Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 18-10 (říjen 2018) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 11. 2018
1
24
3828

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ŘÍJEN 2018

 

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v říjnu 2018 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . |K3|Go|la|Le|Ky|La|bi|kv|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . |..|ra|st|ra|ti|kr|xl|aj|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . |..|..|ga|k1|ii|ov|ey|..|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . |..|..|sp|2 |..|..|..|..|
------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+------
1. Zívání............../ lastgasp . |..| 1|..| 3| 2| 3| 1| 3| =13 bodů
2. Holátka ........... / Gora ..... | 3|..| 3| 1|..| 1| 2| 1| =11 bodů
3. Jak paní Růžičková../ Myslivec L |..| 3|..|..|..| 2| 3|..| = 8 bodů
4. Valašsko in natura ./ Kolobajda .|..|..| 2|..|..|..|..| 2| = 4 body
4. Kamínek milenců.... / Movsar ... | 2| 2|..|..|..|..|..|..| = 4 body
5. Erlitztal in natura / Prosecký.. |..|..|..| 2| 1|..|..|..| = 3 body
6. Ráno s dědou ......./ bixley ... | 1|..| 1|..|..|..|..|..| = 2 body
7. Dvě před očima ...../ kvaj ..... |..|..|..|..|..|..|..|..|....


Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za listopad, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

Do neděle 25. listopadu můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

Holátka autora Gora
Valašsko in natura autora Kolobajda
Ráno s dědou autora bixley
Kamínek milenců autora Movsar
Zívání autora lastgasp
Dvě před očima autora kvaj
Jak paní Růžičková šila opravdu moc rychle autora Myslivec Luboš...
Erlitztal in natura autora Prosecký

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla - Jméno autora
2. Název díla - Jméno autora
3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

 

NOMINACE ŘÍJNOVÝCH prozaických děl

 

Do čtvrtku 8. listopadu můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v říjnu 2018.
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Holátka autora Gora
Valašsko in natura autora Kolobajda
Ráno s dědou autora bixley
Kamínek milenců autora Movsar
Zívání autora lastgasp
Dvě před očima autora kvaj
Jak paní Růžičková šila opravdu moc rychle autora Myslivec Luboš...

Erlitztal in natura autora Prosecký

 


Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.

 


24 názorů

Prosecký
27. 11. 2018
Dát tip

Všichni děkujeme Goře.


bixley
27. 11. 2018
Dát tip

Luboši, to nebude potřeba, Tvoje pohádka mě opravdu pobavila. 

Do lesa můžeš, ale jen pro vánoční stromeček!

Také se připojujik všeobecnému blahopřání vítězům. 

Sama jsem žádné body nečekala, takže děkuji těm, kdo mi je dali. 


Gora
26. 11. 2018
Dát tip

Přemku, máš to zaslouženě:-) a díky za přání hezkého adventu, ženy jej prožívají dost hekticky:-(. Těším se, až si u tebe někdy zas "zívnu"!

Prosecký, to koukám, jak ses rozjel! Jsme na PM tým, takže tvé oslavné zvolání patří i Lakrovovi. Jsem přesto potěšena.

Luboši, to o smrkové větvi už jsi tu jednou měl, ale i tak - dobrý:-)


Gratuluji vítězům, jak jsou nademnou a děkuji za všechny hlasy. Mám velmi velkou radost, že jsem třetí, akorát se trochu bojím, že teď vlivem vítězství zpychnu a až půjdu do lesa, tak si vypíchnu oko o smrkovou větvičku. Pro jistotu teď budu pár dní chodit do lesa s potápěčskými brýlemi. Ahoj!


Prosecký
26. 11. 2018
Dát tip

Všichni děkujeme Goře.


Prosecký
26. 11. 2018
Dát tip

Všichni děkujeme Goře.


Prosecký
26. 11. 2018
Dát tip

Všichni děkujeme Goře.


Prosecký
26. 11. 2018
Dát tip

Všichni děkujeme Goře.


lastgasp
26. 11. 2018
Dát tip

Děkuji srdečně všem, kteří si zazívali. Poděkování vlastně patří zejména organizátorce, ale i všem, kteří se zúčastnili a obohatili archivní knihovnu Písmáka o díla psaná srdcem a láskou k literatuře. Přeji vám klidný a spokojený adventní čas. 


K3
26. 11. 2018
Dát tip

Blaho-přeji vítězům.


Prosecký
26. 11. 2018
Dát tip

Blahopřeji lastgaspovi. Myslí, že zvítězil právem. Já jsem s žádným umístěním nepočítal. Moje próza byla spíše "ohlasem" na Kolobajdu,a  jak se ukázalo podle diskuse, navíc ohlasem nepochopeným. To je asi mojí chybou. Tak jsem za páté místo vděčný.


Lerak12
26. 11. 2018
Dát tip

Super a gratulka! Soutěžícím na stupínkách vítězů to opravdu moc sluší! 


Gora
26. 11. 2018
Dát tip

Gratuluju lastgaspovi k prvnímu místu a Myslivci Lubošovi ke třetímu!

Díky všem, zejména hodnotícím čtenářům.


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO

Následuje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ŘÍJEN 2018


kvaj
24. 11. 2018
Dát tip

1. Zívání autora lastgasp

Vtipné a zábavně podaný originální námět.

2. Valašsko in natura autora Kolobajda

Přes ponekud popisný úvod se povídka přehoupla do humoru a bavila mě.

3. Holátka autorky Gora

Výborná zkratka a sevřený příběh.


bixley
23. 11. 2018
Dát tip

Také jsem o pořadí dlouho přemýšlela.

1. Jak paní Růžičková šila opravdu moc rychle autora Myslivec Luboš

- skvělá pohádka pro dospěláky

2. Holátka autora Gora

- hezky a současně zasvěceně zobrazené problémy stáří

3. Zívání autora lastgasp

- takového příbuzného bych chtěla mít!


Lakrov
23. 11. 2018
Dát tip

Na říjnovém kole soutěže Próza Měsíce shledávám za potěšující to,  že se v něm sešlo několik próz ryze humorných. Tento fakt měl pak základní  vliv na mé bodové hodnocení. Vybrat tři byl tentokrát nelehký úkol.  

VYBRANÉ:

Zívání autora lastgasp:  V zájmu o udržení "anonymity posuzovaného díla" nečtu hlavičky se jménem  autora a názvem díla, tudíž se nedozvídám ani kategorii či podkategorii,  ale v tomhle případě od začátku tuším (doufám že správně) že se jedná o povídku  humornou. Zprvu jemně, chvíli to dokonce vypadá na melodrama, ale od poloviny  se jemný humor přiměřeně stupňuje tak, že se místy směju skoro nahlas.  Myslím, že by bylo hezké slyšet tenhle text jako mluvené slovo s náležítým  přednesem, říkám si a vybavuji si někdejší povídky Š+G.

Jak paní Růžičková šila opravdu moc rychle autora Myslivec Luboš...:  Docela se bavím, zvlášť při větě  ...To je dobře, že jsi Luboš a ne Honza, Jirko...  Akční scéna je jak z italské komedie, pokud má čtenář potřebnou představivost.

Holátka autora Gora: Melancholicky něžná miniatura, navozující zvláštní atmosféru jakéhosi  smíření se se stářím.

 

OSTATNÍ:

Valašsko in natura autora Kolobajda:  Z počátku si sice říkám, že je to jen jakýsi prostý přepis podrobného sledu  víkendových událostí, ale s postupem čtení zjišťuji, že číst mě to baví  a tím bavím mám na mysli, že to vede k úsměvu, což byl jistě i autorův záměr,  takže se to povedlo. Výhrady kupodivu nemám ani k pasáži psané v nářečí,  ba naopak -- právě tahle pasáž onen humor umocňuje, stejně jako zmínka  o nepovedené (nevložné či od Japonců nezískané) fotce. Srnu-li to tedy,  tak první stránka vyvolává trochu rozpaky, ale pak se polarita rychle  obrací k plusu.

Dvě před očima autora kvaj:  První snímek (...Hra na děti...) je taková zvláštně zastřená "momentka",  které poslední věta (...Ještě mi zbývá ale kousek noci...) dává nový rozměr.  V ...Mimoúrovňovém dialogu... zas od začátku shledávám erotický náboj,  takže první dojem po dočtení je, že k sobě ty dvě "kapitoly" nepasují.  Budu-li je však chápat jako dva snímky, tvořící seriál, pak vlastě pasují.

Ráno s dědou autora bixley:  Pohnutku vedoucí k sepsání toho textu schvaluji stejně jako atmosféru, jakou  ten text svým způsobem podání přináší. Co trochu postrádám, je dějová linie,  aspoň jakýsi náznak, který by mohl vyplynout třeba z posledních několika vět.  Tak, jak je to zakončené teď, to působí "useknutě".

Kamínek milenců autora Movsar:  Obsahuje spoustu zajímavých slov či poetických slovních spojení.  Nejvíc mě oslovil ...Podzim za městem... a pak poslední věta, o jejíž trvalou  platnost se ovšem obávám.

Erlitztal in natura autora Prosecký:  To, jak mají dva sousedící národy rozdílný pohled na svět, je zajímavé téma.  Způsob, jakým je to popsáno v téhle povídce je takové prosté vyprávění,  které neorazí, nepotěší, nerozesměje.


Kytiii
22. 11. 2018
Dát tip

1. Zívání autora lastgasp 

2. Erlitztal in natura autora Prosecký

3. přečetla jsem všechny, ale už třetí nevyberu - nejsou třeba špatné, ale do povídky měsíce (dle mého) nepatří...

Mezi jedničkou a dvojkou jsem díla několikrát přehodila - ale nakonec Zívání vyhrálo díky lehkosti podání.

 


Lerak12
18. 11. 2018
Dát tip

1. Zívání ... autor Lastgas.

Pěkně zpracované téma a zejména s pěknými niancemi humoru. Taková dílka jsou moje slabost.

 

2. Erlitztal in natura... autor Prosecký.

Svěží a zajímavě provedené dílko, které mě fakt zaujalo.

 

3. Holátka... autorka Gora.

Kvalita zpracování  a zajímavé téma, které nelze bez povšimnutí přehlédnout.

 

Mezi některými dalšími jsem dost váhal. Nakonec mě zmínka K3 o "spravedlivém" rozhodování dost zmátla. Já mám to umístění jen dle svého svědomí, že jsem vše posoudil podle svého literárního laického přehledu. Tak snad mi ostatní prominou.      


lastgasp
11. 11. 2018
Dát tip

1. Holátka autora Gora

Velmi emotivní poetické vyprávění. V několika větách se promítá celý život s lidskou shovívavostí, úctou a utrpením až do samého konce.

2. Valašsko in natrua autora Kolobajda

Vtipně, naturalisticky popsaná žranice, povzbuzuící chuťové buňky až nezřízeně. Vnímavě uvedené do prostředí rázovitého Valašska v konfrontaci s návštěvníkem odjinud.

3. Ráno s dědou autora bixley

Dal jsem nakonec přednost dědovi před paní Růžičkovou, skvělou moderní pohádkou. Živý obraz člověka žijícího ve svém světě s trpělivou opatrovatelko mi připadl v realitě bližší.


Gora
09. 11. 2018
Dát tip

1. Jak paní Růžičková šila opravdu moc rychle autora Myslivec Luboš...

2. Kamínek milenců autora Movsar

3. Zívání autora lastgasp

Myslivec se ve své próze nechal tak krásně unést fantazií, že mu "přišívám" první místo. Movsar znovu prokázal vysokou úroveň svých miniatur, které je radost číst. Lastgasp v jedné ze svých nejlepších povídek překvapil velkým smyslem pro humor a  jeho dokonalé využití v příběhu.

Pomyslné čtvrté místo u mne obsadila bixley - klobouk dolů nejen za schopnost vylíčit bez sentimentu péči o těžce nemocného člověka. Páté nastejno Kolobajda a Prosecký v podobně laděných povídkách. Kvajovy mini beru jako zajímavý prozaický experiment, na nějž si teprve zvykám.

 


K3
09. 11. 2018
Dát tip

1. Holátka - Gora

2. Kamínek milenců - Movsar

3. Ráno s dědou - bixley

Přiznávám, že mezi jedničkou a dvojkou jsem se dlouho rozhodoval, řadil bych je na stejnou úroveň, ještě ráno jsem byl pro Movsara, díky poetice, obsahu i formě. Nakonec jsem dal přednost Goře ze stejných důvodů. Rozhodla ucelenost textu i vlastní příběh.

U třetího místa jsem se rozhodoval mezi Ránem... a Zíváním. To je sice propracovanější, rozodla závažnost textu, který mi připoměl vlastní nedávné starosti. Původně jsem ale chtěl dát kvaje a jeho Dvě... Někdy je těžké rozhodnout se správně. Věřím, že výsledek sčítání bude spravedlivý.

 


NOMINACE BYLY UKONČENY

Následuje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ŘÍJEN 2018


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru