Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

linka č.3

14. 12. 2018
24
41
834
Autor
aleš-novák

student na pražské vysoké škole píše svému otci, bohatému kuvajtskému šejkovi: všichni mí spolužáci jezdí do školy tramvají, proč já musím jezdit autem?

Otec na to: dobře synku, pošlu ti nějaké peníze, kup si taky tramvaj...

 

Městem se jeho vůz posouvá skoro krokem. Zastavit. Otevřít. Zazvonit. Zavřít. Příští stanice Jindřišská. Nemá kam spěchat, vždyť dostal doživotí. Sedí téměř nehybně, jako by byl součástí toho stroje, který ovládá, modrou pletenou vestu otisknutou do modré polstrované sedačky.

Občas rutinně navlékne oblýskané rukavice, pomalu vystoupí a dlouhou železnou tyčí přehodí výhybku.   Kobylisy. Konečná stanice. Prosíme vystupte. Čas na kafe a cigáro s dalšími tramvaječníky.

Černé lakované boty se mu blýskají ještě o něco víc než jeho červený vůz. Než usedne do řidičské kabiny, zhluboka se nadechne, rukama v bílých rukavicích si odhrne šosy fraku a zaposlouchá se do hlasů města.  Jako dirigent s úsměvem majestátně kyne cestujícím na Svratecké.

Miluje tuhle symfonii města psanou  každý den na stejných linkách a přesto každý den jinak znící.  Na konečné v Bystrci lehkým dotykem probudí slečnu zavinutou do kokonu šály a galantně jí podá ruku při sestupování po schůdcích. Na rozloučenou lehce pozvedne cylindr. Potkali jste už šaliniéra?


41 názorů

Musaši
17. 12. 2018
Dát tip

Když jsem bydlel v Brně , často jsem jezdil tramvají i v noci . Jednou se šalina zastavila na Pekařské , tam co se jistá paní propadala do díry a našla se tuším až za třicet let a šaliniér povídá  : dál to nejede . Šalina je polámaná . - Inu Pražák by asi nepochopil " vo co go " .


Kolobajda
17. 12. 2018
Dát tip

Opět jedna velmi vyvedená. Krátká a vtipná...   : -))  /**


Kočkodan
16. 12. 2018
Dát tip
Neboj Hani, já nic pít nebudu. A ušlápnutý už stejně 60 let jsem...

Silene
15. 12. 2018
Dát tip

Kočičáčku, nejezdi, ušlapou tě! To platí ve špičce ještě i dnes!


Kočkodan
15. 12. 2018
Dát tip
Z vašich komentářů mně málem spadla kladk... sanice. Připadám si trochu jako na slepé koleji. Asi se pro uklidnění svezu v Šimkově a Grossmannově povídkové tramvaji. (tr)olejovitý, spíše šmírácký, smajlík

odpojit od přístrojů? to je až krajní možnost...: o)


Silene
15. 12. 2018
Dát tip

Aleši:), jo! Ten je také nepřekonatelný,( jen tam chybí to mužsko - ženské téma.)

A děkuji ti za požehnání, kdyby už se to přec jen nedalo vydržet, prostě mi vyškubněte připojení z routeru, nó... a bude.


z podobného soudku je i Prodavač od Michala Tučného...:o)

za svou hyperaktivitu se neomlouvej, jinak docela klidnému Písmáku to může jen prospět...:o)


Silene
15. 12. 2018
Dát tip

(A sebekriticky uznávám, že občas jsem pěkně ukecaná a mám slušnou vyřídilku, ale v rámci té na youtube spouštěné hudební produkce - tohle mě uklidnilo. Ještě v normě.)


Čudla
15. 12. 2018
Dát tip

Pěkné /*


Silene
15. 12. 2018
Dát tip
Aleši, jakožto nelyžník jsem myslela jen na vlečný vůz tramvaje, to je také docela vtipná představa. Mimochodem, pamatuji, kterak jeden chlapík z pekařské avie dycinky s respektem říkával, vy voe, stihnu to, ale musim si hlavně dát na tý křižovatce bacha, to tak, aby mě ještě sejmula ňáká rozhulená devítka z Řep! (Taky z logiky věci často dost spěchali a bylo jich občas za volantem dost.. Oni že zasejc sjížděli z toho sešupu Bucharovy na křižovatku s Plzeňskou...) A potom na to uhrančivé klopení v zatáčce po jedné stopě při sjezdu služebních vozů Táborskou, kdepa, ti tramvaječníci jsou leckdy pěkní divoši, souhlasím s Petrem! (A coby zasloužilá pamětnice se kryju před hrstí písku!)

ale kdeže...anekdota z prologu nijak nesouvisí s porovnáním linek č.3 v obou českých městech...jen navozuje téma...:o)


Petr333
15. 12. 2018
Dát tip

Už jsem to Aleši psal Sil. Představa tramvajáka ve fraku z Kuvajtu mě rozesmála. Ale tou národností zase tak vedle nejsi, divil by ses kdo všechno dnes brázdí tramvají koleje Prahy.


Petr333
15. 12. 2018
Dát tip

Silene...ty uličnice. Neboj, nikdo Tě  za avíčko, za flígr vysazovat nebude.I když ta představa jak Tě tramvaják v saku na konečný pakuje mě rozesmála. 


vlek zájmů...:o) jako lyžař amatér se usmívám...:o)


Silene
15. 12. 2018
Dát tip

(...a taky jsem mohla napsat ve vleku zájmů písmáckých žen, sakra, musím se zdokonalit!)

A ještě k tomu upilovat něco latiny k obědu... Tak já frčím! Radči nezvu, na tos i s rodinou příliš oblíben.


tak tak...:o) nedá se to stihnout všechno...hlavně musím sledovat přímé konkurenty jako je Kočkodan, Lerak a další...  ale nakouknu i k Petru3x3, abych věděl...

ars longa, vita brevis...:o)


Silene
15. 12. 2018
Dát tip

(Ech, jsem to ale naiva, dyk je to nabíledni, jsi pořád v zorném poli zájmů písmáckých žen, na muský nemáš čas!)


Silene
15. 12. 2018
Dát tip

No jéje, aby nebyl! Aleši, ty ho nečítáš?

(A propos, jsem to mohla napsat ještě líp - budu vyloučena z přepravy!)

 


Petr je taky tramvaječník? :o)


Silene
15. 12. 2018
Dát tip

Kočičáku,

a tak to já jsem zrovna ve svý voráchlosti černýho pasažéra sáhla po nemožném, a sice rozhodla se Petrovi tímto příspěvkem zaslat avi. Dyk to je pomalu, jak bych si zakoupila řádnou SMS jízdenku!

Ps. Kopeckopců (alešovo:)), filosofický smajlík, co se mi může stát horšího, než že mě čapne za flígr a na konečné bez rukaviček vyrazí?


Norsko 1
15. 12. 2018
Dát tip

Znám to s autobusem

:-)


Josephina
15. 12. 2018
Dát tip

roztomilost! *


My jsme zase jezdili z kopce dolů do Repre do tanečních.


Kočkodan
14. 12. 2018
Dát tip
To je celý Petr333! ;-) Mimochodem Hodně Dobré (Před odesláním jsem zjistil, že si Silene vzpomněla na Péťu dřív, ale už to tam nechám. Třeba ho to tím spíš telepaticky přitáhne ke tvému dílku.)

trojkou do Kobylis jsem se něco najezdil v první járu ...


To je pěkné. Máme v Kobylisích velmi krásnou konečnou stanici a dokonce i vozovnu. :-)))


studoval jsem v Dejvicích...


Prosecký
14. 12. 2018
Dát tip

trojka skutečně jezdí od VŠE (tohle je v Bolzanově). Tys tam taky studoval?


Dagmaram
14. 12. 2018
Dát tip

Hezká opozice. Skoro kouzelná ;-)


Silene
14. 12. 2018
Dát tip

Půvab sám!

A miniaturka jako stvořená pro trojkového Petra :). (Petr333)


Lerak12
14. 12. 2018
Dát tip

Někdo říká elináři.

Stračena reklam řídícího elináře/ veze křenící tváře... pana zelináře/ po  kopečkách běla/ ledna zmrzlináře.

Pěkné to máš. Aleši, pěkné.


o tramvaji se mi dnes zdálo...sám jsem byl tramvaječníkem...a přidal jsem i šaliniéra pro brňáky...:o)


Musaši
14. 12. 2018
Dát tip

Zvláštní - dnes jsem původně chtěl zveřejnit básničku o mezinárodní tramvaji , která jede " od kolejí po kolejích zrána do centra" a veze pohádkové postavy , kterým chybí jen turbany a sárí (...) . Když , jsem si četl , kudy tvůj šaliniér jede , zajásal jsem : jé - tam to znám ! A tak musím dát tip .


Diana
14. 12. 2018
Dát tip

Milé...*


Gora
14. 12. 2018
Dát tip

taky se podobně usmívám:-))) - prima prolog i tramvaječní mini...


agáta5
14. 12. 2018
Dát tip

to je čupr :) se tu usmívám jako debílek :))


ještě jsem přidal prolog...


agáta5
14. 12. 2018
Dát tip

nepotkala... ale anděla jo, koukal na mě v odrazu skel a pokyvoval hlavou

tramvaječník je krásný slovo :) nevíš, proč slyším dětský smích?


srozumeni
14. 12. 2018
Dát tip
Hezká atmosféra...***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru