Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

elementárna častica

08. 01. 2019
12
12
784

elementárna častica

(vidím sa ušami, hmatom, myšlienkou)

 

premietaný na biele plachty

čiernymi písmenami

prikrývam ďalej priestor

v ktorom sa objavuje iba moja

pravdepodobná poloha

 

iba záblesk ma zachytí

všetko ostatné je obeta

bez ktorej niet budúcnosti

 

niekde okolo jadra je horúco

nekonečný príval informácií

s malou interakciou

až kým jedna z tisícov miliárd

narazí

 

a rozptýli ma

vtedy zmením smer


12 názorů

slovo obeta, vraví, že sa máme niečoho vzdať teraz v prospech niečoho, čo bude niekedy v budúcnosti....obetou je aj chodiť do práce teraz a prospech príde v budúcnosti vo forme peňazí...celý náš život sa odohráva vo forme obety, otázka je na akej hladine abstrakcie ju dokážeme prijať, ako hlboko vedie králičia nora?...toto slovo odkazuje presne na náboženstvo, a ono, na ďalšie archetypálne javy v našom živote yss..vďaka za názor dark...vďaka za návštevu zdenda...pokúsil som sa to objasniť 8-))) lnice...ďakujem za návštevu, tešíma, že zaujala 8-))) karle...moje úcta 8-))) agátka...nebudem meniť smer 8-))) vk...vďaka za návštevu aj koment... dodola...páči sa mi ako dokážeš domysleť veci...aj mikrosvet má svoje obete, a niekedy aj smrtelné...

Dodola
13. 01. 2019
Dát tip

Přemýšlím nad tou obětí a nějak se nechytám... elementární částice mi někdy přijde jako myšlenka, ale tak nějak bezbolestná, aspoň na straně původu...  jako svět obětí mi přijde spíš makrosvět, ale to už asi od tvého autorského záměru ujíždím...


vk
09. 01. 2019
Dát tip
na mňa príliš abstraktné, hlavne 2. sloha, celkovo mám dojem, že text napriek kvantovému náznaku kĺže po povrchu, nevyužíva potenciál a tak aj skončí - klasicky - fyzikálne aj poeticky

agáta5
09. 01. 2019
Dát tip

i mě se líbí... pocitově se dokážu přenést do prostoru a jen se tak rozptýlit... ani bych neměnila směr :)


Lerak12
08. 01. 2019
Dát tip

Tohle číst je požitek! Líbí se mi.


Lnice
08. 01. 2019
Dát tip
Přidávám se s velmi kladným postojem k básni, líbí se mi moc:)

ja si teda určite viem predstaviť budúcnosť bez obety:-) a tiež k nej mám výhrady, tiež mi tam nesedí. Mne preto, lebo kým báseň plynie vo zvláštnom neutrálnom priestore,  je to taký príjemný text zamotaný do seba, zameraný dovnútra subjektu, abstraktný, trochu vesmírny, subatomický - neurčito clivý.

no a "obeta" - stačí použiť len to slovo - narúša rovnováhu, mení ťažisko, púta priveľa pozornosti, je príliš určitá a trochu odkazuje akoby na náboženstvo - proste mi to tam nesedí. každopádne pre mňa zaujímavý text. a pekný. netlačí na pílu, necháva čitateľovi priestor, dáva rôzne možnosti ale zároveň vedie skrz nejaký konkrétny pocit, myšlienku.


ysslandia
08. 01. 2019
Dát tip

mne vadí samotné slovo obeta v tom naturálnom stave,- nie jeho význam, nie tvoja myšlienka, ale spôsob transformácie a vyjadrenia.


yss....mám iba jednu otázku...vieš si predstaviť budúcnosť bez obety?


ysslandia
08. 01. 2019
Dát tip

posledé dve sloky boli výborné, aj keď po slove " rozptýli ma "- mi už prišlo nanajvýš nefunkčné pridávať  vtedy zmením svoj smer...

 

ale ty si autor...

 

začiatok na mňa pomerne bledý a neistý- biele, čierne, priestor,obeta... tá tretia sloka ale výborná. Verím, že si to nájde svojho čitateľa.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru