Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

T. G. Masaryk: Nacionalism v plechovce

09. 07. 2018
0
2
250

https://www.youtube.com/watch?v=ap9_q0rHEIM

Ježto jsme byli v posledních letech nuceni bezmocně sledovati, kterak český národ každým dnem přichází o svá národní specifika, kterak, jako již mnohokráte předtím, je česká národní povaha vytlačována přílivem cizích, nečeských prvků globálních, importovaných do naší země cizími obchodníky, neznalými našeho specifického ducha národového, kterak jsou tradiční český cynism, antimilitarism a sekularism nahrazovány nečeským fanatismem, agresivitou a pánbíčkářstvím a my jsme nuceni zcela bezbranně přihlížeti, jak je naša vlast zaplavována přílivem cizího a agresivního nacionalismu globálního, kterýž nás plíživě zbavuje našeho specifického národního ducha a tím nás pomalu připravuje o vše, co nás od věků činí samostatným národem, proto chceme dnes protestovati proti všem živlům nečeským, jež jsou v našem národě šiřiteli této cizí agresivní globální infekce a věříme, že náš moudrý národ se jim v účel zachování vlastního tentokráte dokáže postaviti.


2 názory

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru