Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šmejdka II

05. 07. 2018
9
10
339
Autor
reinka

Ano, jen jeden den.To jsem si bohužel jenom myslela.

 

Byla jsem šťastna, že mám vše za sebou a „šmejdi“ už se mnou nemají nic společného. Styděla jsem se a bylo mi neskutečně trapně.

Nastoupila jsem nedlouho poté na brigádu, kde jsem u stánku na akci v Litoměřicích nabízela lidem čištění brýlí. Samozřejmě že zadarmo a doufala jsem v prodej jakýchsi spreyů, které mi zvýší podíl na zisku.

 

 „Nechcete vyčistit brýle?“

„Abych Vám viděl líp na kozy?:-)“

 

 „Pane, čistíme zde bezplatně brýle...“

„Se nestarejte!“

 

„Paní, nechcete si nechat vyčistit brýle?“

„Promiňte, ale já jsem tu úplně za jiným účelem.“

„No, to Vás přece nezdrží. Půjčte mi brýle a já Vám je během okamžiku vyčistím. Stačí k tomu obyčejný papírový kapesník.“

„Nechci a děkuji“

Ta byla ještě slušná. Spousta lidí přešla s nevšímavostí a arogantně se ušklíbla. Vůbec se nedivím, bylo nás tu na akci nejméně pět z různých agentur.

 

Proč si pořád představuji nějaké volné zaměstnání bez pracovní doby a se svobodnou volbou života? Nic takového neexistuje... Nechci sedět v kanceláří, nechci sedět u kasy v hypermarketu!  Zkrátka NECHCI!

 

Jenže život je neskutečně pestrý a když si na vás zasedne ve své „trojitosti“, tak se s tím prakticky nedá nic dělat. Nejlíp o tom ví Arabové, dí totiž: „Co se stane jednou, nemusí se opakovat, ale co se stane podruhé, to bude i potřetí“

 


10 názorů

Lakrov
13. 07. 2018
Dát tip

Dočteno. Záměr téhle miniatury je mi v průběhu čtení nejasný.  Jasno do něj vnese až ono závěrečné arabské přísloví (celkem trefné),  leč mám v posledních letech na moudrosti z těchto krajů trochu alergii,  neboť se domnívám, že oni si v tom neštěstí a lamentaci nad ním vlastné libují.  To se autora, doufám, netýká :-)  


Asi jsem moc skeptická, poučená životem: Nic není zadarmo, vždycky na to něco navazuje. Dobře napsáno- tedy popsánoy reakce lidí.


reinka
06. 07. 2018
Dát tip

Brambůrko, já si čistím brýle sama a to podle rady mého kamaráda optika:-))

Karle, teď mě napadlo, že Chinaski zpívají, že nejlepší věci jsou zadarmo:-)))

lastgaspe, nebo snad raději Přemku, Němci věří jen v to dobré? Všechno se může stát i "do třetice všeho zlého"... Ach jo :-(

Všem Vám děkuji za zastavení a za přízeň :-)))

 

 


lastgasp
05. 07. 2018
Dát tip

Vtipně napsaná glosa s orientálním posláním. Co pak, když se to stane i potřetí. Do třetice všeho nejlepšího. Němci říkaji: "Alle gute Dinge sind drei." /T


Lerak12
05. 07. 2018
Dát tip

Lidé jsou už fantastickými výrobky a věcmi zdarma nějak deformovaný. Například v hypermarketech jeden den v tichosti dají do prodeje dražší sušenky s menší gramáží a cenovkou POUHÝCH...

I vše ostře vidět skrze vyčištěné brýle, je někdy bezvýsledné. Ale já tu tvoji pidi vidím jako "dobrou," Reinko. 


Škoda, že jsi nepotkala mme. Občas si ten sprej koupím a brýle si vyčistit nechám. :-) /T


reinka
05. 07. 2018
Dát tip

Kluci, díky... nechcete vyčistit brejle? :-)

 


Čudla
05. 07. 2018
Dát tip

/*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru