Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ne! vážně? II.

28. 05. 2018
12
32
1833
Autor
atkij

 

 

rispet tak trochu detektivní

 

u konců myšlenek kde sotva hnu se

snažím se vystavět rozumu štít

v éteru exploze a němost v puse

na svoji bezradnost můžu jen dštít

 

vrcholem hranice doutná žij mravně

k sakru jo … vždyť cílím před ústí hlavně

 

k průstřelu srdce jež chtělo…    dál!       klišé!

dřív než mě usvědčí nosem dalglieshe

 

 

 

 

rispet o proměnách (jara)

 

konečně důvody stavět tvář do slunce

s ohledem na zdraví raději v brýlích

nedávno zmrzalo pod rouškou presumpce…

bezvládí jara však i mraky kryly

 

když se dny sjížděly obuté v kryptonech

však v dnešním rybníce nebe z hus klín tone

 

a pod ním krajina obráží zelenou

 

ta krása proměny láme mě v kolenou

 

 

 

rispet tak trochu deratizační

 

častokrát snažím se v kastrolech schovat

názory míchané pohnutou žlučí

a když krev pije mi největší z hovad

tím že furt dokola to své si bzučí

 

po klidu zkusím pár fint řečí těla

přidusím averzi tak jak bych měla

 

jestliže stále dál přes míru lační

šancí je metoda deratizační

 

 

 

rispet od á do zet

 

dozrává do sklenek   prý voda života

příroda dává a tak člověk bere

no a když přebere že dělá pivota

s nohama ve vlnách     rozumem směrem…

                                                           

                                                (těžké je pro laika vyznat se v pod-řádech)

…k lecjakým homo i s pra pra pra na zádech

 

c e l ý  s v ě t  o b e j m e        anebo klozet?

tak či tak vyklopí vše od á do zet

 

 

 

rispet vlající ve větru

 

čechrals mé pramínky po směru větru

a v místech u kapes kdes e-hm vystlal

jde fronta do fronty v milostném spektru

po něze vánku až hurozní mistrál

 

vzedmul se s vidinou blížící nahoty

s jistotou spřádá své větrné komploty

 

spiklenec           i tobě do plachet zafičel

hučí teď od skály

                                     a tlačí na kyčel

 

 

 

 

 

 

 

 


32 názorů

Silene
17. 02. 2019
Dát tip

(Na vysvětlenou:

Ano, ano, to já jen na vás, holky, cílila, že softball, a bílého hada dodatečně pro klid duše zevšeobecním na souvislou čáru silnice, která se nesmí přejíždět. Hříčky, hříčky, hříčky, nejde mi o záludnost. Jen soudím apriori, pány by má disputace toliko nepobavila.)


Silene
17. 02. 2019
Dát tip

(To je jen odroboť, pochopitelně, celé mé vyjádření... Něco mi k tomu hlavou provanulo - snad si v nejbližším čase zachytím.)


Silene
17. 02. 2019
Dát tip

Na okraj.Lokalizovat konce prostorově, místně zdaleka není technicky či nemístně zatuchlé. 

Jak pozoruhodně pomýlený názor, že zrovna u orgasmů by mělo být určení pouze časové! Snad mužský princip, potutelný smajlík bezbřehého výšplechtu.

Ovšem hádat se s bílým hadem nebudu. Zaprvé vím, co mi dává smysl, a věřím, že vědí i druzí o svém, zadruhé neboť mi beztak nikdy neodpověděl. A to mi svědčí o smyslech.


Musaši
04. 06. 2018
Dát tip

Epigram je hezký. A co třeba Člověk - lev ?


atkij
01. 06. 2018
Dát tip
Kolobajdo, diky:)

agáta5
31. 05. 2018
Dát tip

kolobajdo, ty avízáku jeden :)))))


Kolobajda
31. 05. 2018
Dát tip

Pro mně jako naprostého diletanta přes ABAB a AABB je taky nejinteresantnější deratizační. Začni a vytrvej!   /**


atkij
31. 05. 2018
Dát tip
Josephina, mi nedalo ... ke Tvemu vstupu:) Co je tohle? Kdo to ví? Kdopak z Vás mi odpoví? Kdopak tohle asi ková? Budeme si pamatovat, že v ulici ráno stojí popelnice pohádková. A jdeme dál a jdeme dál. A jdeme dál a jdeme dál. :)) Musaši, jsi až příliš shovívavý, ale vážím si toho přirovnání... A tak jeden epigram Osel a liška Osel-člověk, ten se lehce zná, pořád zpívá: »Já, já, já, já, já!« Za to trpce cítí: »Vás, Vám, Vy,« nosí za vás přetěžké žoky. Liška-člověk, ten vždy myslí: »Já!« jenom že to neřekne nikdy, nýbrž zpívá pořád: »Vás, Vám, Vy!« — a své žoky ty vám nosit dá.

Musaši
31. 05. 2018
Dát tip

Típek za vše ale nejvíce za rispet deratizační :

 

a když krev pije mi největší z hovad

tím , že furt dokola to své si bzučí

 

Některé tvé rispety získávají až jakousi havlíčkovskou razanci.


Josephina
31. 05. 2018
Dát tip

holt, jsi talent, paráda!


atkij
30. 05. 2018
Dát tip
V pohode, jen racte vstoupit, zde jsou dvere otevrene:) Stavim na kafe...pac u nej bysme si uz vyjasnili, co kdo jak mysli...pres komenty se mi to ne vzdy dobre dari. A jdu si na nektere sve konce udelat misto stitu uzliky, to bude taky reseni. Lip si pripomenu, co ze jsem to ...:) Pekny vecer vsem!

atkij
30. 05. 2018
Dát tip
Tak to ale preci neni...az me priste napadne podobne postaveny vers, vzpomenu si a budu se snazit vystavet ho jinak. ...a vice se vydavat za dobrodruzstvim. (U rispetu to ale opravdu nejde)

Whitesnake
30. 05. 2018
Dát tip

ok, jsme prostě mimo nějakou diskusi


atkij
30. 05. 2018
Dát tip
Rada se zamyslim nad komenty, kritikou. Celkove prijimam s pokorou. I negativni kritiku snesu...obzvlast od autoru, jichz si vazim, vcetne Tebe:) Tohle je sbirka nevazne poezie, takze vse je zde trochu pritazene za vlasy, nasypano ironie, neplavu hluboko pod hladinu, ale vymyslim inovace stylu "pejska"...bavi me hra s rymy. Pokud ctenar preferuje "delfina", v teto sbirce ho nenajde. K incipitu jsem se jiz vyjadrila, nechci se nijak zvlast obhajovat. Proste na sve imaginacni ceste vidim ten pomyslny konec myslenky, kde bych chtela postavit z rozumu stit...protoze ona ta myslenka na neco/nekoho je tak vlezla a usurpujici. Vedla me k nemu urcita inspiracni linka. Pro Tebe je to zhovadilost:)

Whitesnake
30. 05. 2018
Dát tip

ad atkij: četl jsem poslední tvá dílka a dal i tip, patříš ve váznaosti k lehkému nadprůměru, to tedy ano... škoda, že jsi nechtěla/nechceš polemizovat nad mým "problémem" u tvé básně.... jsem neskonale přesvědčen, že první verš, první věta, to bylo mělo být jako hřebík do ruky Krista, nemůžeš se odtrhnout jen číst, číst (a dívat se - perversium finito est)

Já mám problém s tvou introdukcí a co napíšeš ty? Odrazuje tě první verš... mám smůlu... (kde je nějaká obhajoba vstupního verše, který mě tak "odrazuje"?). "Napadají mne různé myšlenky".... jasně a máš jich inspirativních víc než dost, ale já v tomto případě chtěl mluvit o gramatice a nezvládnuté okázalosti, bláznivé pompě toho vstupního verše, nad kterým se jen málo kritiků pozastaví, pokud budou chcít čísti dále.

Myslíš, že jsem pichlavý? To ano! Nepřátelský? Ani náhodou! Znám tvoje kvality, proto jsem si tě dovolil kritizovat tě právě v tchto intencích.

 


atkij
30. 05. 2018
Dát tip
Hm:)tak v tom pripade si, vazeny pane redaktore, precti vic mych vazanych...a budes v obraze, jestli se za dobrodruzstvim obcas vydavam ci ne...:) A pokud jiz prvni vers takto odrazuje, mam holt smulu...jelikoz cas od casu se za mnou vydavaji, nebo me dokonce prepadavaji prave takove ty bezvychodne myslenky...a ja ne a ne z nich vycouvat. To bude tou zenskou mentalitou, ...asi. Nebo ze jsem blondyna? Tim asi taky:) Jinak ...nelibi, nelibi...s tim ja uz nic. Priste se budu snazit lepe formulovat. Kazdopadne vyhodit vse celkove do jednoho odpadkoveho kose me prinejmensim na "cosi" upozornuje.

Whitesnake
30. 05. 2018
Dát tip

Ano lady Rispetíno, celkově u tvého poetického snažení. A skutečně nejvíce mne irituje "u konce myšlenek, kde... atd"

zkusím to osvětlit, je to jako bych napsal "u konce pocitů, kde sotva dýchám atd."  nebo "u konce orgasmů, kde sotva .... atd.

 

konec pocitů, vjemů či myšlenek může být... ale u myšlenkových pochodů dávat "u" jejích konců, "kde", to je děs

prostě mi to ze začátku nesedlo... copak pocit, myšlenka má nějaký začátek a konec jako nějaká cesta, KDE se můžeš zastavit a zauvažovat? Myšlenka je okamžik, bezčasový blik, který nelze zpostředkovat příslovečným určením místa a času, jako nějaký dovětek či roztřepené konce vlčích ocasů ... u konců myšlenek, to je přece příšerný obrat, který navíc šperkuješ tím určením místa "kde"... to je i na poetika zhovadilost, můj názor...

 

 


atkij
30. 05. 2018
Dát tip
Myslis jine rymove schema rispetu, nebo celkove u meho poetickeho snazeni?

Whitesnake
30. 05. 2018
Dát tip

zkusíš někdy napsat i jiné rýmové metrum, než jen ABAB... věř mi, za to dobrodružství to stojí. A jo, tam je i AABB

Tohle není dobré, to tedy ne.

 

"KE konci myšlenek, KDY sotva hnu se..."

 

u těch konců pocitů, kde navíc dáváš ono určení místa  "kde" - to všechno působí příšerně uměle


atkij
30. 05. 2018
Dát tip
Moc dekuju, ze jste se nechali aspon trosku naladit. Znovycirovanou formu jsem zase okoukala u mych oblibencu, obsahove malinecko smrncnute nonsensovou poezii, kterou mam v oblibe. Kockodanku, reknu ti, nekdy vykoumam takovy veci, ze by clovek nerek, ze jsou vubec mozny a jsou!!!:) Dodola, jo, chapu, tohle je prevazne ta hra, jak trefne formulujes:)Diky. gicalko, Tve podrobne podeleni se je pro me lahodny medik na cerstvy rohlik s maslem:) Tyhle me pokusy patri ke mne, vic nez... diky moc. agatko, dik, ze jsem jeste prosla:) Slavomir, tesim se:)

parádička...máš záľubu v odhaľovaní dávnych foriem ...budem sa snažiť pridať8-)))))


agáta5
30. 05. 2018
Dát tip

já tomu rispetu možná přijdu nakonec díky tobě na chuťku :) čtu potřetí a je to čím dál lepší


Dodola
29. 05. 2018
Dát tip

Mám sice radši tvůj volnější verš, ale ta hra se slovy, rytmy má taky něco do sebe, obdiv k tvé slovní zásobě:)


Kočkodan
29. 05. 2018
Dát tip
“a když krev pije mi největší z hovad” Octnout se v básních zen tesí me porád. (spokojený smajlík) I mne se zdá být rým „klisé - dalglieshe“ velmi zdarilým. Je to dokonce jeste o chloupek lepsí nez “otrelý jazykový obrat - slecna Marplová“.

atkij
28. 05. 2018
Dát tip
Diky, Goro, jen takovy blbnuti... kteryho se nezrikam:)

Gora
28. 05. 2018
Dát tip

Co napsat k tvým velmi zdařilým rispetům jiného než - Jitko, máš to senzační...skvělé nápady, originální rýmy,třeba dalglieshe


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru