Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Babička spadla

28. 07. 2018
3
6
459
Autor
Cimanad

Babička spadla

Protože mí rodiče už měli vnoučata, stali se pro nás dědou a babičkou. Jednou mi děda volal do zaměstnání. Lekla jsem se, co se stalo. Vlastnili mobilní telefon, s kterým to moc neuměli a když už volali, tak to muselo být něco moc důležitého.

První slova dědy byla " babička spadla ". Hned mi zatrnulo, co se jí stalo, zda je to vážné.

Znovu se ptám: " Co se stalo"? " Babička spadla ".

"Zavolal jsi ji doktora nebo odvezl do nemocnice"? " Ne, co by dělala v nemocnici"?

" A jak se to stalo"? " Nevím, prostě spadla ".

" Má něco zlomeného"? " Ne, jen spadla".

" Byl jsi s ní, když spadla"? " Ne, co bych tam dělal".

" No a jak teda víš, že spadla"? "Když jsem přišel, tak tam ležela".

" A opravdu se jí nic nestalo"? " Ne, vždyť už jsem říkal, že ne. Přeci ji tam nenechám ležet, jak by to vypadalo"!

" Tak co s ní teda je "? " Dobrý, vždyť jsem ji srovnal".

Tak po této debatě jsem stále vlastně nic nevěděla,  stále dokola babička spadla a on jí srovnal? O čem to mluví?

" A jak jsi ji srovnal " ? " No přece v té skříňce na hřbitově".

Ještě jsem se několikrát zeptala a dopátrala se toho, co se vlastně stalo. Děda chodil do lesa přes hřbitov. Stavil se v kolumbáriu podívat na babičku - manželovu maminku, a zjistil, že fotka, která byla u urny ve stojánku, spadla i se stojánkem na bok. Prostě " babička spadla".

Neumíme si to dodnes vysvětlit, jak se mohla fotka ve stojánku, která byla v uzavřené skříňce bez problémů 6 let, najednou převrátit, prostě spadnout. Tak vše napravil, jak říkal, otevřel dvířka skříňky, spadlou fotku postavil a dalších 9 let fotka stojí a nikdy více nespadla. Jestli tak babička reagovala na dost závažný zdravotní problém svého syna, který byl v té době dlouhodobě v nemocnici?

Když po letech zemřela moje mamka - babička, opět jsme pronajali další skříňku v kolumbáriu, kam jsme urnu umístili,vyzdobili, dali fotku, venku zapálili svíčku. Když bylo vše hotové, při pohledu na skříňku mě polil studený pot. Skříňky jsou očíslované a tato nese - když odmyslím předčíslí operátora - první čtyři čísla mého mobilního telefonu 7275 ..........

Asi je něco mezi nebem a zemí .......


6 názorů

Cimanad
31. 07. 2018
Dát tip

Děkuji za hodnocení, potěšilo.


Kočkodan
30. 07. 2018
Dát tip
Stojím si za tím, ze Babicka spadla je hezký príbeh. :-)

MKbaby
29. 07. 2018
Dát tip
Příběh moc pěkný :-) Jen nepiš mezeru mezi uvozovky a přímou řeč, tečka či jiné interpunkční znaménko patří do uvozovek, ne mimo ně. Přesně jako v komentáři od Karla.

To je hezký příběh. :-) /T


Cimanad
28. 07. 2018
Dát tip

asi, asi, kdo ví ......... děkuji za hodnocení


Lerak12
28. 07. 2018
Dát tip

"Asi jsme něco mezi nebem a zemí."

Úsměvý fejeton!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru