Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V baru

05. 11. 2018
8
27
1112
Autor
Yan73

Ošklivá minulost se páří
s budoucností. Je ráno, tma.
Barový neon do ní září
a přítomnost je těhotná.

Kořalka v hrdle hoří jako
vysoký pece Uralu.
Těhotnou přítomnost chlast nakop.
Rodí. Bez epidurálu!

A minulosti otročí.
Slzy se derou do očí.
Na ranním nebi blednou hvězdy.

Barmanka píše do tweetu:
„Tři starý vraky kotví tu!“
A na áčku už metro jezdí.


27 názorů

Yan73
21. 11. 2018
Dát tip

Upravil jsem první strofu.

Její původní znění je zde:

Ošklivá minulost se pářís budoucností. Plod těhotnápřítomnost zas dá. V baru zářínalitý panák. Až do dna!

 

Děkuji za trpělivost Y.


Yan73
08. 11. 2018
Dát tip

To by tam nebyl rým. Já jsem to ale myslel jako srandu. Ale tak jak to píšeš to smysl dává.


Musaši
08. 11. 2018
Dát tip

I White občas pravdu má . Mám ale jisté výhrady k tomu , jakým způsobem tu pravdu sděluje poostiženému autorovi .

...a napsal bych " na pultě hoří ohnivá voda" 

nebo taky - "v puse mu hoří ohnivá voda" 


Yan73
08. 11. 2018
Dát tip

:)

Byl jsem v pokušení mu nabídnout: "V baru září ohnivá voda"

No, ale myslím, že měl pravdu a zajímá mě jeho názor na upravenou verzi.

 

 


Musaši
08. 11. 2018
Dát tip

Jen tak pro pobavení ,aby Whitesnake věděl , jak doopravdy vypadá archaická manýra :

 

Tři staré vraky kotví tu

jež nesní svatém o Vítu

spíš nad číškou se zasní 

oo archaické básni

 

 


Yan73
08. 11. 2018
Dát tip

Musaši, dík za zastavení. Ahoj Y.


Yan73
08. 11. 2018
Dát tip

Goro,

dík za zastavení. Ahoj Y.

 


Musaši
07. 11. 2018
Dát tip

Mně se to líbí . Je to takové - ze života . Napadla mě taková improvizace ,že ji zkusím dát do haikárny . Třeba se někdo pobaví . Pak to zas smažu.    Tip.


Gora
07. 11. 2018
Dát tip

Yane, ano, určitě lepší!


Yan73
07. 11. 2018
Dát tip

Agáto,

asi už jsem starej a moc nezlobím. Dám už jen dvě tři piva a jdu spát.

Připadám si jako skoro až usedlej fotr (zřejmě proto, že jsem:))

Dík za zastavení a za přízeň. Ahoj Y.

 

 

 


Yan73
07. 11. 2018
Dát tip

Goro, viz má reakce Bílému hadovi.

Dík za zastavení, ahoj Y.


Yan73
07. 11. 2018
Dát tip

Whitesnaku,

přesvědčil jsi mě. Tvé výhrady směřovaly vůči první sloce, pročež jsem ji celou předělal:

 Minulost svírá jako kleště.

Budoucnost ukazuje tvář,

která tě děsí. Dáš si ještě?

Že nebudeš pít? Lžeš! Jsi lhář!

 

Zbytek básně byl tvé kritiky ušetřen. Přemýšlím, zda to bylo proto, že ti došel dech při cupování první sloky anebo, že dál nemáš výhrady.

Tvůj případný názor by mě samozřejmě velmi zajímal.

Dík za zastavení, ahoj Y.

 

 

 

 

 


agáta5
07. 11. 2018
Dát tip

slyším v tom Damiena, autora, kterého můžu furt... epidural je skvělej!  celej tenhle verš mě uchvátil. Mám ráda zlobivý kluky, co se s tím nemažou a raděj se namažou. domů bych je nechtěla, ale takhle ve snu... jj..


Gora
07. 11. 2018
Dát tip

White má podle mne pravdu v tom, že píšeš zbytečně archaicky...je to škoda!, neboť rýmování ti jde solidně...


Whitesnake
07. 11. 2018
Dát tip

Ty bys řekl a já bych řekl... takhle jednoduché to je.


Yan73
06. 11. 2018
Dát tip

Whitesnaku,

 

nejsem si jist, zda jsem Ti poslal avízo, tak Ti ho posílám ještě jednou - mou odpověď najdeš výše.

 

Dík a ahoj Y.


Yan73
06. 11. 2018
Dát tip

Dodolo, dík za zastavení. Ahoj Y.


Yan73
06. 11. 2018
Dát tip

OK, smazat to můžu vždycky.

Nicméně, řekl bych, že v "baru září nalitý panák", je poměrně přesné vyjádření. Před rokem jsem v něm zkejsnul do rána a takhle si to pamatuji - tj. panák s čirou tekutinou, ze kterého se odráží, vychází, nebo nevím co, nejsem fyzik, světlo v jinak tmavém baru. Já ho vidím.

Řekl bych též, že alkoholik může mít ošklivou minulost, která ovlivňuje jak budoucnost, tak i přítomnost - tedy nic pěkného. To jsem se snažil a chtěl vyjádřit.

Dík za zastavení, ahoj Y.

 


Dodola
06. 11. 2018
Dát tip

Tvůj nezaměnitelný rukopis, opravdu trochu drsné, ale ne až tak jako svého času ta líbačka se sovětskými soudruhy :-)


Whitesnake
06. 11. 2018
Dát tip

Pěkné přesahy... leč archaické: Plod těhotná přítomnost zas dá?????? A pak "zářící panák na baru"? Tohle je příšerná manýra :-(


Yan73
06. 11. 2018
Dát tip

Děkuji za zastavení a za přízeň!

Jitko,

dík za inspiraci. Zůstanu ale zatím u vázaného verše a zvoleného formátu. Napadla mně čtyři témata, která zkusím časem zpracovat. Třeba tě to zaujme více. 

Své dílo jsem prošel a udělal jsem změnu ve třetím a čtvrtém verši, kde jsem měl původně "Neon září, panáky taky" což jsem nahradil  původní zamýšlenou variantou "V baru září nalitý panák." Mám za to, že neon tam byl navíc.

Dík a ahoj Y.

 


Kočkodan
05. 11. 2018
Dát tip
Také jsem si nemohl nepovšimnout zakončení veršů, která párově žijí v symbióze nejsymbiózovatější.

drsnost z toho kouká na všechny strany...podepřeno skvělým rýmováním (pece Uralu/ epidurálu, do tweetu/kotví tu ...) smekám.


atkij
05. 11. 2018
Dát tip
Yane, dusná atmosféra, baví mě. Ale kdybys tentokrát vynechal některé rýmy a použil třeba smíšený verš, odlehčí, ale nevnucuju:) Náznak... Ošklivá minulost se páří s budoucností. Plod těhotná přítomnost zas dá. Panáky taky. Až do dna! Kořalka v hrdle hoří jako vysoký pece Uralu. Přítomnost rodí. Bez epidurálu! A minulosti otročí. Na ranním nebi blednou hvězdy. Barmanka píše do tweetu: „Tři starý vraky kotví tu." A na áčku už metro jezdí. Za obsah tip.

Lerak12
05. 11. 2018
Dát tip

Vynoříš se jak vlna. Ale když zavlníš tak je to dobrý.


Yan73
05. 11. 2018
Dát tip

Zmínil bych i délku:)

Dík za zastavení, ahoj Y.

 


Gora
05. 11. 2018
Dát tip

Podle mne nemáš problém s veršováním samým, ale s tématy...ale zas musím vyzdvihnout posun - od starých /a zvláštních/ žen k tweetující barmance...a rým pece Uralu - epidurálu je originální:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru