Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

POPLETENÝ AUTISTA

20. 12. 2018
16
23
607
Autor
srozumeni

Nemělo cenu se s ním dohadovat. Bude teď doma dva týdny vcelku, přeci ho nenaštvu hned první den, jen proto, že budu trvat na svém.... Nechť je tedy po jeho.

Půlsedmé ráno. Odér se šířil celým pokojem. Vyměnit plenu. Vykoupat. (Z legrace říkáme odhovnit) Ale za okny ještě tma. Pyžamo pyžamo. Vyřváváš z vany. Nevnímáš ráno. Rituál večerní. Léky si dostal ranní. Nevadí. Namazat pusinu jelením lojem. A rychle do hajan. A co bude pak až se probudíš? Poledne. Místo tvých léků celaskon. Stříkačka Zeldoxu jen s čistou vodou. Snídaně oběd večeře. Jen ten den bude kratší.

23 názorů

Lakrov
21. 02. 2019
Dát tip

Mám z toho takový "vězeňský" pocit vedoucí k otázce: Kdo je tím vězněm?,  ale i trocha té legrace je z toho cítit.  Tip.  


srozumeni
26. 12. 2018
Dát tip
Dodolo děkuji. Teď už spíš osvěta než psychohygiena.

Dodola
25. 12. 2018
Dát tip

Někdy bych to nejradši udělala úplně stejně. Ráno vstát a místo do práce jít zase zpátky do postele:) Věřím, že psaní je pro tebe důležitá součást psychohygieny a přidávám se ke Goře a ostatním s přáním pěkného zbytku svátků i dalším rodičům a pečovatelům


srozumeni
21. 12. 2018
Dát tip
Díky, umíš to hezky vysvětlit a přiblížit.

Musaši
21. 12. 2018
Dát tip

Bašó byl v závěru svého života potulný budhistický mnich , i když byl rodem samuraj . Procházel pěšky japonské pamětihodnosti , psal haiku a navštěvoval své přátele hlavně v klášterech . Na této cestě si psal deník , který se jmenuje " Úzká stezka do vnitrozemí " a z toho deníku se dá vyčíst , za jaké situace to které haiku vzniklo . " Díky za nocleh" ( to je ale jen můj vlastní název) vzniklo za deštivého počasí , kdy našel azyl v horách v pohraniční stanici mezi dvěma provinciemi . Haiku je zvláštní tím , že pouze bez komentáře zobrazuje reálnou básníkovu situaci a - nic víc . - A v tom se to haiku podobá téhle tvé básni .


srozumeni
21. 12. 2018
Dát tip
Musaši, moc děkuji za kladné hodnocení. Přiznám se, že Díky za nocleh jsem četla, ale nerozuměla. To je ten můj nedostatek fantazie a nebo prostě intelektu. O to víc si vážím tvého hodnocení.

Musaši
21. 12. 2018
Dát tip

Tvoje báseň se podobá svým skrytým obsahem Bašóovu haiku " Díky za nocleh " , které jsem se nedávno pokusil přeložit . Taky jdeš dál a dál po své cestě a neuhýbáš z ní , možná je ta tvoje cesta ještě těžší než ta Bašóova . Tip a hezké vánoce .


srozumeni
20. 12. 2018
Dát tip
Evženie, děkuji za poklonu...

Možná by se u tebe mnozí rodiče mohli poučit. /T


srozumeni
20. 12. 2018
Dát tip
Dagmaram a Čudlo, děkuji vám za stopu, kterou jste zde zanechali.

Čudla
20. 12. 2018
Dát tip

/*


Dagmaram
20. 12. 2018
Dát tip
Jak vidímm, chce to hezkou dávku vynalézavosti, aby zůstal jeho svět stále stejný.

srozumeni
20. 12. 2018
Dát tip
Irčo, díky. A také všechno pěkné v tomto čase adventním....

Gora
20. 12. 2018
Dát tip

Život v rituálech - v rámci "klidu v domácnosti"...pevné nervy a hezké svátky všem u vás:-)


Alojs
20. 12. 2018
Dát tip

To je cely zivot. Zakladem je dobre ho-no. 


srozumeni
20. 12. 2018
Dát tip
Leraku, moc děkuji.

Lerak12
20. 12. 2018
Dát tip

Program jednoho ze střepů dne. Důležité jsou zdroje energie a té Ti moc přeji.


srozumeni
20. 12. 2018
Dát tip
Alojsi, díky. Ale to dnad není tak depresivní. Vždyť je to vlastně o ho...ně- hi,hi.

srozumeni
20. 12. 2018
Dát tip
Luboši, to máš pravdu. Dík za čtení.

Alojs
20. 12. 2018
Dát tip

To jsou depresivni prispevky, ti reknu... tedy depresivni... jako bohuzel zezivotni... chjo podruhe dnes... tip


Kočkodan
20. 12. 2018
Dát tip
Jako bezdetný jsem byl výchovných dilemat usetren. On jich i tak zivot prinásí celkem dost.

srozumeni
20. 12. 2018
Dát tip
Marcelo, děkuji. Ale já zase někdy naopak trošku bojuji s tím, jestli je dobré mu vždy ustoupit...Ale on má větší sílu, takže je

Marcela.K.
20. 12. 2018
Dát tip

Tohle by měli číst rodiče "zlobivých" dětí...

Klid rodiče je nejlepší výchovný prostředek. Učím to i svého dospělého syna ;-)

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru