Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

terra incognita

Výběr: a2a2a
18. 10. 2018
11
12
994

terra incognita

 

I.

poznáte ten pocit

keď prekročíte hranice

zrazu si všímate nuansy

 

a už beží film porovnávania

 

škoda, že

až za hranicou

vieme, že sme ju

prekročili

 

II.

snažíme sa rozdávať

dobre mienené

rady

a obhajovať si

pozície

 

koľká irónia

relativizovať všetkých

iba seba nie

 

III.

cesty v ostrých zákrutách

trielia k cieľu

 

hľadáme ostrov

ostro obmývaný

ťažkou penou

dvíhajúci sa z hĺbky

modrého labyrintu

 

nedovolí vstúpiť

nečistým


12 názorů

qíčala...z druhej si ťa škrtám 8-))))

a2a2a...som ráz, že si ku mne po dlhšej dobe prišiel...pri I. a II. druhé slohy sú čisté aforizmy, dokážu fungovať aj samostatne, nesúdia konštatujú súd si vytvára čitateľ sám, ak si ho tam našiel, tak sa podarilo 8-)))...veľmy pekne ti chcem poďakovať za výber... dvere máš u mňa stále otvorené (to nie je výčitka, ak si ju tam našiel...tiež sa podarilo 8-)))

haijin....zaujal ma pojem kognitívne estetický....to je, ale na dlhšiu debatu...u teba sa často objavuje, za to palec hore...a vďaka

dodola...báseň, aspoň tak ako ju vnímam, je hľadanie  bez určenia predmetu (samozrejme nadpis niečo napovie, v trakte čítania odkrývaš  atď.) a vôbec nie je dôležité, čo chcel povedať básnik...dôležité je to čo v nej čitateľ nájde, teraz to kvázi vyzerá, ako by som protirečil kognitívno - estetickému čo spomínal haijin, ale reálne sú to ingrediencie, ktoré sa miešajú, v rôznych pomeroch,... niekto má rád koriander, tak pridá ďalšiu ingredienciu 8-))))...treba ale dodržiavať postup 8-)))

lerak12...mal si výluku 8-))))....vďaka


Lerak12
20. 10. 2018
Dát tip

Číst Tě je "jedna báseň!" 


Dodola
20. 10. 2018
Dát tip

Souhlas se všemi třemi. K té první - jakoby byla tak trochu o ztraceném synovi. Když nepřekročíme hranice, něco nepochopíme. Věřím v návraty, v odpuštění. Tomu druhému se asi nevyhneme:-)    U třetí uvažuju, proč nedovolí vstoupit nečistým a z (kon)textu vyplývá, že je to tím ostrým omýváním. Pro někoho samozřejmost, kterou netřeba polopaticky rozebírat, pro někoho ne:)


a2a2a
20. 10. 2018
Dát tip

Třetí podle mne výrazně předčí ostatní dvě, druhá má blíže k aforismu než k poezii, ačkoliv její druhá sloka má co říct, první má též blíže k mudrování díky její poslední sloce, ale je co číst.  Abych byl správně pochopen, chtěl jsem tím říct, že v poezii bychom se měli vyhýbat vynášení jakýchkoliv soudů zřetelně dopovídajícím způsobem. Výběr za třetí text, ale i obsah všech částí.


danny...vďaka...8-))

Norsko 1...pamätám, budem sa snažiť...hádam sa to podarí...

atkij...plurál je tu cielený...všetci sme na tej istej lodi...

Dodola...opravoval som preklep a dopadlo to tak 8-)))...teraz by si to mala vidieť 8-))) 


Dodola
18. 10. 2018
Dát tip

Nevím, proč se mi tvé dílo nezobrazuje


atkij
18. 10. 2018
Dát tip
Zamýšlím se nad užitým plurálem... Asi se dá generalizovat v širším vzorku společnosti, koneckonců každý z nás se do podobných sdělení někdy napasuje a v podstatě i souzním...:)ale i tak...mám radši osobnější linku. Ale i tak fajn.

Norsko 1
18. 10. 2018
Dát tip

Dávám k oblíbeným. Jakobys překonal sám sebe. Vzpomeň si, jak jsem ti říkal, piš něco veselejšího

*


Danny
18. 10. 2018
Dát tip
koľká irónia relativizovať všetkých iba seba nie to je dobrý postřeh, za něj tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru