Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

To do

Výběr: Gora, a2a2a
10. 01. 2019
28
19
2189
Autor
Santi€
před usnutím opakuji mantru

úkolů pro příští den:

umýt si vlasy

koupit těhotenský test



zdá se mi o malé tváři

o pohledu do útrob života



později se nad postýlkou

sklánějí cizí lidé

oslovují dítě jménem



já vybíhám do deště

pro zahradní konev

19 názorů

CHT
14. 02. 2020
Dát tip

(v aktovce nesu si mouku

mateřské mléko do klobouku)

 

Zato nulová štukatůra téhle básničky přesvědčuje.


*


Pěkná věc. Nevím, jestli to je fakt podle snu, nebo ne, ostatně na tom nezáleží. Přijde mi to docela racionální a spojité. U závěrečnýho obrazu váhám, jestli nebyl spíš vymyšlený, nějak na „efektní zakončení“, ta duplikace deště a konve se mi zdá trochu na sílu. I když, jasně, můžu ho brát jako roztomilou ozvěnu prvního úkolu, můžu to brát i jako přání, aby dítě rostlo – jak uvnitř, tak i venku, potom... Prostě aby existovalo. Chci říct, že ty obrazy první sloky se v tom odrážejí. Ale stejně mám trochu pochybnosti, jestli v tom závěru něm není víc konstrukce než pohledu... No ale vlastně bych neměl takhle uvažovat. Celé je to příjemné čtení, je to jakoby mateřsky tradiční i nad věcí. Vlastně se mi zdá, že text dobře pracuje se spojením ´(a napětím) banality a nevyslovitelnosti (života, vzniku) – takže na jedné straně má „umýt si vlasy, koupit, malá tvář, zahradní konev“ a na druhé „mantra, útroby života, déšť...“ Fáze očekávání, nejasnosti (zdá se mi malé tváři, o pohledu... ) a fáze už-existujícího na světle a s tím spojená další nejasnost a nepředvídatelnost  (neznámí lidé ... oslovují dítě jménem). Podle mě je v tom hodně rizika (možného klišé), což beru jako plus – že se toho text nebojí.


Santi€
17. 01. 2019
Dát tip
Děkuji. Zajdu do knihovny :-)

Zbora
17. 01. 2019
Dát tip

Určitě! :)


Santi€
16. 01. 2019
Dát tip

Zboro, dosud nečetla. Doporučuješ?


zvedavec
14. 01. 2019
Dát tip

Každý sen niečo znamená, najlepšie ho vyložíš Ty sama

nádhera


Zbora
13. 01. 2019
Dát tip

Četla jsi poslední sbírku, kterou před smrtí vydal Zbyněk Hejda - Sny? 


Norsko 1
11. 01. 2019
Dát tip

Měla jsi sen a každý sen něco znamená. Chytré knihy se mnohdy rozcházejí. Jinak souhlas s yss


ysslandia
10. 01. 2019
Dát tip

moja neznalosť češtiny mi asi začína spôsobovať problémy,,,jednoducho stále mi tam sedí

mantru

úkoly pro / aj ked chápem previazanie.../ to asi jediné také, čo mi trochu šlkblo "

Inak by som sa len a len opakovala, veľmi príjemný kúsok, vrie z toho poézia, ženskosť, ľahkosť, nenásilné a predsa myšlienkovo bijúce,,,,veľmi veľmi pekný text


záver sám osebe skvelá miniatúra


Andělka1
10. 01. 2019
Dát tip

a nezapomeň pohnojit...


agáta5
10. 01. 2019
Dát tip

konec mě uchvátil v kontrastu s předchozím :)  chceš toho prcka zalejvat, že jo, aby rostl rychleji :)


Lerak12
10. 01. 2019
Dát tip

Jo, jo. Poezie!


Čudla
04. 01. 2019
Dát tip

Líbí /*


supizmus
04. 01. 2019
Dát tip

Hodně dobré. Napadla mě taková úsměvná možnost pro formu - udělat sestupnou piiramidu veršů ve slokách - první sloka o 5, druhá o 4, třetí o 3... :-)


Snová inspirace přináší zajímavé poetické obrazy. Pokusy o zpracování někdy selhávají na té zvlášťní neuchopitelnosti snu, ale tohle dílo se povedlo. 


Gora
04. 01. 2019
Dát tip

Ráda čtu tvé básně.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru