Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

s ejhle

30. 12. 2018
11
17
578
Autor
atkij

 

 

 

a ejhle zajíc

pudl za ním houštinou -

v srsti nese les

 

 


17 názorů

atkij
02. 01. 2019
Dát tip
Goro, Kočkodánku, Danny, Dodolo, díky moc, že čtete!

Dodola
01. 01. 2019
Dát tip

Vydařené senrjú


Kočkodan
31. 12. 2018
Dát tip
Už nejsem panic slova těžko postihnou jak se cítím dnes

Gora
30. 12. 2018
Dát tip

Jak jsem psala výše, moc se mi to líbí...jehličí byl záblesk - slabikový a k haiku /podle mne/ víc padnoucí...kdyby dílko neslo označení miniatura, vůbec bych o "náhradním" slůvku nepřemýšlela, Danny:-)

Vyčesejme tedy jehličí ze psí srsti a nechejme mu v ní / třeba i zlomkový/ les...


Danny
30. 12. 2018
Dát tip
pravdou je, že to "v srsti nese les" mi přišlo nejlepší na celé básni, tím jehličím bych to nenahrazoval

atkij
30. 12. 2018
Dát tip
Silene, díky za to srovnání, na tu mou vlnu ses napojila přímo skvěle, les je ledacos, a jeho hmota je přímo závislá na délce pobytu v jeho útrobách a délce pudlí srsti:)...a stopovaná je super:) qíčalko...si dovedeš představit i to současné blátíčko nejen na lesních cestâch...opravdu voňavý zážitek, parfém psa speciál:) díky! Aleši, bod pro Tebe:))dèkuju!

probudil se lovecký pud(l)...


Silene
30. 12. 2018
Dát tip

Pravda, říká se překročit svůj stín, překročit svůj Rubicon, bude však vpravdě roztětím uzlu gordického, kterak překročit psí puch!


Silene
30. 12. 2018
Dát tip

S dovolením doplním svůj vjem k porovnání:

v srsti jehličí určitě dobře zní. Jmenovitě u pudla však asi nejde dost dobře zužitkovat i (lákavě) nabízející se přídatnou představu třebááás, třebáás u hrubosrstého jezevčíka kapénkami natužených bodlin srsti. Jistě to nevím, ale pudl spíš dorazí s řádně slepenými chuchvalci, nedorazí? Zkrátka celý zakudlený.

v srsti nese les, tam každičký, kdo kdy prolezl nějakou houštinou, ihned doslova vidí ten obrovský rozdíl v nabízené paletě možných kožíškových úlovků. Zkrátka les je les, tam je toho Mnoho.

Nu, a k uzřenému v piktogramech nenazvaného - Ty víš, atkijko, že se dělím o radost z hračky, kterous mi půjčila. Cílem cest nechť cesty jsou, má maličkost nemá v úmyslu tě vést, baví ji stopovat.


atkij
30. 12. 2018
Dát tip
Děkujuuu:)

*

atkij
30. 12. 2018
Dát tip
Silene:)...symbolické názvy ještě asi "dořeším"(když haiku má stát bez nich)...ale učím se za pochodu, trasa ve vývoji:) Gora, yss, no to jsem celá jâ, měla bych se držet víc při zemi, učím se, jak nevšeobjímat:)...trasa ve vývoji:) Karpatský knihomol, díky moc, že jsi "můj člověk":)

páči sa mi tak ako je


ysslandia
30. 12. 2018
Dát tip

Celkom podarené, najmä obsahovo.Musím sa priznať, že sa mi oveľa viac páčilo Gorine uzemnenie- v srsti jehličí

jednak najmä spomínanému uzemneniu a jednak kvôli istej zvukomalebnosti...tie dlhé hlásky tam robia svoje

 

/ dokonca som sa pristihla pri nutkaní, to ejhle....čítať ako éjha /

obsahovo určite fajn


Gora
30. 12. 2018
Dát tip

To je fajn...jen bych lesní metaforu nějak uzemnila - např. v srsti jehličí:-))


Silene
30. 12. 2018
Dát tip

S donáškovou službou jsem navýsost spokojena.

U prvních dvou jsem si po svém domýšlela, že u závorkami obalené hvězdičky jde třeba o grafický odkaz na zamýšlenou zimní sérii.. :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru