Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak bych to tak nazval?

14. 01. 2019
19
21
965
Autor
Oldjerry

*

Jak bych to tak nazval…

Nejraději bych to napsal v třetí osobě, ale tohle téma by to úplně zničilo.

Musím předeslat, že dlouho jsem nevěřil nějakému spirituálnu a vlastně na něj nevěřím ani teď. To by nebylo o ničem, kdybych neměl prožitek, z něhož jsem si ještě nedávno dělal srandu a zlehčoval mozky těch, kteří vyprávěli nad kafem či nad sklenkou o zázracích, zjeveních či nadpřirozených jevech. 

Odmítám věřit v nadpřirozeno, připouštím jen přirozeno, které neumím… no – nedokážeme vnímat  potřebnými receptory vybaveni nejsouce. Připouštím ale, že nejsme pány našeho mozku a ten nám  někdy, najmě ve vypjatých situacích, dokáže připravit divadélko,  o němž si neumíme představit jak a proč kdesevzalo-tusevzalo. Nebudu uvádět cizí případy zjevení, jdu rovnou k věci. Snad jen bych ještě poznamenal, že nevěřím na život po smrti, leda snad ve formě nám neznámé, což je jasné, ale s totální ztrátou identity, což tak jasné některým lidem není.  Je to jen potlačení strachu ze smrti, projev pudu sebezáchovy… jenže: strach z něčeho, o čem víme, že neodvratně přijde, je hloupost.

Nemám strach ze smrti, je to poslední fáze života – jen mne štve, že musím umřít…

Jak jsem zestárnul, spím trochu hůře v noci, za to si občas zdřimnu odpoledne u televize, vzbuzuje tím manželčino mírné pobavení (je na tom stejně, jen já si z ní nedělám šoufky).

Naposledy dnes. Musím ovšem předeslat, že už vnímám, jak pomalu přichází můj čas, kdy za mnou bouchnou nějaká vrátka naposledy.  Oznámilo mi to takové pěkňoučké slovo – kardiomyopatie a hodně hustá…

Tak jsem si dnes po kafi o druhé - snad na pár vteřin – klimbnul  …sám …u telekisny  a když  jsem otevíral oči, spatřil jsem - a to celkem zřetelně - mezi mnou a obrazovkou mou, již dvacet čtyři let mrtvou maminku.  Trvalo to jednu, nejvýš dvě vteřiny. Podívala se na mne… nekývla, jen se na mne podívala, aniž hnula obličejem a na pozadí našeho tmavého nábytku se rozplynula…

Nebudu se snažit to vysvětlit ani sám sobě… jen mne napadlo: Možná, že to taková hloupost není.   Je něco mezi námi a nebem? Bohem, nekonečnem?

Je to jedno, jak to pojmenuji já. 

Existuje to…

 


21 názorů

Oldjerry
05. 03. 2019
Dát tip

Adriano -  totéž se o témže námětu nechá napsat více způsoby, aniž by se porušovala podstatazákladní myšlenky či názoru. Děkuji za příspěvek.


Spiritizmus je od slova spirit - duše, tak najděme jiný výraz pro svou vlastní identitu, která žije v našich tělech...ať ji nazveme jakkoliv, je tam, vysvětluje to i život sám o sobě, protože je spousta případů, které lékaři odepsali a člověk přesto žil a někdy dosti dlouho, ale to už zase zavání fatalizmem ... osudovostí, předurčením toho, co musí člověk na světě vykonat, aby mohl odejít, nejsem upjatě věřící v tyto fenomény, jen je přijímám jako fakt spojený s životem všech

 

 


Oldjerry
09. 02. 2019
Dát tip

Slovo duše je pro mne zavánějící spiritizmem, ale asi nejde lepší a stručný výraz pro tento jev najít. Je prostě z těch, pro které nemáme dost citlivé receptory...


Musaši
08. 02. 2019
Dát tip

Když už jsme tedy začali na toto téma :

ve stavu klinické smrti se duše odddělí od těla a vznese se ke stropu například operačního sálu . Může od stropu pozorovat průběh operace a pak jej popisovat doktorům . Duše se ale může v dané době přemístit i do jiných částí nemocnice a popisovat lékařům přesně , co se tam děje.Tohle už jsou přesně ověřitelné jevy .nelze je prakticky nijak zpochybnit a dokazují existenci duše .


Oldjerry
07. 02. 2019
Dát tip

Dodolo, Musaši, Adriano... vím, že mozek dokáže vybavit zážitky, o nichž ani nevíme, že je má uloženy - jenže!! to mohou být zážitky, které kdysi byly skutečné, ale že by mi máma někdy klečela u nohou.... neeeeee...


myslím, že všichni máme s tímto fenoménem nějaké zkušenosti, ať si to připouštíme nebo ne

já svou vlastní, kdy jsem ve snu potkala svého spolužáka, se kterým jsme se od školy neviděla, protože se odstěhoval, a bylo mi divné, že se tu najednou objevil, nic mi na to neřekl, ale za pár dní jsem se dozvěděla, že spáchal sebevraždu v důsledku vážné nemoci, brala jsem to tak, že se se mnou přišel rozloučit, upozorňuji, že ten sen byl velmi živý a dodnes si ho velmi jasně pamatuji

Tobě, milý Oldjerry, přeji pevné zdraví!

 


Musaši
17. 01. 2019
Dát tip

Tip za literární útvar .

Paranormálními jevy se zabývám dlouhodobě , ale zabývám se pouze takovými , které se dají nějak ověřit , nějak verifikovat . Zážitky jako je ten tvůj , to je bohužel jen čistě psychologická záležitost , kterou z hlediska vnějšího pozorovatele nijak ověřit nelze . Nelze potvrdit ani vyvrátit , že mezi tebou a tou televizí opravdu něco bylo . Mezi paranormální jevy bych takovýto prožitek nezařadil.


Dodola
16. 01. 2019
Dát tip

Hm, jednou jsem v práci na noční viděla "ducha". Sice periferním viděním... bylo mi hrozně divné, že jediný chodící pacient, navíc šmatlavě a těžkopádně chodící, jde najednou lehce, tiše jak stín, jakoby se ani nedotýkal podlahy... čekala jsem na zabouchnutí dveří jeho pokoje, a když pořád nic, vyhlídla jsem, jestli se něco neděje - a na chodbě nikde nikdo! Měla jsem strach to říct kolegyním, že mě budou mít za blázna, ale když jsem se přece jen odhodlala, mávly rukou: takových duchů tu už viděly...

Ale na přežití vlastní identity taky nevěřím, třeba jde jen o nějaké reziduum...


Oldjerry
16. 01. 2019
Dát tip

zvedavko, Diano, Kočkodane - díky, já - aby bylo jasno v Boha věřím, neperzonifikovaného, je to fenomén, síla, absolutní rychlost a tedy všudypřítomnost, absolutní moc... Nevěřím v Boha jakékoli skupiny či náboženského směru, nebo lépe: v boha skutečně jediného, kterého si kdys lidi  bez kontaktů s  jinými skupinami jen různě pojmenovali... není dobrý, není zlý, je celkem lhostejný a má jedinou vlastnost lidskou: zvědavost... co to udělá, když on něco chce...


Kočkodan
15. 01. 2019
Dát tip
I já jsem si se zájmem přečetl.

Diana
15. 01. 2019
Dát tip

A já si myslím, že čas neexistuje. Všechno je tu stále, jen naše smysly, jako baterka za tmy, osvětlí tu a tam něco a  to ostatní si neuvědomujeme. Myslím, že všeprostupující moudrá a laskavá energie umožňuje nám chápat a mít rádi druhé lidi, občas zachytit jejich nálady a myšlenky, náhlá uzdravení a další nevysvětlitelné jevy. Jako důkaz uvádím "náhody", které se ukážou být fatální. 


Zuzulinka
14. 01. 2019
Dát tip

můj skorosyn, aneb syn přítele - tehdy sotva tříletý - nám  jednou v neděli u prostřeného stolu povídal (to jsem ho viděla asi po třetí a nic o mně a mých příbuzných nevěděl)... že je tam nějaká paní kuchařka a že se na něj usmívá a říká mu "nemlaskej"... pozn.: moje mrtvá máma byla kuchařka a nesnášela mlaskání

můj osobní zážitek je pouze z fotografie, kdy se mi na jednom silovém místě ve skalách nad hlavou objevila - jak to později nazval můj známýl zabývající se podobnými věcmi - cizí entita... měla mou tvář a vypadalo to děsivě... z fotografie mě doslova mrazilo, bylo mi doporučeno ji vymazat, což jsem i udělala... ale ten obrázek vidím před očima dodnes


atkij
14. 01. 2019
Dát tip
Na druhý břeh prý nejčastěji vidí děti do dvou let. Mám i odpozorováno. Po smrti babičky mi syn několik večerů mával komusi ke stropu, usmíval se a volal "babi, babi"... na to nikdy nezapomenu.

macecha
14. 01. 2019
Dát tip

Co k tomu dodat? Čeká nás to každého, ale těžko se tomu věří.T*

 


Čudla
14. 01. 2019
Dát tip

/*


zvedavec
14. 01. 2019
Dát tip

možná, že to taková hloupost není - souhlas

akoby Ťa štvalo, aj tešilo, že sa Ti nabúrava Tvoje utkvelé - neverenie

nič podobné som nezažila, ale s podobnými zážitkami som sa už stretla napr. u svojich blízkych


Lerak12
14. 01. 2019
Dát tip

Ano, mnoho pravdy a také nevědomé rozpolcenosti v Tvém dílku. To píše jedině Člověk! Líbí se mi to.

 


revírník
14. 01. 2019
Dát tip

Zajímavá úvaha. Zajímavý zážitek.


fialka...
14. 01. 2019
Dát tip

Jak bych to tak řekla? :-) Járo, přeju zdraví, jaro je každým dnem blíž...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru