak už jen chválím, třeba i úspornost veršů a sklenutí etických faktů s lyrických doprovodem.


Mari13
06. 05. 2018
Dát tip

Dekuju Dodolo!


Dodola
06. 05. 2018
Dát tip

To vklínění do poezie míjejících pruhů trávy byl dobrý nápad, i básnicky:)


Mari13
05. 05. 2018
Dát tip

To je pravda, a většinou je to dost rozsáhlý poznámkový aparát bez tipů :-)).


Gora
05. 05. 2018
Dát tip

To nevím, haijine. S Mari konkrétně jsme v písemném kontaktu od doby, kdy sem přišla, a vždy jsem se snažila poradit, je to jistě jedna z možností redaktorské činnosti.


Gora
05. 05. 2018
Dát tip

S Mari jsme si v minulosti několikrát v soukromé zprávě vyměnily názory na její tvorbu, a tak je tomu i u této básně, připravovanou kritiku /názor/ jí zašlu do sz.


Mari13
05. 05. 2018
Dát tip

Kritičtější pohled může přeci poskytnout každý, i Ty.


Mari13
05. 05. 2018
Dát tip

Spíš čárka za "chlad", díky za upozornění. Byl to takový ten studený konec zimy / začátek jara. Opravím to.


Lerak12
05. 05. 2018
Dát tip

Hezké verše!

(jen mě mate ...chlad kapky. Možná vedle sebe v řádku?)  


Mari13
05. 05. 2018
Dát tip

Děkuju! Ale zážitek to pěkný nebyl :-)


Líbí se mi. Zvláště: 

"až výkřik ze spanínás vrátil zpět."

a poezie míjejících pruhů trávy.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru