Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak se tričko vytahovalo

16. 09. 2018
7
19
1911
Autor
bixley

Filip hrál fotbal a dával v utkáních spousty gólů. Jeho tričko, které si na zápasy oblékal, na to bylo náležitě pyšné.

„Heč, Filip dal zase gól!“ volalo a vždycky se trochu povytáhlo.

Filip ho měl za chvíli ne pod pás, ale do půlky stehen. A po dalším gólu se tričko zase povytáhlo. Tentokrát bylo Filipovi už skoro po kolena. A tak se stalo, že začalo být najednou Filipovi velké.

„Nedá se nic dělat,“ usoudila maminka, „tohle tričko už nosit nemůžeš, bude ho nosit Kryštof.“

            Tričko tedy začal nosit Filipův starší bratr Kryštof. Ten ale fotbal nehrál, celý den civěl jen do tabletu a tričko se nemělo nad čím vytahovat. Až jednou.

            Za Kryštofem přišel jeho kamarád a řekl: „Jé, ty máš hezký vytahaný triko!“

            Tričko bylo nadšením bez sebe. Tentokrát nechválí jejího majitele, ale přímo je! A zase se radostí povytáhlo. Když tričko Kryštofovi pochválilo několik dalších spolužáků, bylo tričko Kryštofovi dlouhé po kolena.

            „Nedá se nic dělat,“ usoudila maminka, „tohle tričko už nosit nemůžeš, budu ho používat jako noční košili.“

            Potom odnesla tričko  do ložnice. Od té doby se tričko už ven nedostalo, nikdo ho nechválil a nemohlo se vytahovat. Mohlo jen vzpomínat, jak to bylo krásné, když si ho kdysi oblékl Filip a kopl na branku.


19 názorů

bixley
27. 09. 2018
Dát tip

Díky, Lakrove, každopádně je Tvůj nápad inspirativní...


Lakrov
27. 09. 2018
Dát tip

Přezdívka Žirafa měla znamenat, že jejich sestra je vysoká. Za mého mládí byly tímhle slovem vysoké dívky dost často označovány. I jinými slovy byly označovány. V mém minulém komentu se jednalo jen o přirovnání, slovo Žirafa není nutné v textu použít :-)


bixley
26. 09. 2018
Dát tip

Díky, Lakrove, za domyšlení. Ta sestra není špatný nápad, i to, že by na něj hubovala a ono se tím smrsklo. Jenom jsem nějak nepochopila tu žirafu, zda to má znamenat, že jenom byla vysoká nebo že to byla opravdu žirafa s dlouhým krkem a na něm nosila to tričko.


Lakrov
26. 09. 2018
Dát tip

Zdá se mi po dočtení trochu smutná, tahle pohádka a ani nevím,  jestli z té degradace sportovního dresu na noční košili plyne nějaké ponaučení, směřující k tomu, že vytahovat se (tedy pýcha) je špatná vlastnost.  A když se tak zamyslím, kam jinam by tahle bajko-pohádka mohla vést,  napadá mě, nemohli-li by mít oba bratři ještě starší sestru-žirafu,  která by (namísto maminky) tričko nafasovala jako noční košili,  z níž by ovšem byla náležitě otrávená a hubovala by na ni  (tedy na to tričko) tak, až by se smrsklo do původních rozměrů,  žirafě by z něj koukal zadek (což by mohl být zajímavý  pohled pro oba bratry, avšak tričko by to neocenilo) a tak by se (tričko)  vrátilo k původnímu majiteli (Filipovi) a plnilo svůj původní účel, už ovšem  náležitě "životem" poučené, že se nemá chlubit cizím peřím...  I pro větší děti by ta pohádka mohla být, když tak čtu, co ze mně vypadlo...  


bixley
18. 09. 2018
Dát tip

Díky, Fialko.


fialka...
17. 09. 2018
Dát tip

Moc hezké :-)


bixley
17. 09. 2018
Dát tip

Jo takhle. Tak to je přínosná myšlenka. Budu o tom uvažovat...


Myslela jsem spíš, že když ho nikdo nechválí, zmenšuje se tak, jako se zvětšovalo. Tak je to se vším. Co se nepoužívá - zakrní.


bixley
16. 09. 2018
Dát tip

Aleši, to je taky možné. Třeba by se shlíželo v zrcadle a říkalo, že je nejkrásnější. :-)


bixley
16. 09. 2018
Dát tip

Jasně. Mohlo by se srazit v pračce. Otázkou je, zda bylo z bavlny nebo z polyacrylu...

Díky.


MKbaby
16. 09. 2018
Dát tip

Mně se všechny oděvy zmenšují. A dělají to asi z dlouhé chvíle při ležení ve skříni :-)


Mohlo by se začít zmenšovat.:-) /T


Třeba i v té poslední roli najde tričko nějaký důvod k vytahování...:o)


bixley
16. 09. 2018
Dát tip

Opět děkuju. :-)


Gora
16. 09. 2018
Dát tip

Nejen o "vytahování se," také o šetrnosti a neplýtvání...hezké, bixley...


bixley
16. 09. 2018
Dát tip

Taky díky. 


revírník
16. 09. 2018
Dát tip

Chytrá pohádka.


bixley
16. 09. 2018
Dát tip

Díky. :-)


zvedavec
16. 09. 2018
Dát tip

jéj, to je milé :)

dobrý nápad, chcem si zapamätať pre vnučku


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru