Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pábitel

08. 12. 2018
1
2
326
Autor
Orchi

Pábitel je hlazen dlažební mramorovou kostkou,

jejíž struktura mu připomíná zrníčka máku.

V makové buchtě. A ještě víc v makovce.

Pábitel je hlazen těmito chuchvalci máku, nestřídavě rozházenými v dlažební kostce, stejně tak,

jako je milovník zimy a mraziva přikován k pohledu na padající chuchvalce vloček.

Padající na jeho zmrzlé rty pod rudým nosem.

A taky na větve.

Na holé spící větvě uprostřed šedavé krajiny.


2 názory

vesuvanka
09. 12. 2018
Dát tip

Pěkná a zajímavá myšlenka, ale v prvním verši bych vyměnila mramorovou kostku za žulovou. Spíše žula, která je na pohled kropenatá, svojí strukturou připomíná makovec se zrníčky máku. Žula je hrubozrnná hlubinná vyvřelina s většími krystaly, zatímco mramor (přeměněný vápenec) má jemnější strukturu, a často mívá kresbu. 


Gora
09. 12. 2018
Dát tip

Ahoj, Orche...pábitelství je poetické slovo, snažíš se ve svém volném verši přiblížit je, ale ten způsob, který jsi užila, se mi nezdá příliš šťastný...

Už první verš. Hlazen dlažební kostkou? Tvrdé hlazení...

Druhý verš dejme tomu, ale třetí - čtvrtý - samý mák, makovka:-), chuchvalce máku - opravdu přemakováno...

Nestřídavě a mrazivo mi nesedí ...

Opakování na větve -  a podruhé s několika nenápaditými adjektivy /holé, spící/ - ani dva poslední verše mne nezaujaly

Myšlenka celkem dobrá, ale provedení je slabší...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru