Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na oddělení

22. 11. 2018
0
1
152
Autor
Edlin

Nejdřív viděla strop, bílou plochu nad svým tělem, i když si nebyla jistá, jestli vidí správně, když otočila hlavu, všimla si totiž ještě zvonečku na zdi. Hlava zdravotní sestry s barevnou diodou. Na stolečku vedle postele měla dioptrické brýle drahé módní značky, ale nic víc, žádnou fotografii rodiny, žádné pomeranče. V puse cítila hořkou pachuť, začala ji bolet hlava, když se snažila vzpomenout si, jak se sem dostala. "Dobré ráno," do pokoje přijel vozík, za kterým se usmívala uklízečka ve žluté uniformě s visačkou. Nečekala na žádnou odpověď a pustila se do vytírání šedavého linolea. Slečna v posteli se na ni jen pousmála, pak zavřela oči a usnula, ne však na dlouho. Za čtvrt hodiny přišel do pokoje sanitář, zadobréránoval, když viděl, že slečna spí, zamračil se, přišel blíže k posteli a zopakoval pozdrav o něco hlasitěji.

Později toho dne seděla slečna na pokoji u stolku a dívala se tupě před sebe, byla moc ráda, že se dokázala sama umýt (ty méně schopné myli sanitáři). Dříve pracovala jako pečovatelka a i chvíli jako sanitářka, takže moc dobře věděla, co by ji čekalo a nechtěla v životě zažít úplně všechno. První ranní vizitu absolvovala poněkud v rozpacích, přišla zdravotní sestra s mladým doktorem, tak mladým, že slečna měla neochvějnou důvěru v jeho nevyzrálost a nezkušenost. Ptal se jí, jak se vyspala, jak se cítí, moc nevěděla, co mu má říct, ale vždycky byla zvyklá říkat pravdu, takže řekla "dobře" a "nepamatuji se, jak jsem se sem dostala a děsí mě to" a pár dalších věcí. Pan doktor si celou dobu dělal poznámky.

Nejvíc jí vrtal hlavou její stolek a skříně. Nikde nic. No, měla své brýle, pak tu byla ještě peněženka, ošuntělá kožená s občankou. Aureola Elisová. Co za rodiče dá dítěti jméno Aureola ?


1 názor

Gora
23. 11. 2018
Dát tip

Ahoj, ten děj je dost zmatený. Nerozumím třeba tomu, zda hlavní postava je ta slečna - jestli ona v prvních větách...viděla strop, bílou plochu nad svým tělem ...

nebo ještě jiná postava, která pozoruje slečnu...také nevím, jestli se tam jednalo o amnézii, když si vzpomínala, jak dělala sestřičku, ale nevěděla,jak se do nemocnice dostala...

...jak se vyspala, jak se cítí, moc nevěděla, co mu má říct, ale vždycky byla zvyklá říkat pravdu, takže řekla "dobře" - když byla zvyklá říkat pravdu a teď nevěděla, co má říci, že řekla - dobře - rozumíš, když to sama nevěděla...nelogické

uvidíme, jak to bude dál:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru