Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak drozd zpíval z listu

05. 11. 2018
7
16
1485
Autor
bixley

Drozd, kos a špaček se slétli na buk, aby si zazpívali své podvečerní trio.

"Pánové, včera jsem viděl něco pozoruhodného," začal hned drozd poté, co se přivítali.

"Nepovídej!" řekl kos. "Totiž povídej."

"Letěl jsem nad parkem a tam chystali jakýsi promenádní koncert. Byli tam tři hráči, stejně jako my. My ale jenom zpíváme, oni hráli na hudební nástroje, jeden na housle, druhý na violoncello a třetí na klavír."

"No a?" opáčil nedočkavě špaček.

"No, a před sebou měli listy papíru, kterým říkali noty.."

"Jů, a jak ty noty vypadaly?" ptal se kos.

"Jak bych to... zkrátka na nich byly namalované rovné čáry a na nich něco jako mouchy, červi a housenky."

"No teda!" rozdurdil se špaček. "Neokopírovali to od nás?"

"Vidíš, to mě nenapadlo," uvažoval drozd. "Ale zaujala mě jiná věc: říkali, že budou hrát z listu."

"Z listu?"  vykulil  oči kos. "Jak to mysleli?"

"Těžko říct," pokračoval drozd. "Ale řekl jsem si, že bychom taky mohli zpívat z listu."

Špaček i kos na něj překvapeně pohlédli. "A jak to myslíš ty?"

"Pánové, jednoduše. Copak tady na buku nemáme listy? Budeme zpívat tak, aby se na těch listech mouchy a housenky objevily. Podobně jako u lidí."

"Ahá," pochopil kos. "Ty chceš, abychom zpívali trochu jiné melodie, které by hmyz přilákaly."

"Přesně tak," přisvědčil drozd.

Teď pochopil i špaček a zcela se pro drozdovu novinku nadchl.

A drozd se dal do zpěvu. Vytvořil úplně novou melodii, kterou ještě nikdy nezpíval. 

Pak se do zpěvu dali i kos se špačkem. Takové melodie ještě nikdo od nich neslyšel. Po chvíli přiletěly zvědavé mouchy a přilezly housenky. 

Zatímco naše zpěvné trio bohatě večeřelo, říkali si lidé pod bukem:

"Dneska ti ptáci obzvlášť krásně zpívali!" 

 


16 názorů

bixley
18. 03. 2021
Dát tip

Díky.


Jamardi
18. 03. 2021
Dát tip

To je milé :)


bixley
19. 12. 2018
Dát tip

Díky, Lakrove. :-)


Lakrov
19. 12. 2018
Dát tip

Roztomilé. Hned od začátku mě to baví číst (to kvůli "zoofilii")  a konec přinášející onu mezidruhovou komunikaci je moc pěkný.  Tip.  


bixley
06. 11. 2018
Dát tip

Díky. No ten čáp by tam opravdu chyběl! :-)


Dagmaram
05. 11. 2018
Dát tip
Ještěže nezačal zpívat čáp a nezačaly pršet žáby:-) Milé povídání :-)

bixley
05. 11. 2018
Dát tip

Ro jsem ráda, Evži. :-)


Tak to mě pobavilo. :-))) /T


bixley
05. 11. 2018
Dát tip

Díky, fialko. :-)


fialka...
05. 11. 2018
Dát tip

Moc pěkné :-)


bixley
05. 11. 2018
Dát tip

Fajn přídavek, Aleši. :-) Díky.


datel se snažil tˇukat do rytmu, ale neudržel tempo, tak dostal na budku...


bixley
05. 11. 2018
Dát tip

Díky, Kočkodane, i za tu opravu. :-)


Kočkodan
05. 11. 2018
Dát tip
To je pekná ptákovina. ;-) Pernatci mi pripomneli Dominga, Carrerase a Pavarottiho. A tipuji si, ze drozd spíse prisvedcil nez přisvědřil. (zase mrknutí)

bixley
05. 11. 2018
Dát tip

Díky, Goro. Odhalila jsi můj záměr... :-)


Gora
05. 11. 2018
Dát tip

Ptáčci šikulové a ty také:-) List jako dvě možnosti výkladu je opět dobrý nápad. Závěrečná věta moc fajn.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru