Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

neadresná zlost

20. 11. 2018
12
24
1567
Autor
liška_

vločky kloužou po skle

chomáče na větvičkách

ten hmatatelný neklid cestujících

když vlak zastaví uprostřed lesa

něco jim násilně narušilo cestu

chlap vedle přežvykuje neadresnou zlost

vedle profičel rychlík

‘Máme rozbitou mašinu’

 

 

jitrný jas

přefiklý drátem

nesmělý první sníh

Mračč


24 názorů

Musaši
22. 11. 2018
Dát tip

Vlakenky taky píšu a to docela často . K některým detailům básničky bych mě výhrady ,ale celkově je to pěkná náladovka Tip.


Whitesnake
22. 11. 2018
Dát tip

Mně se strašně líbí ono "přežvykování neadresné zlosti"... jaká úleva po všech archaismech minulého dne, tohle je postmoderní a tak filigránské, že už to přesahuje míru. Tohle spojení je tak okázalé, až je BLBÉ!


liška_
22. 11. 2018
Dát tip

Jitrný jas : takový ten specifický ranní svit slunce - mozna je to novotvar ;)

Mrač - je název obce + slovo samo o sobě má nějaký význam a náladu. nevim zdali se dá mluvit o experimentu - ale cele to vychazi z toho ze ten druhej text je a la haiku a jde tam o ty vrstvy. zákl. obraz - necim narusen/pozmenen, upřesněn stav - umístění.


Yan73
21. 11. 2018
Dát tip

Nevím, co je jitrný, přičemž z google mi vyjede, že je to jen přijmení.

Jinak vlakenka se mi líbí. Ahoj Y.

 


black8
20. 11. 2018
Dát tip

nie je to báseň diamant, ale je tam pár zaujímavých obrazov a autorka ma potenciál sa vybrúsiť :-) *


a2a2a
20. 11. 2018
Dát tip

Haijin - Proti gustu žádný dišputát


a2a2a
20. 11. 2018
Dát tip

Nemá ty drobné nedostatky, které jsm zmínil zde. Zborova báseň je po celé své ploše vyrovnaná ve výrazu, bez jediného klišovitého obrázku a navíc se smysluplným závěrem, akcentujícím každodenní všednost, zatímco zde je druhá sloka spíše lyrickým dovětkem trochu sice vyrušeným slovem ...mrač..., které však spíše ruší zdáním experimentu.


liška_
20. 11. 2018
Dát tip

díky za kritiku a postřehy - zvlášť za hlubší rozbor a2a2a u obou posledních textů.

Norsko1: rozbila se mašina a někoho to naštvalo.


Norsko 1
20. 11. 2018
Dát tip

A to se fakt nic nestalo?


Gora
20. 11. 2018
Dát tip

Za přežvykujícího chlapíka:-)) a hmatatelný neklid...


a2a2a
20. 11. 2018
Dát tip

je evidentní, že máš sklon sklouzávat k lyrice, což z mého pohledu je jen sympatické a snažíš se vyhnou kýčovitým obrazům, ne však důsledně, např. ...jitrný jas... nebo první dva verše. Všiml jsem si i v několika dalších tvých básničkách, že máš potenciál v průběhu času svůj styl vybrousit, zvláště když ho obohatíš i o hmatatelnější obsah než jen popis nálady. Také obraz ...Mrač... na konci je víc experimentální než poetický.  Na druhou stranu např. verš o nazlostěném chlapovi je bezvadný a lze i pozorovat navozenou atmosféru.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru