Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Studánka, Probuzení a Pěstitel orchidejí

04. 06. 2018
8
24
1737
Autor
Yan73

Studánka

 

Studánka tíhu neunese,

její dno ucpal černý kal

a švihák Podzim jí střih v lese,

když k Bílé paní utíkal,

 

na míru šaty. Těžký brokát

studánku dusí, nestará

se o ni nikdo. Tetřev toká

milostnou píseň do jara.
 

Samice k tetřevovi v toku

každý rok jaro pohání.

Studánka připomíná stoku,

smrdí jak žumpa k čerpání.

 

Pod studánkou je ale pramen!

Buď vůle Tvá... a ještě: Amen!

 

Probuzení

 

Junkers Ju stoupá vzhůru k nebi.

Myslivci z SS skáčou ven

bez padáku a Smrt se šklebí.

Nikdo nebude ušetřen.

 

A celá Luftwaffe  je s nimi,

s hrdiny, kteří přistáli

na měkké lože. Hrají shimmy.

Německo truchlí s Italy.

 

V DNA mám i Habešany.

„Jsme jedné krve, ty i já!“

Mauglího teta sténá: „Honey!“

Kohout sen vraždí. Zabiják!
    

Hydra snu ještě chvíli pění

a den zas zapřahá jho bdění.

 

Pěstitel orchidejí


Erekce mastnou hlínou stoupá.

Hnůj do ní sám Bůh založil.

Semeno pouští první z poupat,

hlína ho mačká (je to jíl).

 

Orchidej otevírá poupě.

Bude jich ještě sta a sta.

Odpor má v podzemí své doupě.

Osud. Krvavá kanasta!

 

Medusa zírá ze zrcadla

a před ním stojí mladý pán.

Medusa prchá, hrůza padla

na ni jak jízda u Lipan.

 

Kdekdo chtěl cizí Uhry vlastnit,

mladík má svý …a není šťastný!


24 názorů

první malebná, další drama, třetí úsměvná

každopádně tipuhodné dílo


Yan73
02. 11. 2018
Dát tip

Bohužel jsou všichni mrtví...

Dík za zastavení, ahoj Y.

 


Musaši
01. 11. 2018
Dát tip

Ted´právě jsem vložil do hlavního seznamu děl svůj nový anglický sonet. Ty anglické sonety taky píšeš , takže by mě velmi zajímal tvůj názor. 

Vlastně to ani tak není můj sonet , jako spíše kritika dílka autorky Den formou anglického sonetu , tedy literární útvar velmi nebvyklý a zvláštní .

Myslivce prozatím nechme v hlubokém lese , at´si tam střílejí na co chtějí .


Yan73
01. 11. 2018
Dát tip

Musaši, dík za zastavení.

Pokud jde o básně, které se ti nelíbí, potom uvádím, že nejsou negativistické a nesměřují mimo realitu, i když to tak může na první pohled působit.

Vybavil si mi v této souvislosti film "Muž na měsící" od Miloše Formana, kde je scéna, ve které se komik po představení se svým kolegou směje v zákulisí a přijde jeho manažer a říká, že by se spíše měli smát diváci (kteří se nesmáli při představení) a ne oni dva. Oni ho ubezpečí, že se mýlí, že podstatný je vtip sám o sobě. Viděl jsem to ale před x lety, když to běželo v kině, takže to možná nepopisuju přesně, ale jde o ten princip.

Závěrem uvádím, že dnes a denně stateční "Myslivci z SS" položí svůj život vedeni nejvznešenějším cílem, kterým je zachování života a často zaplatí cenu nejvyšší. RIP! Čest a sláva jim!

Ahoj:) Y.

 

 


Musaši
31. 10. 2018
Dát tip

Budu upřímný , protože - na co bychom si taky ted´ už hráli , že ?

 

Líbí se mi jen ta první básnička - Studánka . Ta se mi líbí celá ,protože ,ač se to na první pohled takto nejeví , je pozitivní a připouští vývoj situace k lepšímu . 

Nevím , zda si vysvětluji jinotaje správně , ale pokud jde o ty dva zbývající sonety , pak jsou zcela negativistické a bezvýchodné a zároveň směřují kamsi zcela mimo realitu .

Když bych ale odhlédl od obsahu a bral na zřetel pouze formu , pak musím uznat , že za tu dobu , co ses vázanému verši věnoval , udělals velký pokrok a vytvořil sis svůj osobitý styl , což se málokomu podaří .

Celkově si ty sonetky ale zasloužily rozhodně více než čtyři body. Takové hodnocení je neobjektivní a skoro to vypadá , žes byl na Písmáku oblííbený ještě méně než já - a to už je co říci .

Máš v plánu ve své tvorbě poračovat ?


Yan73
31. 10. 2018
Dát tip

Musaši, a jaký je tedy Tvůj názor na předložené verše?

Pokud jde o Tvou tvorbu, čet jsem Tě od léta pravidelně, ale jen z mobilu a myslím, že si to drží standardní úroveň (tj. líbí).

 

Ahoj Y.

 


Musaši
30. 07. 2018
Dát tip

Yane,

sám vidíš,že o vázané verše tady není prakticky žádný zájem a taky haiku tady čte naprosté minimum čtenářů..Někteří mi dokonce psali,že když viděli,že se zabývám jen haiku,přestali mě číst.. Nezbývalo mi tedy nic jiného než se vrátit k volnému verši.. Nejspíš ani v této kategorii neprorazím,protože zatím musím smazat prakticky všechno,co vložím,přecejen mne alespoň čte o trochu víc lidí.. Kdybys se mnou chtěl komunikovat o volném verši,budeš vítán.


Yan73
13. 06. 2018
Dát tip

Safiáne,

děkuji za zastavení. Pokud to po sobě s odstupem čtu, tak jsem s tím spokojen. Minimálně snaha byla.

Ahoj Y.

 

 

 


Yan73
13. 06. 2018
Dát tip

Slavomire,

 

snaha byla. Děkuji za zastavení.

Ahoj Y.

 


Yan73
13. 06. 2018
Dát tip

Agáto, pozdě, pozdě...


Yan73
13. 06. 2018
Dát tip

Goro,

Tvou ohavnou kritiku jsem dal přečíst Luciferovi a byl jsem dočasně z pekla uvolněn. Plandající břišní laloky jsem spojil za pomoci kancelářské sešívačky a mířím na Krumlov!

Ještě se setkáme!

Jdu!

Y.

 

 

 


Safián
09. 06. 2018
Dát tip

Krásné. Málokdy se tady něco takového vyskytne.Skvělá a neotřelá práce s tématy.  A to i ve smyslu stavby sonetu. K tomu humor. A to  ne jen tak nějaký přidaný, přímo vrostlý do kmene. Mohl bych ještě chvíli  pokračovat. Ale proč? Je to prostě jiná poezie, než je ta, na kterou jsou tady zvyklí.


sonety mám osobne rád, sám sa pokúšam niečo napísať, len to mám ťarbavé, zosúladiť formu a obsah nie je veru vôbec ľahké...podobnú črtu badám aj u teba, ale dávam tip za snahu a odvahu...len tak ďalej 8-)))


agáta5
05. 06. 2018
Dát tip

taky se vrátím :)) se samurajskym mečem  ještě počkej :)


Yan73
05. 06. 2018
Dát tip

Jitko,

znechucení ne. Zklamání možná trochu v té třetí. Myslivci sice jsou drsní hoši, ale jen na první pohled.

Pokud dojdeš k nějakému závěrečnému výkladu, potom prosím o zprávu.

Dík za zastavení a přemýšlení. Ahoj Y.

 

 

 


atkij
04. 06. 2018
Dát tip
Budu se vracet. Text zatim prevysuje moje moznosti...Studanka ke mne promlouva cimsi znamym, jako bych tusila... Mozna se mylim...basne-sonety s cilenou symbolikou-vzkazy. A mne to prijde dost drsne...vnimam znechuceni, zklamani.

Yan73
04. 06. 2018
Dát tip

Bohužel, krev z mého břicha crčí. Smrt je jistá. Na další zkoušení tak  není čas. Nicméně z druhého břehu zasílám poslední sdělení pro Tebe: "Smysl a logika tam jsou!" 

Ahoj, odcházím Y. 


Gora
04. 06. 2018
Dát tip

Psala jsem ti ne smrtelně vážně:-), ale ten smysl nenacházím, zkoušej dál...


Yan73
04. 06. 2018
Dát tip

Goro,

určitě to neproběhlo, tak jak píšeš. Určitý tvůrčí záměr jsem měl předem a pokusil jsem se ho naplnit. Logiku a smysl mi dílo určitě dává (jsem přesvědčen, že tam jsou) + uvádím, že jsem přemýšlel a zkoušel docela dlouho. Snažil jsem se o metaforu a humor.

Zřejmě jsem ale asi sklamal... Vezmu proto samurajský meč po dědovi a otevřu své mocné břicho (meč visí přede mnou na zdi)

Sbohem! Tvůj Y.

 

 

 

 

 

 

 

 


Yan73
04. 06. 2018
Dát tip

Dodolo,

 

děkuji za zastavení, přičemž uvádím, že minimálně první básnička, nemá blbůstkové provedení. A mám za to, že i ostatní zpracovaná témata jsou spíše vážná, byť je tam pokus o humor.

Dík a ahoj Y.

 

 


Gora
04. 06. 2018
Dát tip

Yane, podle mne je velká škoda, že obsahově básně tak trochu "plácáš", aby se nerozpadly,,,když přitom rozumíš a umíš...jako bych tě viděla - prostě hledáš rým, např.stojí mladý pán. - tak šup, hrůza na ni padla jako jízda u Lipan - nevidím v tom logiku ani smysl...nezlob se


Dodola
04. 06. 2018
Dát tip

Tak trochu v blbůstkovém provedení:)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru