Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Nemáte účet? Založte si!
Zapomenuté heslo

+7 neviditelných
malování na křižovatce
datum / id19.12.2018 / 492689Vytisknout |
autorkvaj
kategorieVolné verše
zobrazeno353x
počet tipů5
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
malování na křižovatce

 

tam na křižovatce ďáblické a střelničné
kde tramvaj vjíždí do podzemního tunelu
poblíž střížkovské tankovny
kde není nic – co by stálo zato
pár set metrů od kubistické zdi ďáblického hřbitova
čekám na svou lásku

na svou kubistickou lásku lilianu
v impresi mlžně pošmourného dne
už slyším její vysoký nakřáplý hlas
ale má lili nepřichází
je jako akt sestupující ze schodů 
a já hraju šachy s marcelem duchampem

prohrávám a jím pichlavé plody opuncie
a lili je jak ženský půlakt amedea modiglianiho
ostny opuncie mě bodají v krku
plout tak s lili na leknínech clauda moneta
kroužit s netopýrem kolem fikusu u okna
s písní za soumraku franze sedlacka

liliana je jak nahá tanečnice grety freist
a spolu s františkem kupkou měřím čas
tam na křižovatce ďáblické a střelničné
kde není nic – co by stálo zato
a v kauflandu už došly opuncie
jen od ládví se ženou netečná auta

 

Sdílejte dílo:



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

|< <
> >|

27.12.2018 10:27:52kvaj
redaktor prózy

Děkuji. I já jsem pro kamarádský tón a jestli moje hodnocení tvé povídky vyznělo odtažitě, tak mě to mrzí. Jen jsem tím chtěl říct, že se mi tvé předchozí povídky, třeba ta o dědečkovi na hřbitově, líbily víc.

27.12.2018 09:39:41lastgasp

Jaroslave, jsem rád, že si to pochopil. Zavrčel jsem kvůli tomu profesionálnímu hodnocení, které mezi námi vyznívalo odtažitě. Četl bych raději naše komentáře v kamarádském (vobyčejným) duchu. 

Báseň obdivuji, právě pro vynalézavé spojení názvů proslulých výtvarníků do veršů a pro takové zasvěcení do symboliky vznešenosti i současnosti. Prostě - je to vymakaný!

26.12.2018 18:43:26kvaj
redaktor prózy

Tak jsi mi to oplatil, Přemku. :-) Tahle básnička snad ale nemá zápletku, není to příběh.

26.12.2018 17:22:45lastgasp

Jaroslave, zápletka je příliš subtilní ve vztahu k množství fádních informací, které nabízíš v názvech půjčených od malířů. Kaufland s opunciemi je inspirativní motiv pro akrylovou fantazii. Je to poučné a náročné.

26.12.2018 00:30:47kvaj
redaktor prózy

Díky, Dodolo. Kaufland tě tam ruší? Přiznám  se, že jsem dost váhal, jestli ho tam dát. Pak jsem si ale řekl, že k obrazu té křižovatky patří. A kde jinde bych tam také sehnal plody opuncie? :-)

26.12.2018 00:11:56Dodola

Mně se ty zakomponované obrazy líbí. Jediné, co mě na rohu ďáblické a střelničné ruší, je kaufland.

19.12.2018 21:38:58kvaj
redaktor prózy

Neměl jsem v úmyslu měnit tvůj názor. Také tobě hezké dny.

19.12.2018 19:34:01ysslandia

Momet. To, čo som napísala, nezmamené, že som tie obrazy nepochopila. Asi si ma zle čítal. Znamenalo to, že si tie "obrazy " použil ako oporné barličky pre umocnenie textu, čo sa nestalo, naopak, text pôsobil ťažkopádne. A názor nezmením. Stojím si za svojim prvotným komentom. Prajem pekné dni.

19.12.2018 19:30:27kvaj
redaktor prózy

Ta básnička se týká obrazů těch malířů.

Akt sestupující ze schodů je název slavného obrazu Marcela Duchampa, který byl také šachista.

Ženský půlakt je název obrazu Amedea Modiglianiho.

Claude Monet maloval často lekníny.

Franz Sedlacek namaloval obraz Píseň za soumraku a na obraze je netopýr a fikus u okna.

Nahá tanečnice je název obratu Grety Freist.

Měření času jeobraz od Františka Kupky.

Kubismus, opuncie a kubistická láska Liliana je určitou sybolikou. 

Chápu, že ti to nic neříká. Avšak nemá smysl to hodnotit tak, jak jsi to hodnotila.

19.12.2018 19:13:54ysslandia

amedea modiglianiho

 clauda moneta

franze sedlacka

tanečnice grety freista spolu s františkem kupkou 

 marcelem duchampem

G.M : plody opuncie, ostny opuncie...v krátkom slede za sebou 

došly opuncie... / už presýtené /


|< <
> >|
Všechny kritiky na jednu stránku



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Veškerá autorská práva na jednotlivá díla náleží výhradně jejich autorům. Právní odpovědnost za obsah uveřejněného díla nese jeho autor v plné míře.